  • 21. Data: 2023-02-08 11:20:12
    Temat: Re: Jaki koszt numeru w 2023?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-02-08 o 10:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jasne, wyślij więc faks GSM-em.
    > Potencjalnym spamerom podaję stacjonarny, nie wysyłają SMS-ów ;-).

    Po cholerę wysyłać faks? Wygodniej whatsapem lub mailem.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2023-02-08 11:40:39
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 8 lutego 2023 o 10:48:17 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Jasne, wyślij więc faks GSM-em.
    > Potencjalnym spamerom podaję stacjonarny, nie wysyłają SMS-ów ;-).

    Taaa... faks mam w firmie. O ile pamiętam, ze 2, a raczej 3 lata temu raz się obudził
    i przyszło jakieś zapytanie o użytkownika samochodu z Policji. Wcześniej tez może raz
    na kilka m-cy coś przychodziło, ale to zależy zapewne od tego jaki typ działalności
    się prowadzi. W domu faksu na pewno nie potrzebuje, a w firmie telewizji kablowej :D.

    MK

  • 23. Data: 2023-02-08 11:44:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Myk z datą i godziną nadania, dowodem doręczenia.
    Także identyfikacją nadawcy jeśli chcesz/nie chcesz.
    Chociaż ostatnio w wielu urzędach powyłączali faksy, ale z mailami bywa kłopot
    ("niepodpisane cyfrowo").

    -----

  • 24. Data: 2023-02-08 12:04:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Faks to połączenie klient-klient bez żadnych serwerów trzymających treść dla
    Wielkiego Brata.
    Np. dane osobowe wolę wysłać faksem, niż mailem.
    A przykładowo szpital prosi Cię o skierowanie. Lub właśnie policja.
    Tak czy inaczej po tel. UPC faksy latają nieźle (mimo iż to VOiP) i na maksymalnej
    szybkości (jeśli odbiorca pozwala).
    Najciekawiej, że latały radiowo po dawnej Sferii (CDMA 2000 :)) choć zwykle wolniej.

    -----

  • 25. Data: 2023-02-08 12:54:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-02-08 o 11:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > Myk z datą i godziną nadania, dowodem doręczenia.

    Ale że w jakiej instytucji?

    > Także identyfikacją nadawcy jeśli chcesz/nie chcesz.
    > Chociaż ostatnio w wielu urzędach powyłączali faksy, ale z mailami bywa
    > kłopot ("niepodpisane cyfrowo").

    To podpisz, w czym problem? Faksu tym bardziej nie podpiszesz, więc
    żaden argument.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2023-02-08 13:01:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-02-08 o 12:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Faks to połączenie klient-klient bez żadnych serwerów trzymających treść
    > dla Wielkiego Brata.
    > Np. dane osobowe wolę wysłać faksem, niż mailem.

    Podejrzewam, że nawet jak ty wyślesz gdzieś faks faksem z lat '90, to
    odbiorca i tak sobie go odbierze na mailu.

    Gdzieś w latach +/-2008 jak pamiętam moją działalność, to jeszcze faksy
    były gdzieniegdzie w użyciu i rzeczywiście było tak, że jak trzeba było
    wysłać obrazy jakichś dokumentów, to niektórzy przysyłali faksem.

    Wykupiłem wówczas sobie taką usługę wirtualnego faksu przez mail, w
    której mogłem te faksy wysyłać i odbierać. Ale po kilku latach coraz
    więcej ludzi przeszło na wysyłkę mailem. I, pisząc kolokwialnie, teraz
    już nawet największy imbecyl nie korzysta z faksu, tylko umie wysłać maila.

    Oczywiście jeśli zależy komuś na ochronie danych, wyśle plik zahasłowany.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2023-02-09 13:39:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wysyłałem chyba do SKO, tak czy inaczej dzięki temu wygrałem przed WSA, że złożone w
    terminie i ze złożone w ogóle.
    Bywa, że grasz na czas (uzupełnienie braku formalnego), a podpisy lubią się pie.....ć
    w najmniej oczekiwanym momencie.

    -----

  • 28. Data: 2023-02-09 13:41:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak tak, wyślij zahasłowanego zip-a na telefon komuś, np. fakturę z danymi osobowymi.

    -----

  • 29. Data: 2023-02-09 13:44:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Napisz od razu że nie umiesz, lub Cię nie stać na utrzymanie numeru.
    I że lubisz się dzielić swoim adresem e-mail, na który nie chcesz no nie chcesz bo
    nie chcesz żeby Ci cokolwiek urzędasy przysyłały.

    -----

  • 30. Data: 2023-02-09 13:55:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-02-09 o 13:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak tak, wyślij zahasłowanego zip-a na telefon komuś, np. fakturę z
    > danymi osobowymi.

    Dlaczego na telefon? Wyślę na maila. I bez hasłowania, bo mam w dupie
    RODO, ale jeśli już bym musiał, to mogę.

    --
    Liwiusz