  • 41. Data: 2021-02-25 15:55:22
    Temat: Re: Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "pioruns"
    > Nie uzywam Minta. Po prostu polecam go tym, co sie na innych nie znaja.
    > Sam uzywam Debiana.

    Też nie używam (prócz odpalenia wersji live), bo na żadnych linuxach się nie
    znam, cokolwiek tam zrobić ponad to co domyślnie jest składnikiem takowego
    systemu i schody wielkie się zaczynają. A nawet pytając na grupie o linuxie
    odpowiedzi są takie, że po odpowiedzi jeszcze mniej wiem niż przed zadaniem
    pytania. Proste pytania, a odpowiedzi jak dla wtajemniczonego użytkownika i
    w rezultacie nie wiadomo o co chodzi, bo język odpowiedzi zbyt
    skomplikowany.
    A jeżeli chodzi kartę graficzną, nie do końca z tym CPU jest tak, że jak już
    ledwo zipie to zmiana karty nic nie da (chyba, że znów coś w ostatnich
    latach się zmieniło i nowsza karta sama w sobie także stanowi większe
    obciążenie dla CPU, bo jakiś wzmożony ruch się tam odbywa między nimi i CPU
    dostaje dużo więcej danych do przemielenia niż na starszej karcie
    realizującej obsługę tej samej treści graficznej).
    W epoce kart np. GF7200 tuner na gwizdku DVB-T potrafił się przycinać, po
    wymianie na kartę GT-220 jak ręką odjął (bo wdrożono sprzętowe h264 AVC
    dekodowanie w karcie), obciążenie CPU spadło o kilkadziesiąt procent, wręcz
    praktycznie w ogóle przestało być zaważalne obciążenie CPU. Stąd szukam
    pewnej analogii do nowszych kart, czy też zachodzi tu podobne zjawisko. Jak
    nie zachodzi to jednoznacznie to wskaż i nie bawimy się w wymianę karty.
    Przykładowo dla GT-1030 widać opis "Smooth 4K video playback and HTML5 web
    browsing"
    Czyli dedukuję, że materiał 4K dekoduje już sobie taka karta 1030 sprzętowo
    i nie zaprzęga CPU do tego procesu (tak jak w poprzednich seriach kart
    wdrożona sprzętowe dekodowanie AVC h264). A że youtube chodzi już w HTML5 to
    gdybam, że i tu powinno być coś zauważalne odciążenie. Czy raczej nic to nie
    wniesie?

  • 42. Data: 2021-02-25 16:07:40
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    W dniu 25.02.2021 o 15:55, jedrek pisze:

    > Też nie używam (prócz odpalenia wersji live), bo na żadnych linuxach się
    > nie znam, cokolwiek tam zrobić ponad to co domyślnie jest składnikiem
    > takowego systemu i schody wielkie się zaczynają.

    Problem polega na tym, że jesteś kompletnym ignorantem o bardzo
    ograniczonych możliwościach intelektualnych, po prostu, takiemu nie da
    się pomóc, z definicji. Zajmij się czesaniem psa albo kopaniem ogródka,
    tam stara szczotka czy łopata będzie działać tak samo jak dekadę temu.
    Komputery zostaw bardziej rozumnym istotom.

    --
    pzdr
    Roman

  • 43. Data: 2021-02-27 14:13:24
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Roman Tyczka"
    > Problem polega na tym, że jesteś kompletnym ignorantem o bardzo
    > ograniczonych możliwościach intelektualnych

    Kolejny alfa i omega grupowa się odezwała.
    Klasą uczonego jest to, że nawet ludziom o ograniczonych możliwościach
    intelektualnych potrafią pomóc.
    Wskaż to ingoranctwo. Trzymanie się starych rozwiązań nie uważam za
    ignoranctwo tylko jestem wrogiem tych nowości, które przy okazji zapinają w
    tle dużo zbędnego balastu.
    Ale jak zwykle nie można mieć innego zdania niż bóg Roman Tyczka, bo to
    oznacza, że jest jest ignorantem, według myśli przewodniej Romana Tyczki
    wręcz skrajnym debilem.

  • 44. Data: 2021-02-27 15:56:38
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 27/02/2021 13:13, jedrek wrote:
> [...]
    > Ale jak zwykle nie można mieć innego zdania niż bóg Roman Tyczka, bo to
    > oznacza, że jest jest ignorantem, według myśli przewodniej Romana Tyczki

    Z calym szanunkiem dla Ciebie, przeczytalem twoj poprzedni post i ladnie
    sie wytlumaczyles, ale uzywanie Windows XP w 2021 roku i dorabianie
    jakichs protez do tego, mija sie zupelnie z celem. Jest to nie wspierany
    system, chociazby z punktu widzenia bezpieczenstwa. Sterownikow nowszych
    do tych kart co chcesz kupic tez juz niedostaniesz, Youtube moze nigdy
    nie dzialac tak jak nalezy, jak stare stery sa niedorobione albo nie
    maja jakiegos tam przyspieszania sprzetowego.
    Daj sobie spokoj i przejdz na Linuksa albo kup sobie nowego kompa z Win
    10. Inaczej wlasnie takie odpowiedzi bedziesz dostawal. Windows XP w
    dzisiejszych czasach to masochizm, marnacja czasu i ryzyko zawirusowania
    w mgnieniu oka, nikt nawet juz nie wie ile dziur zero-day tam siedzi.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 45. Data: 2021-02-27 21:13:29
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Roman Tyczka, 25 lut 2021 w
    news:6037bd3c$0$558$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > ogródka, tam stara szczotka czy łopata będzie działać tak samo jak
    > dekadę temu. Komputery zostaw bardziej rozumnym istotom.

    Hmm, tak se czytam i tylko powiem, że czasami zdarzało mi się pomyśleć o
    kimś czytając jego posty na usenecie "o, jaki buc" Teraz wiem, że to
    pewnie były twoje posty, Roman.

  • 46. Data: 2021-02-28 02:21:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-27, jedrek <w...@...on> wrote:
    > Wskaż to ingoranctwo. Trzymanie się starych rozwiązań nie uważam za
    > ignoranctwo tylko jestem wrogiem tych nowości, które przy okazji zapinają w
    > tle dużo zbędnego balastu.

    Nie uważam, że Roman powinien był napisać co napisał, ale ad meritum,
    świat się zmienia i czasami się zwyczajnie nie da z tym nic zrobić innego,
    tylko się dostosować. Dla szeroko pojętego dobra własnego i dobra
    innych.

    Twoja postawa przypomina sytuację, gdzie w ruchu lotniczym wprowadzono
    kupę środków zwiększających bezpieczeństwo i komfort podróży, ale nie,
    nie będziesz tego używał bo coś Ci się tam nie podoba i zamiast tego
    będziesz posuwał rozklekotaną awionetką, narażając również innych.

    Zamiast skupiać się na łataniu XP, weź zainstaluj coś co ma nadal
    wsparcie dystrybucji/producenta a swoje wysiłki skieruj na dostosowanie
    tego czegoś do swoich potrzeb, tak aby Cię najmniej drażniło. Być może
    coś trzeba będzie zainwestować (tu powinna pojawić się reklama modnego
    tematu polizingowców :), ale czasami nie ma wyjścia. Tak się to robi. Bo
    to nie jest tak, że wszyscy są tacy do przodu i zachłyśnięci nowościami,
    a już szczególnie w tym miejscu. Zobacz, ja piszę na Newsy uzywając
    terminala tekstowego więc w oparciu o koncept kilkadziesiąt lat starszy
    niż Twoje XP. Ale to jest współeczesny terminal i nie łączę się z
    Internetem używając telnetu, czy innych narzędzi o wątpliwym poziomie
    bezpieczeństwa, albo takich, których nie da się dostosować do
    obowiązujących w danym miejscu standardów.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2021-03-01 11:52:47
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    W dniu 27.02.2021 o 21:13, pueblo pisze:

    > Hmm, tak se czytam i tylko powiem, że czasami zdarzało mi się pomyśleć o
    > kimś czytając jego posty na usenecie "o, jaki buc" Teraz wiem, że to
    > pewnie były twoje posty, Roman.

    Pojebało ci się, poczytaj miszcza jendreka, którego bronisz, ten typ to
    chodząca arogancja pomieszana z ignorancją, w co drugim poście atakuje
    mu pomagających, bo raczyli zwrócić uwagę, że coś źle zrobił lub czegoś
    nie zatrybił.
    Jeśli tego nie widzisz to być może jesteś z tego samego obozu.

    --
    pzdr
    Roman

  • 48. Data: 2021-03-01 13:34:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-01, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

> [...]
    > nie zatrybił.
    > Jeśli tego nie widzisz to być może jesteś z tego samego obozu.

    Romek, nikt go nie broni. Po prostu, przepraszam, nie wypada, aby
    rozsądny facet, którym jesteś wrzucał takie teskty. Moderacja wypowiedzi
    poziomem rozmówcy powinna się sprowadzać do próby pomocy, lub
    zignorowania. Jeśli facet jest tak denny jak sugerujesz, to sens
    doerdolenia mu jest żaden. Nie będziesz miał z tego ostatecznie żadnej
    satysfakcji.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2021-03-01 14:45:24
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

> [...]
    > zignorowania. Jeśli facet jest tak denny jak sugerujesz, to sens
    > doerdolenia mu jest żaden. Nie będziesz miał z tego ostatecznie żadnej

    Cóż mogę rzec... masz całkowitą rację wzdłuż i wszerz. I tak też w
    większości sytuacji robię, odpuszczam, ale czasem żyłka pęka jak widzę
    ile energii niektórzy wkładają w szereg kolejnych odpowiedzi (vide
    Grzegorz) i jaką reakcję dostają w odpowiedzi. Jestem tylko człowiekiem
    i mam granice irytacji.

    --
    pzdr
    Roman

  • 50. Data: 2021-03-24 00:42:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-25, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Tak.
    > Z tym, że do sprawdzenia czy 1030 dekoduje 4K czy tylko FHD.

    GT 1030/2GB (taką mam) dekoduje nawet 4k/lib265.
    Z tym, że nie sprawdzałem z YT a z filmikiem z GoPro.

    --
    Marcin