eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 71

  • 11. Data: 2009-08-08 17:46:11
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: Padre <P...@n...net>


    > Panowie, ale zapominacie ze sa inteligentne pociski artyleryjskie.
    > I krzem przezywa wystrzal. Szklo zreszta tez - bo byly tez na lampach.
    >
    Śmiał bym polemizować co do lamp i artylerii...
    Inteligentne pociski artyleryjskie to bardzo nowa rzecz, chyba nawet
    jeszcze nie na regularnym wyposażeniu armii


  • 12. Data: 2009-08-08 18:13:47
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Aug 2009 19:46:11 +0200, Padre wrote:
    >> Panowie, ale zapominacie ze sa inteligentne pociski artyleryjskie.
    >> I krzem przezywa wystrzal. Szklo zreszta tez - bo byly tez na lampach.
    >>
    >Śmiał bym polemizować co do lamp i artylerii...
    >Inteligentne pociski artyleryjskie to bardzo nowa rzecz, chyba nawet
    >jeszcze nie na regularnym wyposażeniu armii

    http://en.wikipedia.org/wiki/Proximity_fuse
    http://www.history.navy.mil/faqs/faq96-1.htm


    Czy lampy szklane .. izolatory jakies musialy byc ..

    J.


  • 13. Data: 2009-08-08 19:42:14
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "abrakadabra" <a...@p...onet.pl>


    Użytkownik "MH" napisał w wiadomości ..
    > Temat luźny , ot tak dla wymiany poglądów.. Pamiętacie niedawną katastrofę
    > Air
    > France.. Ze względu na miejsce wypadku , czarnych skrzynek (podobno??) nie
    > odnaleziono.. A może i odnaleziono , ale opinia publiczna nie jest o tym

    Uważam, że to co stało się niedawno dowodzi, że przy projektowaniu czarnych
    skrzynek popełniono wiele błędów. Pewnie nie zmieniły się od
    dzisiesięcioleci. Dzisiejsza technika daje więcej możliwości. Samolot
    powinien transmitować to co zapisuje w czarnej skrzynce w czasie
    rzeczywistym przez satelitę. Skrzynek powinno być np. 10 każda wyposażona w
    inną opcję ratunkową (wypływanie na powierzchnię, pojemne źródło zasilania
    mogące przez długi czas zasilać system wykrywania o dużym zasięgu). Świat i
    technika idzie do przodu a te skrzynki zostały pewnie opracowano dawno temu
    i zakładano, że skoro dotychczas jakoś to było, to po co kombinować.

    --
    pozdrawiam
    abrakadabra


  • 14. Data: 2009-08-08 21:01:37
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > przy 3400g z Flasha zostanie piasek, a taśmy na ogół przezyja. Oprócz tego
    > na kawałku taśmy jest kawałek danych, a na kawałku flasha nic.

    Flasha np. pół - pogooglaj sobie "swissair 111"+chipworks.
    Już od wielu lat rejestratory są półprzewoednikowe.

    --
    Darek


  • 15. Data: 2009-08-08 21:04:41
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Aż tak źle jest z wytrzymałością struktur na przyspieszenia? Nie mówię
    > tu o pomysłach użycia karty SD w czarnych skrzynkach (czytałem o takich,
    > w Usenecie oczywiście, że niby teraz karty są po dwie dychy, więc już
    > można; świetny argument, bo jak by były po dwa tysiące, to by trzeba było
    > się zastanaowić). Jaką odporność ma struktura krzemowa? Taka umieszczona
    > na odpowiednim podkładzie, zalana czym trzeba, być może nawet z myślą
    > o tych tysiącach g. Coś sobie przypominam z początków dziejów układów
    > scalonych (lata siedemdziesiąte), że próbowano tym strzelać z armaty.
    > Podobno z pozytywnym skutkiem. Prawda-li to?

    Przeca tym się strzela z armaty! Spora część zapalników artyleryjskich
    to obecnie zapalniki elektroniczne w jakiejś części - zwaszcza w
    przypadku amunicji inteligentnej. A armaty ciągle takie same (a nawet
    lepsze - czyli z większymi przyspieszeniami w lufie...)

    --
    Darek


  • 16. Data: 2009-08-08 21:12:50
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "MH" <l...@o...pl>


    >
    > Właśnie wymyśliłeś ACARS. Istnieje i ma sie dobrze juz od wielu lat. Tylko
    > czarna skrzynka rejestruje troche dłuzej w przypadku katastrofy i dlatego
    > jest tak wazna. Moze nastepna wersja (ATN) bedzie lepsza.
    >

    O cholera , sam bym się tego po sobie nie spodziewał , hehe.. Wkraczając w
    obszar polityki przewoźników oraz mediów podających informacje , że zdarzył się
    wypadek , ale przyczyny nie są znane do momentu znalezienia black box'ów ,
    utwierdzasz mnie w przekonaniu co do tezy zawartej w wątku.. Najprawdopodobniej
    , przyczyny katastrofy są znane , być może zgodne z moją hipotezą.. Istotnie , w
    momencie wystąpienia problemu , gdy samolot zaczyna wykonywać figury ,
    transmisja satelitarna może być niemożliwa.. Jednakże do chwili wystąpienia
    problemu , służby naziemne mają (??) kontrolę nad poczynaniami kierowców
    samolotu i mogą mu nadać : "w co idioto się wpirdalasz !! "

    MH

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 17. Data: 2009-08-08 21:44:34
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>


    "MH" <l...@o...pl> wrote
    >Jednakże do chwili wystąpienia
    > problemu , służby naziemne mają (??) kontrolę nad poczynaniami kierowców
    > samolotu

    Przy kontroli radarowej i naziemnym radarze pogodowym mogą zobaczyć do czego
    się zbliża samolot i mu podać wskazówkę. Pilot też ma radar pogodowy.
    Nad oceanami nie ma kontroli radarowej, tak więc kontroler nie wie dokładnie
    w co wlatuje samolot.
    A jeśli chodzi Ci o problemy techniczne z maszyną, to monitoruje je komputer
    pokładowy, starając przewidzieć możliwość pogorszenia sytuacji. Nie wiem w
    jaki sposób i po co miałby to robić ktoś jeszcze z ziemi.



  • 18. Data: 2009-08-08 21:50:18
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "MH" <l...@o...pl> wrote
    > Wiadomo .. , loty międzykontynentalne są relatywnie długie i
    > nudne.. No to chłopaki poszli z fantazją na roller castera , ale
    > konstrukcja
    > tego nie wytrzymała.

    Dość śmiała hipoteza. Myślisz, że piloci dla rozrywki ładowaliby się w
    rejeon wysokich turbulencji itp!!??? To już prędzej ich błąd, niezauważenie
    albo błąd sprzętu ostrzegającego ale nie chęć rozrywki.

    >Tak jak to robią młodzi kierowcy na naszych drogach ..

    Kierowcom się mówi i to mało, za to pilotów się uczy. Wydaje mi się, że
    istnieją pewne nawyki, jeśli chodzi o omijanie miejsc z trudną pogodą.



  • 19. Data: 2009-08-08 23:53:23
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "MH" <l...@o...pl>


    > Dość śmiała hipoteza. Myślisz, że piloci dla rozrywki ładowaliby się w
    > rejeon wysokich turbulencji itp!!??? To już prędzej ich błąd, niezauważenie
    > albo błąd sprzętu ostrzegającego ale nie chęć rozrywki.

    Niezauważenie? Błąd sprzętu ? Nie żartuj !! Radar dopplerowki jestem w stanie
    zaprojektować "na kolanie" w pół godziny.. Oczywiście , zamiana na postać
    cyfrową , odpowiednie oprogramowanie to już przynajmniej 3 miesiące. Robiłem to
    dla USG , inne częstotliwości , ale zasada ta sama.. Działa bez pudła 11
    Ponadto , te systemy są chyba zdublowane lub (za przeproszeniem) stryplowane..

    >
    > >Tak jak to robią młodzi kierowcy na naszych drogach ..
    >
    > Kierowcom się mówi i to mało, za to pilotów się uczy.

    Przestań !! Uczy się ich , tymczasem zatrzymano kierowcę samolotu American
    Airways , paru Ruskich oczywistaoczywistość , bo byli pod wpływem ...
    A ilu się "psześlizgnęło" to sam se odpowiedz.. Więc nie pindol farmazonów o
    wyższości nauki nad gadaniem...

    > Wydaje mi się, że
    > istnieją pewne nawyki, jeśli chodzi o omijanie miejsc z trudną pogodą.
    >
    >

    Mogę nie mieć racji , ale wydaje mi się , że z tych nawyków nie skorzystali..
    Raczej poszli na roller castera dla zabawy.. Trochę adrenaliny , urozmaicenie
    długiego nudnego lotu !! I udało się !!

    MH


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 20. Data: 2009-08-09 00:07:28
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    >
    > "MH" <l...@o...pl> wrote
    > >Jednakże do chwili wystąpienia
    > > problemu , służby naziemne mają (??) kontrolę nad poczynaniami kierowców
    > > samolotu
    >
    > Przy kontroli radarowej i naziemnym radarze pogodowym mogą zobaczyć do czego
    > się zbliża samolot i mu podać wskazówkę. Pilot też ma radar pogodowy.
    > Nad oceanami nie ma kontroli radarowej, tak więc kontroler nie wie dokładnie
    > w co wlatuje samolot.

    OK , radar naziemny odpada - to oczywiste. Ale.. , latawiec wie gdzie jest ,
    chociażby przez GPS. To pieroństwo działa wszędzie.. Informacja o lokalizacji
    latawca może być nadana do stacji naziemnej bez problemu , chociażby drogą
    satelitarną. Jak piszesz , kierowcz latawca ma radar pogodowy.. To co ??
    Nie wie w co qrva wlatuje ??


    > A jeśli chodzi Ci o problemy techniczne z maszyną, to monitoruje je komputer
    > pokładowy, starając przewidzieć możliwość pogorszenia sytuacji. Nie wiem w
    > jaki sposób i po co miałby to robić ktoś jeszcze z ziemi.
    >
    >

    Każdy samochód jest wyposażony w prędkościomierz. To po co stoją gliniarze z
    suszarkami , aby też to mierzyć ???

    MH


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: