  • 11. Data: 2021-12-06 21:48:45
    Temat: Re: Kolejna "zaleta" elektryków.
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/12/2021 17:58, Shrek wrote:

    > Z ciekawości - którego nie da się ciągać?

    Ciagnac sie da kazdego. Chodzi o to, ze w niektorych automatach (BMW na
    pewno) musisz sie wczolgac pod samochod aby odblokowac skrzynie:

    https://www.bimmerfest.com/threads/f01-battery-dead-
    manual-transmission-overrride-to-neutral-not-possibl
    e-lock-missi.1235873/

    https://www.youtube.com/watch?v=1JLXDVPpj8w

  • 12. Data: 2021-12-06 22:39:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2021 o 21:48, K pisze:

> [...]
    >
    > https://www.bimmerfest.com/threads/f01-battery-dead-
    manual-transmission-overrride-to-neutral-not-possibl

    Ale zablokowana skrzynia to jest trochę inny rodzaj awarii niż zabrakło
    prądu/paliwa i nie da się pojazdu ciągnąć/przepchnąć. Jak zablokuje się
    hamulec to każdy samochód pozostanie "unieruchomiony", ale są i na to
    sposoby.

  • 13. Data: 2021-12-07 06:36:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2021 o 21:48, K pisze:

    > Ciagnac sie da kazdego. Chodzi o to, ze w niektorych automatach (BMW na
    > pewno) musisz sie wczolgac pod samochod aby odblokowac skrzynie:

    Ale ona jest cały czas zablokowana i trzeba to robić zasze przed
    holowaniem, czy opisane jest tu jak odblokować krzynię w przypadku jej
    awarii?

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-12-07 06:40:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2021 o 18:50, cef pisze:

    > Wiem, że się nie uda a pewnie nie doczekasz czasów,
    > że będzie to w standardzie.

    Na tę okoliczność mam moto już pod czterdziestkę. Najwyżej wyrobie mu
    żółte blachy:P

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-12-07 07:59:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2021 o 22:39, nadir pisze:

    manual-transmission-overrride-to-neutral-not-possibl
    e-lock-missi.1235873/

    > Ale zablokowana skrzynia to jest trochę inny rodzaj awarii niż zabrakło
    > prądu/paliwa i nie da się pojazdu ciągnąć/przepchnąć.

    Zdecydowanie mylisz brak prądu w akumulatorze trakcyjnym (wysokiego
    napięcia), z akumulatorem 12V, takim samym jak w każdym innym aucie.
    A to zwykły akumulator zazwyczaj steruje odblokowaniem trybu
    parkingowego w bev (i zasilaniem urządzeń pokładowych).

    Zresztą np. w Zoe, można takie odblokowanie zrobić mechanicznie, tak
    samo jak w każdym innym automacie od Renault.

  • 16. Data: 2021-12-07 09:16:51
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/12/2021 05:36, Shrek wrote:

    > Ale ona jest cały czas zablokowana i trzeba to robić zasze przed
    > holowaniem, czy opisane jest tu jak odblokować krzynię w przypadku jej
    > awarii?

    Tu nie chodzi o awarie samej skrzyni, tylko wg opisu brak mozliwosci
    zrzucenia na luz w przypadku gdy nie mozna odpalic silnika. Jak wiesz
    moze to byc spowodowane np. brakiem paliwa albo rozladowaniem akumulatora.

  • 17. Data: 2021-12-07 09:17:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/12/2021 21:39, nadir wrote:

> [...]
    > prądu/paliwa i nie da się pojazdu ciągnąć/przepchnąć. Jak zablokuje się
    > hamulec to każdy samochód pozostanie "unieruchomiony", ale są i na to

    Akurat w powyzszych przypadkach ta zablokowana skrzynia to jest wynik
    innej awarii w postaci braku pradu/paliwa potrzebnych do uruchomienia
    silnika.

  • 18. Data: 2021-12-07 15:08:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2021 o 07:59, Cavallino pisze:

    > Zdecydowanie mylisz brak prądu w akumulatorze trakcyjnym (wysokiego
    > napięcia), z akumulatorem 12V, takim samym jak w każdym innym aucie.

    Zdecydowanie nie mylę. Piszę o mechanicznym zablokowaniu hamulca, a nie
    jego elektrycznym sterowaniu.

    > A to zwykły akumulator zazwyczaj steruje odblokowaniem trybu
    > parkingowego w bev (i zasilaniem urządzeń pokładowych).

    A to już nie moja wina, że hamulec ręczny przestał być ręczny.

  • 19. Data: 2021-12-07 15:10:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2021 o 09:17, K pisze:

    > Akurat w powyzszych przypadkach ta zablokowana skrzynia to jest wynik
    > innej awarii w postaci braku pradu/paliwa potrzebnych do uruchomienia
    > silnika.

    Czyli podłączenie/wymiana akumulatora odblokowuje skrzynię i załatwia
    sprawę?

  • 20. Data: 2021-12-07 16:12:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/12/2021 14:10, nadir wrote:

    > Czyli podłączenie/wymiana akumulatora odblokowuje skrzynię i załatwia
    > sprawę?

    I uruchomienie silnika. Czyli tak samo jak w elektryku, naladowanie
    akumulatorow zalatwia sprawe.