  • 21. Data: 2021-12-07 16:59:53
    Temat: Re: Kolejna "zaleta" elektryków.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2021 o 16:12, K pisze:

    > I uruchomienie silnika.

    Czyli mamy do czynienia z jakąś spierdoloną konstrukcją, bo w 99%
    samochodów, czy to z maualem, czy to automatem, problemu z
    przepchnięciem/holowaniem nie ma gdy zabraknie paliwa.

    > Czyli tak samo jak w elektryku, naladowanie
    > akumulatorow zalatwia sprawe.

    No nadal nie tak samo, bo już pomijając że przeciętny samochód z
    silnikiem spalinowym daje się bez żadnych problemów przepchnąć żeby nie
    tamował ruchu, to jeszcze samo ładowanie tych akumulatorów nie jest
    takie trywialne.

  • 22. Data: 2021-12-07 17:03:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/12/2021 15:59, nadir wrote:

> [...]
    > silnikiem spalinowym daje się bez żadnych problemów przepchnąć żeby nie
    > tamował ruchu, to jeszcze samo ładowanie tych akumulatorów nie jest

    Ale nie mowimy o przecietnym tylko o wybranych egzemplarzach z
    automatyczna skrzynia. Wiadomo, ze manuala przepchniesz bo go
    wysprzeglisz noga, a w automacie z dzojstikiem to juz takie oczywiste
    nie jest i w tym rzecz.

  • 23. Data: 2021-12-07 17:16:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2021 o 17:03, K pisze:

> [...]
    > automatyczna skrzynia. Wiadomo, ze manuala przepchniesz bo go
    > wysprzeglisz noga, a w automacie z dzojstikiem to juz takie oczywiste

    A no chyba, że automat z dżojstikiem, to takie samo dziadostwo jak
    elektryczny hamulec ręczny. Sam mam co prawda automata, ale ten ma
    konwencjonalny drążek z cięgnami do skrzyni biegów.
    Coś mi się kołacze po łbie, że gdzieś są już samochody, które nie mają
    wprost mechanicznego połączenia ze zwrotnicami kół, tylko jakieś
    hydrauliczno-elektryczne wynalazki. Tu dopiero można się zdziwić jak
    nawali prąd i/lub elektronika.

  • 24. Data: 2021-12-07 17:23:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/12/2021 16:16, nadir wrote:

> [...]
    > wprost mechanicznego połączenia ze zwrotnicami kół, tylko jakieś
    > hydrauliczno-elektryczne wynalazki. Tu dopiero można się zdziwić jak

    Dlatego nie mozna sie tak do konca smiac z elektrykow ;)

  • 25. Data: 2021-12-07 18:30:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2021 o 15:08, nadir pisze:

    > Zdecydowanie nie mylę. Piszę o mechanicznym zablokowaniu hamulca, a nie
    > jego elektrycznym sterowaniu.

    Ale ten hamulec RÓWNIEŻ jest obsługiwany z instalacji 12V....

  • 26. Data: 2021-12-07 18:32:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2021 o 16:59, nadir pisze:

    > przeciętny samochód z
    > silnikiem spalinowym daje się bez żadnych problemów przepchnąć żeby nie
    > tamował ruchu,

    Z automatem i elektrycznym ręcznym, daje się tak samo przepchnąć, jak
    elektryk z automatem i elektrycznym ręcznym.

  • 27. Data: 2021-12-07 18:36:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2021 o 18:30, Cavallino pisze:

    > Ale ten hamulec RÓWNIEŻ jest obsługiwany z instalacji 12V....

    Problemy pierwszego świata. Masz czym holować to masz i pod co podpiąć
    12V zeby odblokować

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-12-07 18:40:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2021 o 17:16, nadir pisze:

> [...]
    > wprost mechanicznego połączenia ze zwrotnicami kół, tylko jakieś
    > hydrauliczno-elektryczne wynalazki. Tu dopiero można się zdziwić jak

    Infiniti - ale pomyśleli o tym i jest jednak sprzegło na kolumnie
    kierownicy - jak brak pradu to się zasprzęgla;)

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-12-07 18:44:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2021 o 18:30, Cavallino pisze:

    > Ale ten hamulec RÓWNIEŻ jest obsługiwany z instalacji 12V....

    Również nie zmienia to faktu, że hamulec też może się uszkodzić
    mechanicznie unieruchamiając samochód. I ten sterowany ręcznie/nożnie, i
    ten elektryczny.

  • 30. Data: 2021-12-07 18:44:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2021 o 09:16, K pisze:

    > Tu nie chodzi o awarie samej skrzyni, tylko wg opisu brak mozliwosci
    > zrzucenia na luz w przypadku gdy nie mozna odpalic silnika. Jak wiesz
    > moze to byc spowodowane np. brakiem paliwa albo rozladowaniem akumulatora.

    Aż sprawdzę jak jest u mnie. Ale skoro w instrukcji pisze że można
    holować, to chyba kurwa nie z włączonym silnikiem;)

    --
    Shrek