  • 51. Data: 2022-02-17 20:49:52
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.02.2022 10:51, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Jak ten wyłącznik ma wykryć przerwę lub jeszcze gorzej niekontakt na
    > poziomie np 500V?
    Wyłącznik wyłącza, a wykrywa zabezpieczenie zanikowo-napięciowe czy
    jakoś tak to się nazywa, W każdym razie jak napięcie zaniknie to
    wyłącznik się wyzwala i do tego opadają odbieraki.
    Ale to nie służy do zabezpieczenia przed skutkami pękania szyn -
    przynajmniej nic o tym nie słyszałem.

    > Poważnie pytam bo przerwanie szyn poza badaniem jej ciągłości
    > po całej długości raczej jest trudne a znów pęknięcie
    > w dowolnym miejscu i z tego powodu odcięcie zasilania szczególnie
    > w zimę bardzo by sie nie spodobało pasażerom...

    Ale jak niby miało by się to stać? Pęknąć obie szyny (albo 4)?
    No to mamy wykolejenie albo katastrofę.
    Jeżeli przerwało by się połączenie a pociąg nie wykoleił się to pojedzie
    dalej - będzie zasilany z następnej podstacji.

    Szyny są połączone razem co kawałek wszystkie razem, a pomiędzy
    odcinkami są dławiki żeby odizolować AC i umożliwić pracę systemów
    sygnalizacji.
    Coś tam doczytałem o "przewodzie wzmacniającym", ale na pewno celem jego
    stosowania nie jest ochrona przeciwporażeniowa w przypadku pęknięcia
    szyn. Nie jest stosowany powszechnie.

    http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/wydawnict
    wa/Prace_IK/156.3_Kruczek_Konfiguracja_i_wymagania_d
    la_sieci_powrotnych.pdf

    --
    Mirek.

  • 52. Data: 2022-02-26 10:52:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.02.2022 01:41, PiteR wrote:
    [...]
    > bezpieczniki dajemy tylko na jeden drut brązowy (czarny, czerwony) L czyli fazę
    >
    > na drugi drut koloru niebieskiego nie wolno dawać bezpieczników
    Myślisz, że on w tej archaicznej instalacji ma przewód w izolacji koloru
    niebieskiego? Bo ja myślę, że ma dwa przewody tego samego koloru. :-D

  • 53. Data: 2022-02-26 10:53:35
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.02.2022 11:34, Adam wrote:
    [...]
    > Ależ ja wiem, że tak się robiło, sam zresztą będąc dziecięciem widziałem
    > jeszcze takie instalacje.
    >
    > Chodzi o to, że jak wywaliło korek od "ziemi" (czyli po dzisiejszemu od
    > zera), a był dobry od fazy, to istniało prawdopodobieństwo, że kogoś może
    O ile mi wiadomo, to po dzisiejszemu nie ma zera czy przewodu zerowego.
    Jest przewód neutralny. Ewentualnie ochronno-neutralny. Nie wprowadzaj
    ludzi w błąd. :-D

  • 54. Data: 2022-02-26 16:17:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6219f84a$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

> [...]
    > Myślisz, że on w tej archaicznej instalacji ma przewód w izolacji
    > koloru niebieskiego? Bo ja myślę, że ma dwa przewody tego samego

    niech sobie on wyobrazi niebieski

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety