  • 11. Data: 2021-09-13 16:42:21
    Temat: Re: Lead times
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Irek.N. wrote:

    > Jak pojedyncze sztuki, to może spasuje Ci G7S Omrona (prowadzony,
    > 2kVAC?) To właśnie podstawki pod nie taki termin miały. :)

    Pojedyncze sztuki są z 2..4-krotną przebitką na ebayu. Mnie chodzi o
    "big picture".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2021-09-13 16:58:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2021 16:13:21 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Covid jest tylko narzędziem, a problemem jest uzależnienie się całego
    > świata od Chin, które teraz chcą pokazać, że są światową potęgą.

    No nie wiem, bo jak tak beda pokazywac, to sie szybko skonczy.

    Chyba, ze sobie wlasnie znalazly sposob na odbicie strat,
    bo moga podniesc ceny ... a swiat moze nie zareaguje jak obiecaja
    obnizke, a moze poczeka, az inflacja dogoni.

    J.

  • 13. Data: 2021-09-13 17:28:19
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > No ale akurat te przekaźniki są Made in Germany/Czech, nie PRC.

    Może tylko zalewają w EU?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2021-09-13 17:43:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2021 16:23:43 +0200, Piotr Wyderski wrote:

    > https://pl.mouser.com/datasheet/2/315/panasonic_1213
    2018_SFN4D-1510098.pdf

    > Bardzo fajny, wysokiej klasy force-guided z izolacją na 2.5kV/4kV/5kV.
    > Istotnie, bardziej specyficzne są już chyba tylko przekaźniki próżniowe.

    Polaryzowany, ale monostabilny ... ciekawe, do czego to sie uzywa.

    Chodzi o te kontrolowane failure modes ?

    > Pani powiedziała, że cała produkcja jest "allocated", to chyba jednak
    > zamawia i może poczekać na dostawę te 2 lata. :)

    Albo wlasnie nie - zamowil, i otrzymuje w terminie.

    Ale naprawde nikt nie ma? w guglu wyskakuje wiele razy.

    P.S. Ale cos mi google jeszcze wynalazlo
    https://automatykab2b.pl/prezentacje/automaticon/aut
    omaticon/2017/47391-finder-bezpieczenstwo-maszyn-i-u
    rzadzen

    Choc podobno zgodne i z ta.

    J.

  • 15. Data: 2021-09-13 18:12:11
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Polaryzowany, ale monostabilny ... ciekawe, do czego to sie uzywa.

    To jest przekaźnik bezpieczeństwa. W uproszczeniu, kontakty NC i NO
    nigdy nie zostaną jednocześnie załączone i nawet w razie awarii jest
    gwarantowana minimalna odległość między stykami.

    > Chodzi o te kontrolowane failure modes ?

    Dokładnie tak. Plus wytrzymałość napięciowa.

    > Ale naprawde nikt nie ma? w guglu wyskakuje wiele razy.

    Żaden duży dystrybutor nie ma. Mali też nie. Tylko jakieś leszcze z ebaya.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2021-09-13 19:48:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Bardzo fajny, wysokiej klasy force-guided z izolacją na 2.5kV/4kV/5kV.
    > Istotnie, bardziej specyficzne są już chyba tylko przekaźniki próżniowe.

    No to wiadomo, dlaczego Yaskawa ma takie długie terminy na odstawy
    kontrolerów i robotów ;).

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2021-09-13 19:49:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > No ale akurat te przekaźniki są Made in Germany/Czech, nie PRC.

    Albo tak mają napisane.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2021-09-13 21:18:53
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > To jest przekaźnik bezpieczeństwa. W uproszczeniu, kontakty NC i NO
    > nigdy nie zostaną jednocześnie załączone i nawet w razie awarii jest
    > gwarantowana minimalna odległość między stykami.

    Piotrze, to trochę nie tak. Te przekaźniki (zwane po naszemu "z
    prowadzonymi stykami") różnią się od zwykłych tym, że do rozwarcia styku
    nie jest używana siła uzyskana dzięki sprężystości ruchomego zestyku,
    tylko jest on mechanicznie prowadzony - jak gdyby odrywany, jak cewka
    puści. Ma to na celu zapobieżenie sklejaniu się styków i jest zaznaczone
    na obudowie przekaźnika stosownym symbolem.
    Przepisy nie wymuszają stosowania takich, ale jak chcesz zrobić coś aby
    było w określony sposób bezpieczne i wykorzystujesz do tego normy jako
    źródło wiedzy (normy są nieobowiązkowe), to zwyczajnie zostaniesz do
    tego przymuszony, może dlatego "się wyprzedały". :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2021-09-13 22:49:49
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Irek.N. wrote:

> [...]
    > puści. Ma to na celu zapobieżenie sklejaniu się styków i jest zaznaczone
    > na obudowie przekaźnika stosownym symbolem.

    Irku, ale co właściwie jest nie tak? Twój opis jest poprawny, ale
    porządnie zespawanego styku prowadnica nie rozerwie. Wręcz przeciwnie,
    to on zablokuje prowadnicę i dzięki temu nie załączy ona pozostałych
    styków. To jest opisane w datasheecie: styk może być w stanie open
    (przerwa co najmniej 0.5mm) albo completely open (1.5mm+). W razie
    awarii poprzez zespawanie stan open jest gwarantowany, completely open
    nie. Jeśli dokumentacja nie wskazuje wyjątków, to NC i NO na raz nie
    załączą, bo konstrukcja mechaniczna daje takie gwarancje. To jest
    opisane na stronie 5 i dalszych.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2021-09-13 23:00:48
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Irku, ale co właściwie jest nie tak?

    Z Twojego opisu odniosłem wrażenie, że nadrzędną cechą jest fakt
    niemożliwości połączenia styku NO i NC. Dla mnie z kolei nadrzędną cechą
    jest to, że styki będą odklejane mechanicznie w sytuacji gdy zechcą się
    skleić. Czy zawsze się to uda nie wiem, pewnie nie zawsze (wszystko da
    się zniszczyć). Producent natomiast podaje (powinien - nie czytałem
    przyznaję) jakie jest prawdopodobieństwo takiej awarii, w przypadku gdy
    nie przekroczymy parametrów gwarantowanych.
    Obwody safety się liczy robiąc tak zwaną ocenę ryzyka i fakt, że
    mechanicznie pomagasz rozewrzeć styki pewnie znacząco podnosi
    teoretyczną niezawodność układu.

    Miłego.
    Irek.N.