  • 91. Data: 2021-05-05 09:34:33
    Temat: Re: Lobby spalinowe górą ;-)
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/05/2021 16:44, _Master_ wrote:

    > Jak ktoś chce okradać pracodawcę na zasadzie: "Dzieci nie wolno kraść,
    > jak coś wam potrzeba to tata przyniesie z pracy" ;-) ...
    >
    > Ładowanie za darmo w pracy SIĘ SKOŃCZY a żeby ładować się z _paneli_
    > trzeba mieć DOM.
    >
    > Także ten...
    >
    > Elektryk nawet jeżdżąc po mieście w Polsce dla większości obywateli NIE
    > JEST ŚWIETNY. ;-)

    Chodzilo mi o mozliwosc naladowania w pracy, gdzie pracodawca udostepnia
    taka mozliwosc. Np w moim obecnym miejscu pracy taka mozliwosc jest, ale
    stanowisk jest chyba cztery albo szesc i jak przyjezdzalem o 9 to na
    wszystkich wisialy juz Leafy.

  • 92. Data: 2021-05-05 10:44:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 08:34:33 +0100, K wrote:
> [...]
    > taka mozliwosc. Np w moim obecnym miejscu pracy taka mozliwosc jest, ale
    > stanowisk jest chyba cztery albo szesc i jak przyjezdzalem o 9 to na

    Kto rano wstaje, ten ladowarke zastaje :-)

    Poza tym to mozna rozbudowac, jesli jest taka potrzeba.

    A nawet ten 1kW przez 8h starczy na jakies 40km, czyli powrot do domu.

    J.

  • 93. Data: 2021-05-05 10:54:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/05/2021 09:44, J.F wrote:

    > Kto rano wstaje, ten ladowarke zastaje :-)
    >
    > Poza tym to mozna rozbudowac, jesli jest taka potrzeba.
    >
    > A nawet ten 1kW przez 8h starczy na jakies 40km, czyli powrot do domu.
    >
    > J.

    Obstawiam, ze jest jakis regulamin wewnetrzny mowiacy o tym, ze nie
    mozna okupowac miejsca pod ladowarka przez caly dzien ale to znowu
    powoduje sytuacje, ze musze co jakis czas sprawdzac czy miejsce sie
    zwolnilo, zrobic przerwe w pracy i podjechac pod ladowarke. Na calym
    kampusie we wszystkich firmach pracuje lacznie ponad 2tys ludzi i w
    czasach przed pandemicznych na wszystkich parkingach stalo lacznie po
    kilkaset aut, istnieje wiec szansa, ze zanim sie zbiore i pojde na swoj
    parking po auto to w miedzyczasie ktos mi zajmie miejsce pod ladowarka
    ;) To jest to co dyskwalifikuje elektryka na dzien dzisiejszy - zwykla
    czynnosc "tankowania" zmienia sie w misje.

  • 94. Data: 2021-05-05 11:20:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.05.2021 o 09:34, K pisze:

> [...]
    > taka mozliwosc. Np w moim obecnym miejscu pracy taka mozliwosc jest, ale
    > stanowisk jest chyba cztery albo szesc i jak przyjezdzalem o 9 to na

    I co to za argument? Widać więcej ładowarek było potrzeba. Jak czegoś za
    mało jest to co się robi?

  • 95. Data: 2021-05-05 11:24:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.05.2021 o 10:54, K pisze:

> [...]
    > ;) To jest to co dyskwalifikuje elektryka na dzien dzisiejszy - zwykla
    > czynnosc "tankowania" zmienia sie w misje.

    I co, nie umiesz sobie wyobrazić systemu rezerwacji ładowarki? Ja
    rozumiem, że ludzie są przyzwyczajeni do tankowania na stacji, ale jak
    ktoś już tyle czasu dyskutuje na temat elektryków to mógłby trochę
    bardziej ogarnięty być.

  • 96. Data: 2021-05-05 11:24:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 09:54:02 +0100, K wrote:

    > Obstawiam, ze jest jakis regulamin wewnetrzny mowiacy o tym, ze nie
    > mozna okupowac miejsca pod ladowarka przez caly dzien ale to znowu

    bedzie wiecej gniazdek to bedzie mozna.

    > powoduje sytuacje, ze musze co jakis czas sprawdzac czy miejsce sie
    > zwolnilo, zrobic przerwe w pracy i podjechac pod ladowarke. Na calym

    Przerwa w pracy obowiazkowa :-)

> [...]
    > ;) To jest to co dyskwalifikuje elektryka na dzien dzisiejszy - zwykla
    > czynnosc "tankowania" zmienia sie w misje.

    Ale rozwiazanie jest proste - zrobic wiecej tanich gniazdek, nawet
    takich z limitem 6A.
    Tylko sprawdzic jakie kampus ma przylacze :-)

    No i drugie rozwiazanie - elektryk o wiekszym zasiegu, zeby starczyl
    do pracy, z pracy i na male zakupy - a naladuje sie w domu w nocy ...

    J.

  • 97. Data: 2021-05-05 11:35:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/05/2021 10:24, J.F wrote:

    > bedzie wiecej gniazdek to bedzie mozna.

    musieliby dac z kilkadziesiat przy kilkuset autach.

    > Przerwa w pracy obowiazkowa :-)

    Ale nie co 10 minut zeby wyjsc sprawdzic czy juz. To juz nerwica natrectw.

> [...]
    >
    > No i drugie rozwiazanie - elektryk o wiekszym zasiegu, zeby starczyl
    > do pracy, z pracy i na male zakupy - a naladuje sie w domu w nocy ...

    No wlasnie. Niby prosta rzecz - samochod elektryczny, a ile potrafi
    wygenerowac nowych problemow...

  • 98. Data: 2021-05-05 11:38:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-05-2021 o 11:24, J.F pisze:

    > No i drugie rozwiazanie - elektryk o wiekszym zasiegu, zeby starczyl
    > do pracy, z pracy i na male zakupy - a naladuje sie w domu w nocy ...

    Tylko takie.
    Trzeba dostosować posiadane auto do możliwości ładowania.
    Inaczej to faktycznie gra nie warta świeczki.

  • 99. Data: 2021-05-05 11:39:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/05/2021 10:24, ii wrote:

> [...]
    > rozumiem, że ludzie są przyzwyczajeni do tankowania na stacji, ale jak
    > ktoś już tyle czasu dyskutuje na temat elektryków to mógłby trochę

    Ale to ja mam ten system zrobic? Mam napisac petycje w tej sprawie?
    Zalozyc forum internetowe? Tankowanie elektryka czy to w trasie czy w
    pracy uroslo do rangi problemu. To jest czynnosc ktora trzeba bardzo
    dokladnie zaplanowac i liczyc na to, ze oczywiscie sama ladowarka bedzie
    dzialac. W tym rzecz. Naleze do ludzi, ktorzy staraja sobie zycie
    ulatwiac, a nie komplikowac.

  • 100. Data: 2021-05-05 11:45:41
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/05/2021 10:20, ii wrote:

    > I co to za argument? Widać więcej ładowarek było potrzeba. Jak czegoś za
    > mało jest to co się robi?

    Ale znowu, to ja mam to robic? To sa wlasnie problemy, ktore powoduja,
    ze wiele osob sie na elektryki nie decyduje. Malo ladowarek, zajete
    ladowarki, ladowarki akurat nieczynne, maly zasieg uzalezniony od
    predkosci i temperatury na zewnatrz itd.