  • 161. Data: 2021-05-07 08:55:13
    Temat: Re: Lobby spalinowe górą;-)
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 06.05.2021 17:48 you wrote:

> [...]
    , >
    lice-muchobor.
    > A nie prosciej wydzielic buspas ?

    Na Maślice? Gdzie? Na Pilczyckiej (czyli dla aut nie zostanie nic)
    Jagodno? Też tylko jeden pas.
    Koszty budowy kolejnych pasów (o ile jest miejsce) będą podobne do
    budowy linii tramwajowych.

    > Tylko z metrem :-)
    Pozostałe niczego nie zmienią bo nie usprawnią komunikacji.

    > Tramwaj ma tez wady. Np jak sie jeden zepsuje, to cala linia stoi
    > :-( IMO - w miescie strasznie duzo miejsca zajmuje, sumarycznie
    > patrzac. A oni tramwaj i tramwaj, monotematyczne trolle :-)

    Tramwaj stoi raz na ruski rok :,-) a korki są codziennie.

    Wczoraj był przykład, jak stanęła AOW, to cała zachodnia część stała.
    Spod stadionu do węzła północ godzina jazdy. Czy to przez AOW, czy przez
    miasto. A tramwaj wziuuuuuu.

    --
    Pete

  • 162. Data: 2021-05-07 10:56:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2021 18:15:31 +0200, ii wrote:

    > Zasięg Twizy wystarcza.

    A jaki ten zasieg jest?

    Bo rozne wsie sa, 30km od miasta, 50. Miasta tez rozne.
    I jeszcze wrocic trzeba.

    J.

  • 163. Data: 2021-05-07 10:57:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 May 2021 08:55:13 +0200, Pete wrote:

    > Na Maślice? Gdzie? Na Pilczyckiej (czyli dla aut nie zostanie nic)
    > Jagodno? Też tylko jeden pas.
    A na Nowy Dwor ?

    > Koszty budowy kolejnych pasów (o ile jest miejsce) będą podobne do
    > budowy linii tramwajowych.

    No wlasnie - miejsce trzeba zrobic, bo tramwaj wymaga.
    A ludzie/aktywisci domagaja sie jednak tramwaju, a nie lepszej drogi i
    szybszych autobusow.

    > Pozostałe niczego nie zmienią bo nie usprawnią komunikacji.

    Czemu nie?
    A co do metra, to mam mieszane uczucia ...

    > Tramwaj stoi raz na ruski rok :,-)

    Chyba troche czesciej.

    > a korki są codziennie.
    >
    > Wczoraj był przykład, jak stanęła AOW, to cała zachodnia część stała.
    > Spod stadionu do węzła północ godzina jazdy. Czy to przez AOW, czy przez
    > miasto. A tramwaj wziuuuuuu.

    Jakby autobus mial wydzielony pas, to tez wziuuuu.
    Ale moment - co stalo, a co nie?
    Przebic sie przez miasto to roznie bywa - korki zwykle, czy spodowane
    zatorem na AOW ?

    J.

  • 164. Data: 2021-05-07 12:36:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 07.05.2021 10:57 you wrote:

> [...]
    , > >>
    lice-muchobor.
    > A na Nowy Dwor ?

    No przecież właśnie budują tramwaj.

    > No wlasnie - miejsce trzeba zrobic, bo tramwaj wymaga.

    Na kolejny powód dla autobusów też trzeba.

    > A ludzie/aktywisci domagaja sie jednak tramwaju, a nie lepszej drogi
    > i szybszych autobusow.

    Bo lepsze drogi niczego nie zmienią. Więcej osób przesiądzie się do
    auta. I dalej będą korki.
    > Czemu nie?

    Bo korzystają z dróg. Czy to autobus czy trolejbus -wymagają tych samych
    pasów.

    > A co do metra, to mam mieszane uczucia ...

    Rozmawiamy o sprawach realnych...

    > Chyba troche czesciej.

    Emotki nie zauważyłeś?

    > Jakby autobus mial wydzielony pas, to tez wziuuuu.

    A nie wiem czy wzdłuż kosmonautów jedzie jakaś linia. Raczej większość
    zbiera okoliczne osiedla więc jeżdżą meandrami. A tak na buspasy już
    miejsca nie ma.

    > Ale moment - co stalo, a co nie?

    Stało wszystko.
    AOW, Kosmonautów, Pilczycka, Milenijna, Ostatni Grosz.

    > Przebic sie przez miasto to roznie bywa - korki zwykle, czy
    > spodowane zatorem na AOW ?

    Najprawdopodobniej spowodowane zatorem na AOW. spaliła się ciężarówka na
    S8 za węzłem północ i jak korek zrobił się do węzła stadion, to wszyscy
    z AOW co mogli, ruszyli przez miasto.

    Najlepiej to zrobić wspólny buspas z torowiskiem.

    --
    Pete

  • 165. Data: 2021-05-07 12:42:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-05-maja-2021 o 22:19, ii pisze:
    > Gdzie tu problem?

    Mały zasięg, Długie lub trudno dostępne ładowanie.

    = DYSKWALIFIKACJA dla Kowalskiego w mieście.

    A tam chcemy ograniczać SMOG ;-)

    Wniosek: Dotować, promować, zachęcać do LPG.

    Na tym etapie będą jakieś EFEKTY EKOLOGICZNE.

    O elektrykach pomyślimy jak DOROSNĄ ;-)

  • 166. Data: 2021-05-07 12:55:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-05-2021 o 12:36, Pete pisze:

    > Bo korzystają z dróg. Czy to autobus czy trolejbus -wymagają tych samych
    > pasów.

    Wydzielona droga dla autobusów (elektrycznych) lub trojlebusów nie
    wymaga nic więcej niż tramwaj, a może dać dokładnie tyle samo, ale
    niższym kosztem.
    Więc dlaczego tramwaj a nie w/w?

    > Najlepiej to zrobić wspólny buspas z torowiskiem.

    W Poznaniu tak robią w newralgicznych miejscach.

  • 167. Data: 2021-05-07 13:05:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.05.2021 o 20:59, _Master_ pisze:

    > Kolejny się urwał z jakiegoś matrixa.
    > Pracodawca to nie jest dobry wujek albo święty Mikołaj.
    > Nie ma darmowych obiadów. Nawet jak nie wprost to rozliczy sobie w
    > przyszłych podwyżkach. Nie. Nie przez to że to zły człowiek jest. ;-)
    > On musi liczyć żeby przetrwać. Takie czasy
    > A Ty będziesz szczęśliwy że masz dobrego szefa ;-)

    Ładowanie Twizy to 5zł. Za godzinę płaci mi ...

    > PS. Dzisiaj te koszty wydają się śmieszne ale tak zawsze nie będzie.
    > Jak "tankuje" kilku a jak zacznie kilkudziesięciu przy opodatkowaniu
    > akcyzami...

    W przyszłości to jak w ogóle nie zamierzam jeździć do pracy!

  • 168. Data: 2021-05-07 13:07:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.05.2021 o 10:56, J.F pisze:

    > A jaki ten zasieg jest?
    >
    > Bo rozne wsie sa, 30km od miasta, 50. Miasta tez rozne.
    > I jeszcze wrocic trzeba.

    Pisałem, 2x 35km.

  • 169. Data: 2021-05-07 13:58:57
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Hello ii,
    >
    > Thursday, May 6, 2021, 6:12:33 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale wtedy paneli słonecznych na dachu nie zrobisz, bo się rozłożą na
    > 44.

    No nie. Dlatego właśnie zauważam, że na wsiach (czy tam przedmieściach
    miast) elektryki zasadniczo praktyczniejsze są niż w samych miastach
    gdzie ludzie często w blokach mieszkają i nie mają gdzie ładować. Ale
    nikt się nie będzie przeprowadzał z tego powodu. Tym bardziej, że jak
    uważam, mieszkanie w bloku generalnie wygodniejsze jest i optymalniejsze.

    > Wzięliśmy kredyt, którego raty mieszczą się w bieżących wpływach na
    > fundusz remontowy. Parę groszy jeszcze zostaje.

    No ja nie wątpię że Was stać, ale po co brać kredyt na coś, co z góry da
    się przewidzieć i można na to nazbierać przez lata by nie ponosić
    dodatkowych kosztów tego kredytu.

    > Nie planowałem aż tak niedołężnieć - na razie covid mnie dość
    > skutecznie załatwił. Dokładniej: postcovid.

    Sam widzisz, nawet nie starość a już problem. A to nie jedyna
    niesamoobsługowa rzecz.

    > Jasne. Wrzaski,

    Skąd Ty to bierzesz?

    > dzieciaki tupiące nad głową w środku nocy,

    Dzieci w nocy? Cóż za niestworzone rzeczy wypisujesz?

    > zalewający
    > sąsiedzi,

    To prędzej dach mi puści niż sąsiad zaleje.

    > ciągle wiertarki...

    Jaaasne, bo sąsiedzi nie mają co robić w życiu tylko remonty swoich
    mieszkań.

    > Kaloryfery grzeją lub nie grzeją bez
    > sensu.

    Nonsens. Ogrzewanie w bloku ma węzeł ciepłowniczy z wymiennikiem na
    którym jest ustawiona stała temperatura obiegu wtórnego do którego
    wpięte są kaloryfery z zaworami z głowicami termostatycznymi. Nawet bez
    tego ogrzewania temperatura bardzo powoli zmienia się. Tak standardowo.
    W domu wolnostojącym możesz mieć tylko gorzej. Choćby ze względu na
    mniejszą pojemność cieplną takiego domu i większe straty z większej
    ilości powierzchni zewnętrznych.

    > Żebyś się nie zdziwił, jak racjonalne są kobiety...

    Starość zmienia ludzi całkiem.

  • 170. Data: 2021-05-07 13:59:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-05-06 21:18, _Master_ wrote:
    [...]
    > PS. A z innej beczki. Mój Aixam pali 3l ON/100km i ma zasięg 300 km
    > który "doładuję" na pstryk przy każdej drodze ;-)
    A z 60 km/h on chociaż wyciąga? Bo może jednak te 300 km to będzie
    szybciej elektrykiem z ładowaniem w międzyczasie. :-D