  • 171. Data: 2021-05-07 14:22:01
    Temat: Re: Lobby spalinowe górą ;-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.05.2021 o 21:18, _Master_ pisze:

    > Polaka nie stać na samochody po 100 tys.

    Nikogo nie stać.

    > Jak już to wchodzą w grę pojazdy pokroju mała elektryczna dacia (jak ją
    > tam zwał?) albo inne drutowanie...
    > Tu mówimy o zasięgach poniżej 100 km i to w teorii. To jest za mały
    > zasięg aby się to upowszechniło.

    Zasięg niczego tutaj nie determinuje. Żadne nowe i drogie produkty nie
    upowszechniają się szybko.

    > Uświadom to sobie że mała część kupuje w salonach.

    Ja?

    > PS. A z innej beczki. Mój Aixam pali 3l ON/100km i ma zasięg 300 km
    > który "doładuję" na pstryk przy każdej drodze ;-)

    No ale ja nie zamierzam takim jeździć przez Polskę. Mógłbym takim
    jeździć na zakupy, gdybym nie miał Twizy, które mogę naładować z
    gniazdka, które akurat posiadam, za 3zł by przejechać te hasłowe 100km.
    Nie pierdzi, nie śmierdzi. O to każdemu mogłoby chodzić.

    > Jest kilka razy ekologiczniejszy od tych fantastycznych SUVów ;-)

    Brawo.

  • 172. Data: 2021-05-07 14:33:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-05-2021 o 13:59, JDX pisze:
    > On 2021-05-06 21:18, _Master_ wrote:
    > [...]
    > A z 60 km/h on chociaż wyciąga? Bo może jednak te 300 km to będzie
    > szybciej elektrykiem z ładowaniem w międzyczasie. :-D

    Żadne może, na pewno, przecież toto to motorower.
    Przy takim Aixamie nawet elektryczne Mitsu I-miev sprzed 10 lat, to
    ogromne auto i w ogóle rakieta, demon prędkości i użyteczności.

  • 173. Data: 2021-05-07 14:44:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-maja-2021 o 10:23, Cavallino pisze:
    > ustawia się w kontrze do światowych standardów

    Gdyby założyć że "światowe standardy" są MĄDRE to tak.

    Ale mamy wiele dowodów że światowe standardy to tylko wynik lobbowania,
    korupcji i chorych umysłów lewactwa co chce na nowo wymyślać koło i
    uszczęśliwiać ludzi na siłę wycierając sobie gębę jakimś chwytliwym
    sloganem związanym z rzeczywistością jak krzesło z krzesłem elektrycznym
    ;-)

  • 174. Data: 2021-05-07 14:45:35
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.05.2021 o 21:07, _Master_ pisze:

    > Ogarnięty to taki co widzi że przez najbliższe kilkadziesiąt lat w
    > Polsce ze względów ekonomicznych, praktycznych i mentalnych (ludzie są
    > wygodni) żadnej rewolucji elektrycznej NIE BĘDZIE.

    Kto mówił, że będzie ?

    > UŚWIADOM TO SOBIE ;-)

    Ty se to uświadom :-)

    > Aby uzyskać jakiś racjonalny efekt ekologiczny w miastach trzeba dotować
    > LPG.

    Buhahahaha.

    > Tak BOLI. Musi BOLEĆ ;-)

    Od fasoli.

  • 175. Data: 2021-05-07 14:45:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.05.2021 o 21:20, _Master_ pisze:

    > łał
    > A ja myślałem że same kable się przełączą (jakiś sterownik)
    > Chodzić i wkładać WTYCZKĘ w XXI wieku ;-)

    Android je przełączy.

  • 176. Data: 2021-05-07 14:48:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-maja-2021 o 09:37, K pisze:
    > Bo lobby tramwajowe nie troluje wszedzie w internecie jakie to tramwaje
    > sa zajebiste. Natomiast lobby elektryczne to ten sam stan umyslu co LGBT.

    W PUNKT ;-)

  • 177. Data: 2021-05-07 14:50:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.05.2021 o 12:42, _Master_ pisze:

    > Mały zasięg, Długie lub trudno dostępne ładowanie.

    Przecież było:
    "No i drugie rozwiazanie - elektryk o wiekszym zasiegu, zeby starczyl
    do pracy, z pracy i na male zakupy - a naladuje sie w domu w nocy ... "

    To gdzie tu problem?

    > = DYSKWALIFIKACJA dla Kowalskiego w mieście.

    No właśnie nie ma. Musi mieć tylko dom. I wjazd samochodem do niego :-)

    > A tam chcemy ograniczać SMOG ;-)
    >
    > Wniosek: Dotować, promować, zachęcać do LPG.

    A co myślisz o samochodach na spirytus? :-)

    > Na tym etapie będą jakieś EFEKTY EKOLOGICZNE.
    >
    > O elektrykach pomyślimy jak DOROSNĄ ;-)

    Jak dorośniesz :-)

  • 178. Data: 2021-05-07 15:06:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ii,

    Friday, May 7, 2021, 1:58:57 PM, you wrote:

    > No nie. Dlatego właśnie zauważam, że na wsiach (czy tam przedmieściach
    > miast) elektryki zasadniczo praktyczniejsze są niż w samych miastach
    > gdzie ludzie często w blokach mieszkają i nie mają gdzie ładować. Ale
    > nikt się nie będzie przeprowadzał z tego powodu. Tym bardziej, że jak
    > uważam, mieszkanie w bloku generalnie wygodniejsze jest i optymalniejsze.

    Nie widzę nic optymalnego w braku garażu, gniazdka do ładowania
    samochodu, ogródka. W tupiących dzieciarach, pijackich awanturach i
    wiertarkach od świtu do nocy. Jak również w zalanych mieszkaniach,
    braku wody, bo ten od remontu na VI cały pion wyłączył i użeranie się
    o wybór kablówki. Męczenie 43 sąsiadów o zgodę na instalację
    klimatyzacji, anteny satelitarnej itp.
    Mój syn ma 11 sąsiadów i mam spory ubaw jak widzę załatwianie
    czegokolwiek i chodzenie z obiegówką.

    > No ja nie wątpię że Was stać, ale po co brać kredyt na coś, co z góry da
    > się przewidzieć i można na to nazbierać przez lata by nie ponosić
    > dodatkowych kosztów tego kredytu.

    Remont nie mógł czekać 10 lat. Biorąc kredyt robię remont kiedy chcę i
    nie muszę czekać i znosić niedogodności. Kredyty budowlane nie są
    drogie.

    > Sam widzisz, nawet nie starość a już problem. A to nie jedyna
    > niesamoobsługowa rzecz.

    Reszta jest już załatwiona.

    > Skąd Ty to bierzesz?

    Zdarzało mi się pomieszkiwac w slumsach :P

    > Dzieci w nocy? Cóż za niestworzone rzeczy wypisujesz?

    j.w.

    > To prędzej dach mi puści niż sąsiad zaleje.

    Nie znasz dnia ani godziny... Jak masz 10 sąsiadów nad sobą...

    > Jaaasne, bo sąsiedzi nie mają co robić w życiu tylko remonty swoich
    > mieszkań.

    Na to wygląda. Ciągle coś poprawiają.

    > Nonsens. Ogrzewanie w bloku ma węzeł ciepłowniczy z wymiennikiem na
    > którym jest ustawiona stała temperatura obiegu wtórnego do którego
    > wpięte są kaloryfery z zaworami z głowicami termostatycznymi. Nawet bez
    > tego ogrzewania temperatura bardzo powoli zmienia się. Tak standardowo.

    Tak standardowo, to bloki bywają jeszcze nieocieplone, okna niezbyt
    szczelne a sezon ciepłowniczy rozjeżdża się z aktualną temperaturą.

    > W domu wolnostojącym możesz mieć tylko gorzej. Choćby ze względu na
    > mniejszą pojemność cieplną takiego domu i większe straty z większej
    > ilości powierzchni zewnętrznych.

    Mam dom ocieplony, szczelne okna i klimatyzację, która tę małą
    pojemność cieplną utrzymuje w ryzach. Dogrzewać muszę poniżej -5°C a
    takich dni w roku jest bardzo mało.

    My już jesteśmy starzy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 179. Data: 2021-05-07 19:39:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 19:28, Jacek Maciejewski pisze:
    > skoro coś ma węgiel to nie spalamy.
    > Ty zaś się spodziewasz że skoro coś ma węgiel, to wspomniane lobby
    > powinno popierać. Całkiem niezgodnie z logiką

    Gdyby to lobby chciało naprawdę działać proekologicznie tu i teraz bo to
    OSTATNIA CHWILA SPALAŁOBY LPG BO MNIEJ SMRODZI

    Ale sekcie opętanej przez wiarę że JUŻ NATYCHMIAST MUSIMY BYĆ
    ZEROEMISYJNI BO TO MY OCIEPLAMY KLIMAT ...

    Nie przetłumaczysz że to nieefektywne podejście

    Oni są jak antyszczepionkowcy. NIE I JUŻ to jest ich odpowiedź na
    argumenty merytoryczne.

  • 180. Data: 2021-05-07 19:41:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 20:25, ii pisze:
    > Maseczkami się zajmij.

    Produkcja maseczek na taką skalę do noszenia na otwartym powietrzu to
    niepotrzebne zanieczyszczanie środowiska ;-)