  • 51. Data: 2021-02-26 12:49:49
    Temat: Re: MC1204 N - wyprowadzenia kontrolne...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Feb 2021 18:32:05 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jesli gdzies tak pobieram troche mocy z nadajnika ... to gdzie sie
    > objawia jej spadek ?

    Czy nadajnik odczuwa obciążenie odbiornika?

    --
    Marek

  • 52. Data: 2021-02-26 12:51:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 12:46, Marek wrote:
    > Pracownicy producentów mają prawo jeść czy nie?

    Mają prawo produkować inne rzeczy niż zegarki.

  • 53. Data: 2021-02-26 13:01:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Feb 2021 12:51:30 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Mają prawo produkować inne rzeczy niż zegarki.

    Praca kasjera na kasie w Tesco nie jest za karę, ma prawo robić coś
    innego.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2021-02-26 13:18:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 13:01, Marek wrote:
    > Praca kasjera na kasie w Tesco nie jest za karę, ma prawo robić coś innego.

    I dlaczego to coś, to akurat muszą być zegarki a nie traktory? Też się
    nie psują? No to może wreszcie nadejdzie czas kiedy moc przerobową można
    będzie zainwestować w produkcję, bo ja wiem, tokamaków zamiast od 100
    lat klepać poróbki casio rozpadajace się po 2 miesiącach.

  • 55. Data: 2021-02-26 13:28:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W ostatnich 22 lat na grupie poruszałeś to z kilka razy. I
    >przekonywająca odpowiedź nigdy nie padła. Przypadek?

    Jakby sprawa byla latwa, to pewnie bym wiedzial :-)

    Na razie, to wydaje mi sie, ze w takim dipolu odbiorczym prad plynie,
    i on troche promieniuje.

    I ta emisja w pewnych kierunkach oslabia pole nadajnika ... ale w
    innych wzmacnia.

    No ale skoro jednak odbieramy moc, to widac sumarycznie oslabia ...

    J.

  • 56. Data: 2021-02-26 13:30:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy nadajnik odczuwa obciążenie odbiornika?

    Tak niesmialo napisze, ze odleglosc moze byc duza, i nadajnik moze byc
    wylaczony zanim fala do odbiornika dotrze.

    Ale przeciez moze byc dluzej wlaczony, i co wtedy ...

    J.

  • 57. Data: 2021-02-26 15:25:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Feb 2021 13:18:10 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 100
    > lat klepać poróbki casio rozpadajace się po 2 miesiącach.

    No i? Szczerze mówiąc nie wiem w jakim kierunku ta argumentacja.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2021-02-26 15:30:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 15:25, Marek wrote:
    > No i? Szczerze mówiąc nie wiem w jakim kierunku ta argumentacja.

    Sugerujesz że jak firma wyprodukuje za dobre zegarki to zbankrutuje i
    pracownicy odejdą do Tesko na kasę.

    A jesli by odeszli do produkcji tokamaka, zamiast marnować życie,
    surowce i czas na produkowanie w kółko psujacych się zegarków?

    Prawie cała produkcja eksportowa Chin wyląduje na naszych wysypiskać
    śmieci w ciągu kilku lat. Zatruwając i podnosząc koszty obsługi.

    Ja nie jestem przekonany czy to jest najlepsze rozwiązanie, czyli
    produkować nietrwałe przedmiowy, z punktu widzenia, powiedzmy,
    cywilizacyjnego.

  • 59. Data: 2021-02-26 17:39:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Feb 2021 15:30:15 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Sugerujesz że jak firma wyprodukuje za dobre zegarki to zbankrutuje
    > pracownicy odejdą do Tesko na kasę.

    Nie, uwaga z Tesco to prowokacyjny argument właśniei za "chętną"
    zmianą pracy (szczególnie dotyczy tych co narzekają).

    > Ja nie jestem przekonany czy to jest najlepsze rozwiązanie, czyli
    > produkować nietrwałe przedmiowy, z punktu widzenia, powiedzmy,
    > cywilizacyjnego.

    Daj sam przykład jak to się robi, załóż firmę, uruchom produkcję ,
    pokaż jak się robi tanie, trwałe na 20 lat piekarniki z podtrzymaniem
    zegara, które zdominują konkurencję. Obiecuję, że od razu taki kupię.
    Jeśli nie piekarnik, to poniżej lista innych "trwałych
    dwudziestolatków", które możesz produkować a które chętnie kupię od
    ręki:

    -pralka (właśnie w mojej 5 letniej właśnie padają łożyska),
    poprzednia wytrzymała 10 lat
    - drukarka (oprócz "niepsucia" się ma nie wciągać kartek)
    - samochód, najlepiej w automacie

    Uwaga, jestem w stanie zapłacić drożej za trwałość ale pod warunkiem,
    że ona faktycznie będzie a nie za ściemę marketingową.

    -

    --
    Marek

  • 60. Data: 2021-02-26 20:24:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 17:39, Marek wrote:
    > Nie, uwaga z Tesco to prowokacyjny argument właśniei za "chętną" zmianą
    > pracy (szczególnie dotyczy tych co narzekają).

    Nie padło to w ten sposób ode mnie. Po prostu nie było by nastepnej
    firmy produkujacej zegarki, nikt by pracy nie zmieniał. Była by inna
    firma, bo skoro klient nie wydał kasy na zegarek to może wyda na coś
    ciekawszego.

    W PL nie ma za dużo firm produkujących kultywatory ręczne. Też użyjesz
    argumentu że skoro wynaleziono lepszy do traktora to *ktoś* stracił
    pracę? Nie, pracuje przy produkcji czego innego, od samego początku.

    > Daj sam przykład jak to się robi, załóż firmę, uruchom  produkcję ,
    > pokaż jak się robi tanie, trwałe na 20 lat piekarniki z podtrzymaniem
    > zegara, które zdominują konkurencję.

    Nie pokażę, bo to problem w umyśle konsumenta a nie producenta.