  • 41. Data: 2021-02-25 16:34:29
    Temat: Re: MC1204 N - wyprowadzenia kontrolne...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Feb 2021 10:52:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale chodzi o to, aby po 10 latach nadal bylo te 48h
    > podtrzymania, a
    > nie "supercap zdechl".

    Po 10 latach to trzeba kupić nowy sprzęt wspierając tym gospodarkę.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2021-02-25 16:50:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 16:34, Marek wrote:
    > Po 10 latach to trzeba kupić nowy sprzęt wspierając tym gospodarkę.

    Tak przy okazji. Wobraźmy sobie że ktoś produkuje zegarek któy wytrzymał
    40 lat.

    1) nie wydałem pieniedzy na to co już mam, ale kupiłem coś innego
    wspierajac *prawdziwą* gospodarkę, a nie bumelanctwo
    2) wysypisko ma mniej plastiku i ołowiu
    3) po 40 latach jestem już w zakresie "retro"

    Same plusy.

    Zaraz ktoś mnie nazwie socjalistą ;)

  • 43. Data: 2021-02-25 17:50:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 10:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości grup

    > Nie bardzo wiadomo co jest w srodku, wiec nie bardzo wiadomo ile to
    > kosztuje ... ale na oko - bateria, nie moze byc bardzo drogo.

    Może i da się to zrobić w miarę tanio, ale....

    > Wiec sie sprzeda, klient nawet nie zauwazy - ani funkcjonalnosci,

    ...o, to to :)

    > A na to wszystko niestety naklada sie zmiana czasu - i tak dwa razy w
    > roku trzeba przestawiac :-)

    No, akuratnie automatyczną zmianę czasu daje się zaimplementować, ale
    być może już nie długo taka funkcjonalność nie będzie potrzebna.

    BTW: swego czasu widziałem gdzieś w hurtowniach elektrycznych jakiś
    stary model sterownika czasowego, takiego prymitywnego ON/OFF.
    Podejrzanie *tani* jak na swoje wykonanie i możliwości. I okazało się że
    zmiana czasu jest trwale wpisana w możliwości urządzenia i nie da się
    tej funkcjonalności wyłączyć. I stąd chyba ta niska cena.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 44. Data: 2021-02-25 18:07:16
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2021-02-25 08:31, Marek wrote:

    > Bo?

    niejasna sytuacja prawna - upraszczając nie byli pewni czy to nie nie
    jest "bezumowny pobór energii" i czy to przypadkiem negatywnie nie
    wpływa na usługi świadczone przez operatora

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 45. Data: 2021-02-25 18:10:28
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2021-02-25 08:48, Piotr Wyderski wrote:

    > Myślałem, ale to jest zbyt nieprzewidywalne.

    zależy od zastosowania i sytuacji
    https://new.abb.com/products/measurement-products/te
    mperature/process-industry-head-thermometers/tsp300-

    > No więc sam widzisz. A tempo wyłaczeń będzie przyspieszać.

    zależy jakie źródło wykorzystasz..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 46. Data: 2021-02-25 18:16:03
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2021-02-25 10:40, J.F. wrote:

    > Zaraz zaraz ... pasmo 900MHz sie uwalnia, czy raczej przechodzi na inne
    > uslugi ... w telefonii komorkowej ciagle ...

    centrum dużego miasta, GSM900 okazało się za mało perspektywiczne i za
    mało pojemne, przeskoczono w wyższe (i szersze pasma).
    A niestety wyższa częstotliwość przy danej odległości oznacza większe
    tłumienie i niższy poziom odbieranej mocy (za niski w tym przypadku aby
    popędzić MCU + LCD + parę czujników).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 47. Data: 2021-02-25 18:29:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2021-02-25 10:40, J.F. wrote:

    >centrum dużego miasta, GSM900 okazało się za mało perspektywiczne i
    >za
    >mało pojemne, przeskoczono w wyższe (i szersze pasma).

    Tylko z tego co widzialem, to z tego 900 nie zrezygnowano, powolutku
    przechodzi ze starego GSM na LTE.

    No chyba, ze to stara wiedza, i teraz 900 lezy odlogiem ...

    J.

  • 48. Data: 2021-02-25 18:32:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2021-02-25 08:31, Marek wrote:

    >niejasna sytuacja prawna - upraszczając nie byli pewni czy to nie nie
    >jest "bezumowny pobór energii" i czy to przypadkiem negatywnie nie
    >wpływa na usługi świadczone przez operatora

    Hi hi ... od lat jestem ciekaw.

    Jesli gdzies tak pobieram troche mocy z nadajnika ... to gdzie sie
    objawia jej spadek ?

    Przy antenach parabolicznych jakby latwiej, ale jak podkrada moc
    zwykly dipol ?

    J.

  • 49. Data: 2021-02-26 12:46:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Feb 2021 16:50:53 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > 1) nie wydałem pieniedzy na to co już mam, ale kupiłem coś innego
    > wspierajac *prawdziwą* gospodarkę, a nie bumelanctwo
    > 2) wysypisko ma mniej plastiku i ołowiu
    > 3) po 40 latach jestem już w zakresie "retro"

    Pracownicy producentów mają prawo jeść czy nie?

    --
    Marek

  • 50. Data: 2021-02-26 12:48:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Feb 2021 18:32:05 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jesli gdzies tak pobieram troche mocy z nadajnika ... to gdzie sie
    > objawia jej spadek ?
    > Przy antenach parabolicznych jakby latwiej, ale jak podkrada moc
    > zwykly dipol ?

    W ostatnich 22 lat na grupie poruszałeś to z kilka razy. I
    przekonywająca odpowiedź nigdy nie padła. Przypadek?

    --
    Marek