  • 81. Data: 2023-01-27 21:00:32
    Temat: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 20:47, J.F pisze:

    > Potrzeba jest armatką wynalazków :-)
    >
    > To jest 6 sztuk - w rekach nie utrzymasz.
    > Trzeba kawalek gazety, zwinac w rurke, a i tak bedzie niewygodnie.

    Z tego co pamiętam to wzdłuż ściany ułożyłem w linii i docisnąłem do
    ściany odwróconym do góry nogami stolikiem ikea - z jednej strony linką
    z drugiej rozgiętym spinaczem;) Zależało mi żeby następnego dnia
    rozpocząć sezon bo pięka pogoda miała być w sobotą;)

    > Juz nawet z ladowaniem paluszkow NiMH jest klopot, bo jak za bardzo
    > rozladowane, to ich nie chce inteligentna ladowarka ladowac.

    Mam mikroprocesorową, a do tego jakieś gówno co kupiłem od chińczyków
    jako jednorazówkę do latarki - ładuje wszystko nawet zupełne padaki.
    Podłączam na pół godziny (na balkonie jakby jebło) a potem przekładam do
    tej mikroprocesorowej.

    W sumie szkodziłoby komuś jakby próbował odratować padaki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2023-01-27 21:21:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Jan 2023 21:00:32 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > z drugiej rozgiętym spinaczem;) Zależało mi żeby następnego dnia
    > rozpocząć sezon bo pięka pogoda miała być w sobotą;)

    Stolek, spinacz, kabel - rak zabraknie :-)

    Mozna laczyc malym magnesikami ... ale trzeba je miec :-)

> [...]
    > tej mikroprocesorowej.
    >
    > W sumie szkodziłoby komuś jakby próbował odratować padaki?

    W sensie - zeby byla taka funkcja?

    no widac komus przeszkadza.

    Akurat niklowe to czesto lapią zwarcia, tu sie przydaje cos to
    przepalenia.

  • 83. Data: 2023-01-27 21:24:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 21:21, J.F pisze:

    > Stolek, spinacz, kabel - rak zabraknie :-)

    No właśnie stolika i ściny nie musisz trzymać;)

    > Mozna laczyc malym magnesikami ... ale trzeba je miec :-)

    O- to jest myśl - mam tego w opór;)

    > W sensie - zeby byla taka funkcja?

    No. Wręcz żeby dezaktywować funkcję, że poniżej 9V nie ładuje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2023-01-27 21:32:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Jan 2023 21:24:13 +0100, Shrek wrote:

    > No. Wręcz żeby dezaktywować funkcję, że poniżej 9V nie ładuje.

    One mialy automatyczne wykrywanie 6/12V.

    J,

  • 85. Data: 2023-01-27 21:34:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 21:32, J.F pisze:

    > One mialy automatyczne wykrywanie 6/12V.

    U mnie się recznie przełączało - jak ustawiłeś na 6 to twierdził że
    naładowany, jak na 12 to że on ładować nie będzie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2023-01-28 00:18:30
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 25.01.2023 o 12:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chcesz Warszawiaku, prawda??
    > www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/strefa-czys
    tego-transportu-w-warszawie-bedzie-juz-za-rok/rp0eny
    3
    > A ja nie chcę i wqrwia mnie miasto, gdzie nie można swobodnie zaparkować
    > np. przed SOR szpitalnym czy sądem, a co już dopiero dojechać tamże.

    Tak, to jest realny problem. Ale to jest kwestia powierzania swojego
    losu zwykłym obłąkańcom.

    > Ciekawa sprawa jest z LPG, bo on niby czysty (np. w Londynie), a nie
    > wolno parkować pod ziemią. To w sumie obecne elektryki też nie powinny
    > pod ziemią. OIDP w regulaminach wielu garaży jest "zakaz ładowania
    > akumulatorów".

    I co, ładują się w tych podziemiach? Od wiatru?

  • 87. Data: 2023-01-28 00:47:59
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > A nie mogą?

    > Rączki bozia ucięła?
    >
    > https://youtu.be/x2xoF_zK4uY

    No strop może przebić :-)

  • 88. Data: 2023-01-28 01:01:48
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 25.01.2023 o 19:08, J.F pisze:

    > Tacie wybuchl w czasie ladowania, ale po fakcie to nie wiem - iskra
    > jakas, czy niedrozny korek i cisnienie ... bo obudowa pękła z hukiem.

    > Widowiskowo, ale ... szkody wielkiej garazowi nie zrobi.

    A strop? :-)

    > swoja droga - skąd ten wybuch?
    > Wodor w srodku musial sie zapalic, wiele go tam nie ma, tyle co nic
    > mozna by rzec.
    >
    > ale w jaki sposob sie zapalil? Na oko to byla iskra przy klemie,
    > do wnetrza daleko.

    No iskra, zapaliła się mieszanka wodoru z tlenem.

    > No ale wodor jest w srodku akumulatora. Oczywiscie wylatuje na
    > zewnatrz, ale sie wtedy szybko rozprasza i zapalic trudno.

    Rozprasza się w powietrzu, gdzie robi mieszankę wybuchową.

  • 89. Data: 2023-01-28 01:28:52
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 26.01.2023 o 20:44, heby pisze:
    > Nic dziwnego. To jedno z zabezpieczeń. Taki akku wymaga czegoś zupełnie
    > innego niż ładowanie. On wymaga serwisu lub złomowiska. Przeciętny
    > suweren, nawet po reanimacji prostownikiem od dziadka, będzie miał akku
    > w stanie agonalnym.
    >
    > Ale, ale... niektóre ładowarki maja tryb wzbudzania takich akku. Moja
    > stara ładowarka uC miała, przyciskało się dłużej włacznik i ładowała
    > mimo braku wykrycia napiecia na pierwzym teście. Moja obecna (z Lidla)
    > prawdopodobnie nie ma, choć niewykluczone, że instrukcja była kiepska i
    > nie ogarniała tego tematu.

    Takie tryby są znane w ładowarkach, które ładują do określonego napięcia
    choćby ustawianego przełącznikiem a nie takich, które takiego ustawiania
    nie mają a obsługują ładowanie aku 6 i 12-woltowych.

    > Swoją drogą, o ile dobrze, że akku w samochodzie nie jest
    > przeładowywane, dzięki kosmicznej technologii tranzystorowej, to
    > przyznaje, że mało kto wpadł na pomysł aby chronić akku przed
    > rozładowaniem w przypadku zapomnalskich od świateł. Może za kilkanaście
    > dekad przemysł motoryzacyjny da radę ogarnąc taką technologię
    > międzygalaktyczną razem z niegasnąca lampką kabiny (tutaj to już wręcz
    > technologia bajkowa potrzebna).

    Przecież we współczesnym samochodzie dzięki bezkluczykowi to się
    wszystko samo wyłącza po oddaleniu i jeszcze doświetla przez jakiś czas
    po puknięciu manetki jak ktoś chce mieć tak doświetlone.

    > Naładuje do pełna. Napiecie nie jest "za niskie". Napięcie jest
    > prawidłowe, kontrolowane za pomocą modelu fizycznego. Wiele z tych
    > ładowarek jest na tyle sprytnych, że potrafią mierzyć rezystancję
    > wewnętrzną akku i na podstawie tego sterować napięciem tak, aby ją
    > kompensować. Choć przyznaję, z opakowania takowej to nijak nie wynika.
    > Suweren wiedzieć nie musi.

    Znasz choć jedną taką?

  • 90. Data: 2023-01-28 02:06:18
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 26.01.2023 o 21:03, J.F pisze:
> [...]
    ...>

    > No to wlasnie - ryzykujesz samochod za 5 tys, za 100 tys, dom za
    > milion, czy blok za 50 mln ...

    Statek :-)