  • 11. Data: 2021-02-25 15:07:51
    Temat: Re: Miejscowa konkurencja dla chińskich prototypów pcb
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 25.02.2021 o 14:50, heby pisze:

> [...]
    > doszła, bez żadnego ekspresu, w 1.5tyg z chin. Różnie bywa.
    >
    > Tylko że tutaj był jakiś inny problem. Bo to nie była zwykła paczka,
    > tylko szybsza.
    >
    > Gdyby to było raz, to spoko. Ale kolega, zamawiajacy z chin wieksze
    > paczki, zauważył że na początku stycznia coś pękło w usługach
    > kurierskich i paczki dochodziły z opóźnieniem i też trafiło mu się że
    > paczki wcale nie nadano (lub zgubiono). On płaci za szybkie przesyłki
    > kurierami.

    > Nie chce ekspresa, chce tylko nie umrzeć ze starości w oczekiwaniu ;)

    Nieekspres też jest spoko. Nawet potrafią nieco wyjść ponad standard,
    musiałem kiedyś ścieżkę między padami puścić i trzeba było zejść poniżej
    8 milsów - dało się, ale to było jedno miejsce na płytce. No i
    oczywiście mowa o paru płytkach tylko, do przetestowania, skalpelem
    upewniali się że nie ma zwarcia.
    Niestety te 8 milsów to dzisiaj już trochę słabo, ale jak nie trzeba
    dokładniej to całkiem dobra oferta. Potrafią się zapytać czy ta wisząca
    ścieżka to tak ma być czy wywalić, ale nie zawsze. A jak trzeba na za
    trzy dni to tez się da, i to jest fajne.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2021-02-25 15:40:57
    Od: Zbych <z...@s...com>

    On 25.02.2021 11:42, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Muszę zrobić troche szybciej prototyp niż za 2 miesiące. To oznacza że
    > nie mogę korzystać z *pcb*.cn. Jest coś w PL obecnie, co robi
    > przeciętnej jakości płytki 2 warstwowe, bez fanaberii? Prototyp jest
    > maleńki, wielkość paczki zapałek. Parametry mechaniczne bez znaczenia.
    > Iteracji będzie kilka i chcę tanio. Moze być troche dłuższe czekanie
    > jeśli to potani.

    Jeśli chodzi o pojedyncze płytki to drukowane.pl albo prototypy.com, ale
    dopuszczalne parametry mają dużo gorsze niż przeciętny chińczyk.

  • 13. Data: 2021-02-25 16:37:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Feb 2021 11:42:24 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Muszę zrobić troche szybciej prototyp niż za 2 miesiące. To oznacza
    > że
    > nie mogę korzystać z *pcb*.cn. Jest coś w PL obecnie, co robi

    ??
    Chińczycy allpcb.com robią w dwa dni + 2-3 dni na transport, skąd
    wziąłeś takie terminy? Płaci się $20 za kuriera + jakieś centy za
    płytkę.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2021-02-25 16:38:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Feb 2021 11:55:59 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Własnie jestem po tych kilku dniach z pcbway. Doszło po ponad
    > miesiącu.
    > Tak, zapłaciłem ekstra za przesyłkę szybką. Zawrócili gdzieś po
    > drodze z
    > przyczyn niejasnych i czekałem na ponowne nadanie.

    A przyznali się, że mieli teraz dwutygodniowe święto i stąd te
    opóźnienie?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2021-02-25 16:44:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 16:38, Marek wrote:
    > A przyznali się, że mieli teraz dwutygodniowe święto i stąd te opóźnienie?

    To nie do końca było teraz. Pod koniec stycznia to było.

  • 16. Data: 2021-02-25 18:16:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 14:41, heby pisze:

    > O prototyp chodzi. Niech sobie kosztuje więcej. Produkcja, się zobaczy.

    My od zawsze korzystamy z Techno Service. Zaczęło się w latach 80-tych
    od tego, że byli po prostu przy akademikach, a potem jak coś sprawdzone
    i działa to po co zmieniać.

    Mają osobną ofertę na prototypy (mniej płacisz za uruchomienie, ale ich
    dokumentacja jest jednorazowa. Nie możesz zamówić wszystkiego co fabryka
    oferuje ale tylko kilka wariantów - np. płytki tylko 1,5mm lub 1mm.
    Parametry techniczne chyba tak jak przy normalnych zamówieniach -
    ścieżka/odstęp - 4/4 mils (nigdy nie próbowałem, ale anteny -
    kilkadziesiąt zwoi 6/6mils robiliśmy jeszcze w ubiegłym wieku i nie było
    problemów typu przetrawienia, czy zwarcia).

    Wykonanie w 5 dni roboczych, ale chyba za dopłatą można przyspieszyć.

    https://tspcb.pl/prototyp-tska/wybor-laminatu

    Jak wpisałem 2 warstwową płytkę 4x4 cm to mi wyszło 71.13 (60+11.13)zł
    netto. Możliwe, że 4x4 to jest minimalny rozmiar - czyli jak masz
    mniejszą płytkę to być może trzeba wpisać 4x4 a pliki wysłać tej mniejszej.

    W 2019 praktycznie co miesiąc mieli promocję "PCB-Day" zawsze to było w
    czwartek i najczęściej (dla prototypów) promocja polegała na tym, że
    koszt przygotowania był zamiast (jak w kalkulatorze 60zł netto) to tyle
    jaki był numer dnia w miesiącu dla tego czwartku (a to zawsze było
    gdzieś w połowie miesiąca).
    Czyli jak np. promocja była 11-go to taka płytka 4x4 kosztowała by
    11+11.13=22.13zł. Z tym, że nie wiem czy te promocyjne 11 to było
    brutto, czy netto).

    Wydaje mi się, że pod koniec zeszłego roku coś pisali, że wracają do tej
    co miesięcznej tradycji, ale nie śledzę i głowy nie dam.
    P.G.

  • 17. Data: 2021-02-26 11:29:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 25-Feb-21 13:48, Piotr Wyderski wrote:
    > No ale prostą płytkę z typowymi ustawieniami (zielona maska, brak
    > pogrubionej miedzi itp.) CN Ci zrobi i dostarczy w tydzień. [...]

    Warto zauważyć, że w pcbway pojawił się rapid prototyping - można sobie
    zamówić kawałek obrobionego metalu czy innego plastiku.

    Czy ktoś próbował coś u nich robić?

    Piotrek

  • 18. Data: 2021-02-26 12:31:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotrek wrote:

    > Warto zauważyć, że w pcbway pojawił się rapid prototyping - można sobie
    > zamówić kawałek obrobionego metalu czy innego plastiku.
    >
    > Czy ktoś próbował coś u nich robić?

    *Jeszcze* nie, ale dziękuję za informację. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2021-02-26 12:52:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Feb 2021 18:16:32 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    > fabryka
    > oferuje ale tylko kilka wariantów - np. płytki tylko 1,5mm lub 1mm.

    Kiedyś też u nich robiłem, ostatnio znowu potrzebowałem płytkę 10x10,
    mówię dam im szansę. Koszt prototypu u nich 650 zł. Ta sama płytka w
    Chinach ~130 zł. Nie dali szansy sobie dać szansę.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2021-02-26 17:07:35
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Marek napisał(a):

    > Kiedyś też u nich robiłem, ostatnio znowu potrzebowałem płytkę 10x10,

    10cm x 10cm?

    > mówię dam im szansę. Koszt prototypu u nich 650 zł. Ta sama płytka w
    > Chinach ~130 zł.

    Co w niej było tak skomplikowanego/nietypowego? 1dm2 prototypu zwykle kosztuje
    mniej niż stówkę.