  • 91. Data: 2023-03-13 16:45:38
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.03.2023 o 13:41, Piotr Gałka pisze:

    > Poruszasz się na jakimś nie osiągalnym dla mnie poziomie abstrakcji.
    > Nie potrafię wykombinować jakie myśli stały za tymi słowami.
    > Jakie 'po omacku'

    Sorry, żeby Ci odpowiedzieć i zrozumieć sam siebie, co miałem wtedy na
    myśli, muszę się wprowadzić w odpowiedni stan melanżu :D...może wieczorem?

    > i co ma do tego udostępnianie linka tak czy inaczej?

    To spróbuję. Nie zajarzyłem wczesniej że piszesz o hermetycznym forum,
    myslałem, że to ogólnie elektronika i jak zobaczyłem rozmowy o
    dziurkach...to mi się skojarzyło z kretami :) Dalej nie wnikam.

    Pozdrówka.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 92. Data: 2023-03-13 22:52:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > myslałem, że to ogólnie elektronika i jak zobaczyłem rozmowy o
    > dziurkach...to mi się skojarzyło z kretami :) Dalej nie wnikam.

    Edit:

    Melanż się udał i generalnie zgadzam się z samym sobą (synchronizacja
    stanu udana) :) Nie używam "KiCada"...bo w sumie przestałem projektować,
    odkąd pojawiły się gotowce w sensie modułów (viva Chiny). Czasem jednak
    odpalam jakiegoś "pająka"...ale chwytam się uniwersalnych płytek, jesli
    mam taką potrzebę. To tak w kwestii wyjaśnienia. No cóż, rozwija się tu
    i ówdzie...więc korzystam ale produkcji/fabryki już nie przewiduję u
    siebie :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 93. Data: 2023-03-13 23:07:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 22:52, LordBluzg(R)?? pisze:
    > Czasem jednak odpalam jakiegoś "pająka"...ale chwytam się uniwersalnych
    > płytek, jesli mam taką potrzebę.
    Ja nawet do uniwersalnych uzywam kicad-a bo łatwiej rozmieścić elementy
    i łatwiej sie połączenia robi, mniejsza szansa pomyłki.

    --
    Janusz

  • 94. Data: 2023-03-13 23:13:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 23:07, Janusz pisze:

    > Ja nawet do uniwersalnych uzywam kicad-a bo łatwiej rozmieścić elementy
    > i łatwiej sie połączenia robi, mniejsza szansa pomyłki.

    E...wolę twórczą własność/własną twórczość :D Lata doświadczeń :D...OK,
    nie projektuję w SMD. Czyli po staremu/łapkami. I tak muszę to namalować
    i wytrawić. Ja się już nie mylę :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 95. Data: 2023-03-13 23:14:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-11 o 15:27, Piotr Gałka pisze:

    > Kiedyś to był argument, ale nie dziś.
    > Od czego:
    > https://translate.google.pl/?hl=pl&tab=TT
    Tak i nie, jak jest opis żargonem zrobiony to dostajesz w tłumaczeniu
    taką sieczkę że głowa mała.
    Oczywiście używam tłumacza ale żeby tak sobie poczytać to upierdliwe
    jest, muszę wtyczki poszukać o której wspomniał Alojzy, bo niektórych
    stron tłumacz nie chce tłumaczyć.

    > Można skopiować całą czyjąś wypowiedź aby zrozumieć o co biega.
    > Można całą swoją wypowiedź wpisać i dostać tłumaczenie. Czasem powstaje
    > coś, co nie całkiem mi pasuje, ale nie wiem, czy to ja mam rację, czy
    > google. Często posługuję się nim aby znaleźć odpowiedniki słów czy
    > zwrotów. I często są one lepsze niż napisałbym samodzielnie.
    > Na pewno czytanie i pisanie na forum KiCada podnosi moją (wcale nie
    > biegłą) znajomość angielskiego.
    To na pewno by się przydało, ale znowu, mam swoje lata i jak w młodości
    się nie nauczyłem to tym bardziej na starość się nie nauczę.

    > Dobrze rozumiem angielski elektroniczny, ale w restauracji nie umiałbym
    > absolutnie nic zamówić.

    Mam tak samo, mam sąsiada Anglika z którym ledwo się dogadam, albo mi
    sie tak wydaje że go zrozumiałem :)

> [...]
    > translatora aby zrozumieć słowo bare bo nigdy go nie spotkałem, a dla
    > nich jest ono oczywiste.
    >
    > Chciałem sprawdzić, co google translator napisze mi gdy będę chciał
    > określić odkrytą miedź.
    > odkryty = outdoor,
    > odkryta = discovered,
    > odkryta miedź = discovered copper,
    > miedź odkryta = exposed copper,
    > ale mimo tego samego początku:
    > odkryta miedź przez soldermaskę = exposed copper by soldermask
    > czyli jak do (według niego) discovered copper dodam kontekst soldermaski
    Jest opcja w kicadzie żeby 'odejmował' opisówkę od maski i wtedy napisy
    nie 'wchodzą' na pola lutownicze.

    --
    Janusz

  • 96. Data: 2023-03-13 23:15:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-11 o 16:22, alojzy nieborak pisze:

    > Można se dograc translator wtyczkę do przeglądarki.
    > Zaznacza się myszą tekst, po czym wyskakuje ikona translatora.
    > Klika się ikonę i w małym oknie wyświetla się tłumaczenie.
    > Trza sobe poszukać wtyczki do swojej przegladarki.
    Dzieki, poszukam do opery.

    --
    Janusz

  • 97. Data: 2023-03-13 23:28:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 23:15, Janusz pisze:

    > Dzieki, poszukam do opery.

    LOL :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 98. Data: 2023-03-13 23:43:27
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Janusz napisał(a):

    > Dzieki, poszukam do opery.

    https://addons.opera.com/pl/extensions/category/tran
    slation/?order=popular

    Przy czym jedna wtyczka np. pod fajerfoksem tłumaczy cały tekst,
    natomiast inna wtyczka pod inna przegladarkę tumaczy tylko okreslona ilość znaków.

    Tak to wygląda:
    https://zapodaj.net/e64dec43f66f3.jpg.html

    Pewnie podpięte pod gógloski (marny) transator.
    Być może są już inne lepsze rozwiązania.

    Natomiast pedeefy gazet o elektronice jeśli są zabezpieczone przed kopiowaniem
    traktuję tym https://www.ilovepdf.com/unlock_pdf następnie wybrany fragment
    kopiuję se tu: https://www.deepl.com/pl/translator

  • 99. Data: 2023-03-13 23:47:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 23:43, alojzy nieborak pisze:

    > Przy czym

    Wystarczy Chrome i ma to w defaulcie...no chyba, ze ktoś jest PiSiorem i
    nie znosi Chrome :)

    Mozesz odejść.

    Głosuj na PiS!

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 100. Data: 2023-03-13 23:53:16
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Wystarczy Chrome i ma to w defaulcie...no chyba, ze ktoś jest PiSiorem i
    > nie znosi Chrome :)

    Bardzo możliwe. Ja jednak nie mam chrome. Kiedyś pewnie miałem,
    ale widocznie coś mi nie pasowało i nastąpiło rozstanie.

    > Mozesz odejść.

    https://www.flt.krasnik.pl/baza-wiedzy/4-podzial-i-o
    znaczenia-lozysk-tocznych