  • 11. Data: 2021-05-15 15:12:32
    Temat: Re: [NTG] Seryjne drukowanie z arkusza kalkulacyjnego - jak?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Myślę, że to załatwi najszybciej. Przynajmniej w sytuacji, gdy to
    > zadanie ma realizować typowy bywalec p.m.e, a nie sekretarka biegła
    > w korespondencji seryjnej. Bierze się gotowy podkład, macha myszką
    > po ekranie jak pan Mateusz przykazał, a tam gdzie ma wystąpić zmienny
    > tekst, wpisuje się na przykład "DUPA4". Inkscape tworzy czytelny
    > plik tekstowy w języku SVG, w którym te charakterystyczne napisy
    > łatwo potem zamienić skryptem w ulubionym języku na kolejne wartości
    > aktualne.

    Był mi pan łaskaw przypomnieć, że to jest format tekstowy :)
    Całkiem mi się zapomniało.
    Ciekawe jak on taki png zawierający formularz wpisuje tekstowo.
    No tak, csv to pewnie też format tekstowy.
    Czyli operacja sprowdza się do prostych manewrów z tekstami.

    Tylko, że ja nie znam żadnego języka skryptowego, a przydało by się
    kiedyś poznać. Zawsze ale to zawsze jest coś co trzeba robić i na to, co
    by się chciało zrobić czasu nie zostaje.
    Jak coś takiego bym potrzebował to zapiszę sobie w C++.

    W inkscape to bym się pewnie poruszał jak słoń w składzie z porcelaną.
    Jak z tabelkami w Wordzie będę miał problemy to zobaczę jak mi pójdzie w
    inkscape.

    Teraz to mi przyszło do głowy, że grafikę to chyba się nawet w KiCadzie
    daje podłożyć i tam też można ze wszystkim precyzyjnie manewrować,
    tylko, że z czcionkami się chyba nie poszaleje.
    Ale to jest tylko takie sobie skojarzenie.
    P.G.

  • 12. Data: 2021-05-15 16:02:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Był mi pan łaskaw przypomnieć, że to jest format tekstowy :)
    > Całkiem mi się zapomniało.

    No to idźmy dalej: wszystkie współczesne formaty pakietów Office
    (MS, Libre, Open) są formatami tekstowymi. Tyle że potem pliki
    opisujące treść i formatowanie połączone są w jedno archiwum ZIP.
    Wystarczy rozzipować, zmienić co trzeba edytorem wsadowym i ponownie
    zzipować.

    Tekstowy jest też PostScript -- można drukować do pliku, a potem
    w ten sam sposób zamieniać wzorce.

> [...]
    > i na to, co by się chciało zrobić czasu nie zostaje.
    > Jak coś takiego bym potrzebował to zapiszę sobie w C++.

    Do tego wystarczy elementarne użycie edytora struminiowego sed
    oraz rozumienie przetwarzania potokowego:

    cat wzorzec.svg | sed 's/DUPA/rzyć/g' > plik1.svg
    cat wzorzec.svg | sed 's/DUPA/sempiterna/g' > plik2.svg

> [...]
    > manewrować, tylko, że z czcionkami się chyba nie poszaleje.
    > Ale to jest tylko takie sobie skojarzenie.

    Były jakieś takie przypadki, że pracownik w KiCadzie (lub czymś
    podobnym) pisał wniosek o urlop -- bo tylko ten program miał i w
    nim poruszał się swobodnie. W zasadzie nic w tym złego nie ma.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2021-05-15 19:10:45
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-05-15 13:15, Michal Jankowski wrote:

    > Tak.
    >
    > Wygląd strony sobie edytujesz w wordzie/writerze a dane do rubryczek
    > pobierasz z arkusza. Szukaj "korespondencja seryjna".

    ZTCP (dawno temu uzywałem = robienie głupich rzeczy w TP S.A.), źródło =
    arkusz Excela z tabelą posiadającą _wiersz nagłówkowy_.
    Nazwy kolumn = nazwy do wstawienia w Wordzie w to coś co ma być
    wydrukowane seryjnie.

    Próbowałem teraz OpenOffice i się strasznie wk..m,
    korespondencje seryjną traktuje bowiem zbyt dosłownie i nie udało mi się
    sensownie zrobić tego co chciałem, w Office już lepiej
    ale widzę wyraźnie, że z narzędzia uniwersalnego zrobiono coś dla blond
    sekretarek.

    W.

  • 14. Data: 2021-05-16 09:45:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 15 May 2021 12:55:23 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Czy ktoś może wie jakiej instytucji należy zgłaszać absurdy, czy
    > takiej
    > nie ma a i tak szkoda czasu?
    > Jak już się uporam z problemem to chętnie bym gdzieś o tym napisał
    > - w
    > ramach 'naprawiania świata'.

    Myślęże można zacząć od samego początku - po coś mieszał w to
    spłacanie US? Pierwszy raz widzę, żeby tak przy spłatach komuś
    kredytu się wychylać (tym bardziej bliskiej osobie).

    --
    Marek

  • 15. Data: 2021-05-17 09:16:53
    Od: MKi <...@...com>

    W dniu 2021-05-16 o 09:45, Marek pisze:

    > Myślęże można zacząć od samego początku - po coś mieszał w to spłacanie
    > US? Pierwszy raz widzę, żeby tak przy spłatach komuś kredytu się
    > wychylać (tym bardziej bliskiej osobie).

    Bo za jakiś czas zapuka do syna OP smutny pan z Urzędu Skarbowego
    i zapyta, skąd miał pieniądze na spłatę kredytu.
    Jak nie odpowie, dostanie wymiar 75% podatku.
    Jak odpowie prawdę, dostanie podatek (nie pamiętam ile) za
    niezgłoszona darowiznę.

    BTW.
    To ja pisałem o tym składaniu SD-Z2 mniej więcej co roku
    - bo tak mi powiedzieli w moim US.
    Eh, państwo z kartonu.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 16. Data: 2021-05-17 14:41:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 17 May 2021 09:16:53 +0200, MKi <...@...com> wrote:
> [...]
    > Jak nie odpowie, dostanie wymiar 75% podatku.
    > Jak odpowie prawdę, dostanie podatek (nie pamiętam ile) za

    Widzę, że mit "strasznego urzędu" lub "smutnego pana"
    (zapoczątkowany gdzieś w latach 90) ciągle żywy. Abstrahując czy
    ofiarobiorca miał pokrycie czy nie (i jak takie pokrycie się
    załatwia) to takiego "smutnego" pana w zdecydowanej większości
    przypadków ucina się w sądzie i to z powodzeniem. Na miałem nawet
    przypadek wycofania się US z "zarzutów" po skierowaniu sprawy do
    sądu. Nie dyskutuje się z takim panem tylko należy iść do sądu (póki
    jeszcze można i nie mamy jeszcze sądów ludowych).

    --
    Marek

  • 17. Data: 2021-05-17 17:20:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-05-17 14:41, Marek wrote:

> [...]
    > "zarzutów" po skierowaniu sprawy do sądu. Nie dyskutuje się z takim
    > panem tylko należy iść do sądu (póki jeszcze można i nie mamy jeszcze

    Zbliża się "Nowy Ład",
    UWAŻAJCIE!

    W.

  • 18. Data: 2021-05-17 17:20:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 May 2021 12:55:23 +0200, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > - dlaczego nie podzielić się absurdami abyśmy się razem pośmiali (przez
    > łzy).
    >
    > Mam mało czasu (US dał 7 dni i odgraża się karą), a jest już dzień
    > trzeci (nie dokładnie tak ale mniej więcej) dlatego postanowiłem
    > najpierw zapytać a potem szukać samemu - może ktoś kto wie po prostu da
    > znać.
    >
    > Pytanie jest takie: Czy z arkusza kalkulacyjnego (OpenOffice,
    > LibreOffice) da się robić seryjne drukowanie?
    >
    > Chodzi o coś takiego jak na pewno jest w bazie danych, ale żeby robić z

    A na ile ambitnie ?

    Bo mozna jakims makrem wygenerowac nowy arkusz czy wiecej, na
    podstawie dwoch wzorcow ...

    > Teraz US przysłał pismo, że:
    > - trzeba złożyć korektę w której będzie tylko ten jeden przelew z 15
    > grudnia,
    > - dla każdego kolejnego przelewu trzeba złożyć osobne SD-Z2.
    > [...]
    > Nie szukałem programu do wypełniania SD-Z2 (jak ktoś zna to chętnie się
    > dowiem), bo nie podejrzewam, aby był tam automat pozwalający za jednym
    > zamachem wygenerować setkę tych zgłoszeń.

    A jak sie wypelnia SD-Z2?

    Bo jesli starczy excel udajacy wzorcowy formularz, to moze i szybko
    pojdzie, ale przydalby by Ci sie chyba wypelniacz do pdf :-(

    P.S "Zgłoszenie o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych" ?
    bo tak opisuja SD-Z2

    https://www.podatki.gov.pl/pcc-sd/sd/formularze-do-d
    ruku-sd/#SD-Z2

    J.

  • 19. Data: 2021-05-17 20:46:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Do tego wystarczy elementarne użycie edytora struminiowego sed
    > oraz rozumienie przetwarzania potokowego:
    >
    > cat wzorzec.svg | sed 's/DUPA/rzyć/g' > plik1.svg
    > cat wzorzec.svg | sed 's/DUPA/sempiterna/g' > plik2.svg

    Nie znam sed.
    Lata temu pisałem krótkie programiki, które się następnie używało w
    przetwarzaniu potokowym.
    I jak sobie robiłem (okolice 2002) mój systemik archiwizowania mojej
    pracy (używam do dziś, choć już nie pamiętam szczegółów) to OIDP jednym
    z ćwiczonych rozwiązań było potokowe wykorzystanie funkcji DIR i
    jakiegoś mojego filtra do uzyskania wsadu dającego listę plików do
    zzipowania. Ale chyba ostatecznie stanęło na innym rozwiązaniu.

    Może poświęcę chwilę na rzucenie okiem co to sed, ale pojęcia nie mam
    kiedy ją znajdę.
    Cały piątek mi zeszło bo dostałem listę 8 pozycji 'nie do dostania' z
    dwu BOMów i kombinowałem co się z tym da zrobić.
    W sobotę byłem 'nie do życia' po drugiej dawce szczepionki.
    W niedzielę - jedziemy z Gdańska do Krakowa.
    Dziś - wracamy, a potem do pracy a tu kolejny temat pod tytułem -
    wymiotło z Mousera, wymiotło z Digi.
    No nie da się normalnie pracować.

    > Były jakieś takie przypadki, że pracownik w KiCadzie (lub czymś
    > podobnym) pisał wniosek o urlop -- bo tylko ten program miał i w
    > nim poruszał się swobodnie. W zasadzie nic w tym złego nie ma.

    Kiedyś w Protelu a niedawno w KiCadzie definiowaliśmy mieszkanie i meble
    i żona eksperymentowała z ustawieniami.
    P.G.

  • 20. Data: 2021-05-17 20:51:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-15 o 19:10, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

> [...]
    > sensownie zrobić tego co chciałem, w Office już lepiej
    > ale widzę wyraźnie, że z narzędzia uniwersalnego zrobiono coś dla blond

    Cierpię na brak czasu. Na razie jedyne co zrobiłem to znalazłem
    odpowiedni opis w dokumentacji LibreOffice 7, ale nie próbowałem go
    jeszcze przećwiczyć. Najpierw zainstaluję tę wersję.

    Pilnie planuję dostarczyć do US jedną korektę SD-Z2. Wyprodukowanie
    całej serii nie jest 'na wczoraj'.
    P.G.