  • 21. Data: 2021-05-17 21:00:13
    Temat: Re: [NTG] Seryjne drukowanie z arkusza kalkulacyjnego - jak?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Nie znam sed.

    Tak przypuszczałem. Dlatego od razu dałem konkretny przykład, jak
    w całym pliku słowo "DUPA" zamienić na coś innego. W tym konkretnym
    zastosowaniu niczego więcej nie potrzeba.

    > Może poświęcę chwilę na rzucenie okiem co to sed, ale pojęcia
    > nie mam kiedy ją znajdę.

    Uprzedzając pytanie -- jest sed również na Windows, w postaci
    pliku sed.exe. Wyguglać łatwo.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2021-05-17 21:05:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 09:16, MKi pisze:
    > Bo za jakiś czas zapuka do syna OP smutny pan z Urzędu Skarbowego
    > i zapyta, skąd miał pieniądze na spłatę kredytu.
    > Jak nie odpowie, dostanie wymiar 75% podatku.

    Chyba chodziło Ci o "domiar". Tyle, że jest to relikt poprzedniego
    ustroju i obecnie nie istnieje.

  • 23. Data: 2021-05-17 21:30:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 09:45, Marek pisze:

    > Myślęże można zacząć od samego początku - po coś mieszał w to spłacanie
    > US? Pierwszy raz widzę, żeby tak przy spłatach komuś kredytu się
    > wychylać (tym bardziej bliskiej osobie).

    Jestem z natury bardzo asekurancki i nie przyszło to z wiekiem, tylko
    tak było zawsze. Już na studiach koledzy uznawali, że jak ja się w coś
    angażuję to musi to być na 100% pewne. Zwrócili mi na to uwagę jak
    jechaliśmy ekipą do innego miasta bo rzucili wódkę i był limit po 5
    flaszek na głowę a my mieliśmy w planie zabrać skrzynkę jako
    'uniwersalną walutę' na 2 miesięczną wyprawę kajakową.
    Żeby było jasne - to nie było 'dla nas'. Mimo, że byliśmy klubem
    studenckim to opinia o nas była taka, że jak ja zostałem prezesem to
    klub, który do tej pory był bezalkoholowy to teraz stał się
    antyalkoholowy (wyjątek wśród wszystkich klubów).

    Takie skojarzenie - na wyprawie mieliśmy stawkę 0,5$ na dzień na
    wyżywienie na osobę (+ zabraliśmy ze sobą 200kg ziemniaków).

    Jak mam wybór:
    1. nie zgłaszam i czekam, czy po 5 latach US nie przyjdzie przypadkiem
    po chyba 19% należnego podatku z odsetkami (a nie wiem czy odsetki w
    najbliższych 5 latach przypadkiem nie wzrosną).
    2. zabezpieczam się zgłaszając
    to..

    Jakbym wybrał 1 to oznaczało by dla mnie 5 lat w ciągłym stresie.
    Wiem to na pewno. Jak przez pół roku walczyliśmy z US w sądzie to nerwy
    nie dawały mi normalnie pracować i przychody firmy, które w pierwszym
    roku działalności (88) systematycznie rosły to w drugim (89) spadały.
    Pamiętam też odsyłanie mnie do drugiego budynku do kasy w celu wpłacenia
    zległych 11gr (zaległość 9gr + odsetki 2gr), czy coroczne wzywanie aby
    im tłumaczyć, że mają durny program (czy wewnętrzny algorytm)
    sprawdzania PITów i że jakbyśmy wypełniali tak jak oni chcą to byłoby to
    niezgodne z prawdą więc nie możemy, bo byłoby to poświadczanie
    nieprawdy. Dopiero jak skłoniliśmy autora programu do PITów do zmiany
    programu (tak, aby w jednej rubryce nie zaokrąglać liczby tak jak jest
    to tam napisane tylko wpisywać z maksymalną dokładnością - chyba z 10
    miejsc po przecinku) to US przestał nas wzywać, bo już im się zaczęło
    zgadzać.

    Nie ja wymyśliłem durne przepisy, ale skoro obowiązują to dla świętego
    spokoju wybieram wariant 2.

    Znajomy mi mówił, że jak jego syn miał pół roczną przerwę w nauce to się
    potem do niego (po 5 latach) jakiś urząd przypieprzył. Wtedy to chyba
    był NFZ o jakąś kasę + odsetki.
    Syn przerwał naukę i prawdopodobnie wznowi na jesieni w innej uczelni.
    Gdziekolwiek szukałem informacji na ten temat to znajduję, że jak się
    nie uczy to nie jest to obowiązek alimentacyjny tylko darowizny i
    podlegają opodatkowaniu, którego w przypadku najbliższej rodziny można
    uniknąć zgłaszając je do US.
    Gdybyśmy mu dawali w gotówce to bym w to US nie mieszał, ale dostaje
    przelewami.
    Po tym co ktoś kilka miesięcy temu o tym pomaganiu w spłacie kredytu
    napisał sądziłem, że jedna darowizna może być zrealizowana wieloma
    przelewami i ja zrobię jedno zgłoszenie za pół roku i drugie za drugie
    pół roku i po temacie. No i w takim mniemaniu byłem do czwartku :(
    P.G.

  • 24. Data: 2021-05-17 21:39:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 09:16, MKi pisze:

    > BTW.
    > To ja pisałem o tym składaniu SD-Z2 mniej więcej co roku
    > - bo tak mi powiedzieli w moim US.
    > Eh, państwo z kartonu.

    Nie usiłuję tworzyć sobie żadnych obrazów osób z którymi zdarza mi się
    wymieniać jakieś informacje. Typu, co kto powiedział i kto jest kto.
    Jak ktoś na jakiś temat wypowiada się wiele razy to w końcu kojarzę go z
    tym tematem, w pozostałych przypadkach nie. Zapamiętuję istotny dla mnie
    sens informacji, a nie nieistotne szczegóły. W przypadku tej informacji
    istotne było dla mnie jak to robić, a nie kto, kiedy i gdzie.

    To co wtedy napisałeś uznałem za najlogiczniejsze możliwe podejście do
    tematu. Od jakiegoś czasu przyjmowałem, że w US jest coraz więcej logiki
    i coraz mniej głupoty. Chyba będę musiał zmienić zdanie.

    > Pozdrowienia,
    > MKi

    Pozdrawienia
    P.G.

  • 25. Data: 2021-05-17 21:45:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/05/2021 20:46, Piotr Gałka wrote:
    > Cały piątek mi zeszło bo dostałem listę 8 pozycji 'nie do dostania'

    Swoją drogą STM32F405RGT6 kosztował jeszcze chwile temu (3 tyg?) 20zł.
    Obecnie 50. Najlepszy jednak numer, że chińczycy też ponieśli ceny 3x w
    ciągu tygodni a i tak nie można kupić bo nie wysyłają, a taki TME
    wyswiela wykrzyknik że trudny do dostania.

    I weź tu coś projektuj.

    Czy STM ma jakies problemy z produkcją?

  • 26. Data: 2021-05-17 21:46:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 14:41, Marek pisze:

    > Widzę,  że mit "strasznego urzędu"  lub "smutnego pana" (zapoczątkowany
    > gdzieś w latach 90) ciągle żywy. Abstrahując czy ofiarobiorca miał
    > pokrycie  czy nie (i jak takie pokrycie się załatwia) to takiego
    > "smutnego" pana w zdecydowanej  większości przypadków ucina się w sądzie
    > i to z powodzeniem.

    Są ludzie, którzy:
    - lubią się sądzić,
    - nie widzą problemu w załatwianiu spraw w sądzie,
    - wolą tego uniknąć.

    Ja należę do tych ostatnich. Poza tym jakbym miał jakoś skierować sprawę
    do sądu to podejrzewam, że miałbym z tym znacznie więcej problemów niż
    ze zorganizowaniem tego druku seryjnego.
    Poza tym pamiętaj, że ja zakładałem, że złożę dwa papierki i po temacie.

    > Na  miałem nawet przypadek wycofania się US  z
    > "zarzutów" po skierowaniu sprawy do sądu. Nie dyskutuje się z takim
    > panem tylko należy iść do sądu (póki jeszcze można i nie mamy jeszcze
    > sądów ludowych).

    Tylko, że dziesiątki razy widziałem informacje, że US zawsze wyczeka do
    ostatniej chwili, aby odsetki były maksymalne.
    Czyli zakładałem ewentualne problemy za 5 lat. Przy obecnym tempie
    demontażu sądów to nie chciałbym się za te 5 lat musieć zapisywać do
    jednie słusznej partii aby w sądzie być w gronie 'krewnych i znajomych
    królika'.
    P.G.

  • 27. Data: 2021-05-17 21:58:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 17:20, J.F pisze:

    > A na ile ambitnie ?

    Jak już coś robię to robię to zawsze co najmniej 'dobrze' :)

    > Bo jesli starczy excel udajacy wzorcowy formularz, to moze i szybko
    > pojdzie, ale przydalby by Ci sie chyba wypelniacz do pdf :-(

    Miałem na to tylko chwilkę czasu. Zakładałem, że dziś jak wrócę do domu
    się tym dalej zajmę, ale już prawie 22-ga, a ja jeszcze nie wyszedłem z
    pracy.

    Na razie jestem na etapie, że z pdf-a uzyskuje bez problemu png każdej
    strony w założonej rozdzielczości (300dpi chyba wystarczy).
    To mogę włożyć w dokument LibreOffice Writer.

    Ktoś mi tu pisał, aby użyć tabelki (jakby arkusza kalkulacyjnego), ale
    nie wiem czy indywidualne ramki nie będą lepsze - poeksperymentuję.

    Nie próbowałem jeszcze korespondencji seryjnej - poeksperymentuję.
    Jak opanuję wszystkie niezbędne składowe to wtedy zacznę robić docelowe
    rozwiązanie.
    Ale chyba jednak nie dziś - jestem zmęczony po przejechaniu z Krakowa do
    Gdańska i najpilniej to chcę złożyć tę jedną korektę na którą dali 7 dni
    (od bliżej nieokreślonego momentu otrzymania pisma, ich pismo jest
    datowane na 28 kwietnia).
    P.G.

  • 28. Data: 2021-05-17 22:07:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 21:58:58 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Jak już coś robię to robię to zawsze co najmniej 'dobrze' :)

    Nie wiem co tam teraz urzednicy akceptuja.
    Moze maja jakis OCR i musi byc dokladnie :-)

    > Miałem na to tylko chwilkę czasu. Zakładałem, że dziś jak wrócę do domu
    > się tym dalej zajmę, ale już prawie 22-ga, a ja jeszcze nie wyszedłem z
    > pracy.

    Google na haslo "deklaracja sd-z2 excel" cos znajduje.
    to za drobna oplata
    https://www.pit.pl/pitpl1.php?module=product&id=7800

    i jakies dwa pliki XLS

    J.

  • 29. Data: 2021-05-17 22:16:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 17 May 2021 21:05:33 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Chyba chodziło Ci o "domiar". Tyle, że jest to relikt poprzedniego
    > ustroju i obecnie nie istnieje.

    Jak najbardziej 75% karny podatek nadal istnieje
    https://mapapit.pl/co-oznacza-termin-karny-podatek-p
    it-i-kto-musi-go-zaplacic_1587.html

    "Domiar" (co do nazwy) faktycznie był za czasów PRL ale niekoniecznie
    był ściśle związany aż 75% stawką.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2021-05-18 14:08:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 21:45, heby pisze:

> [...]
    > ciągu tygodni a i tak nie można kupić bo nie wysyłają, a taki TME
    > wyswiela wykrzyknik że trudny do dostania.

    Ja się borykam z:
    - procesorami ATXmega (obecnie Microchip)
    - scalakiem RS485 TI,
    - stabilizatorem LDO TI,
    - kwarcem TXC,
    - kwarcem EPSON,
    - scalakiem MEMS NXP.

    Nie sądzę, aby było to spowodowane kłopotami STM :)

    Właśnie kombinujemy, aby odkupić od jednego z naszych dostawców scalaki,
    których trochę zdobył, ale za mało, przekazać je drugiemu a u tego
    pierwszego zmienić projekt płytki, aby pasowały one w innej obudowie w
    której (dzisiaj) jeszcze są.

    Już w marcu pisałem do wspólników, aby wyprzedzając problemy zamówić
    trochę na zapas (nie ja się zajmuję produkcją), ale nie wszystko się udało.

    A ja teraz jeszcze się tymi SD-Z2 muszę zająć :(
    P.G.