  • 11. Data: 2020-11-14 16:57:36
    Temat: Re: Nowa strona TME
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Nov 2020 21:12:50 +0100, "Irek.N."
    <t...@j...taki.jest.pl> wrote:
    > że każdy przecież udostępnia swoją lokalizacje

    Język strony nie ma nic wspólnego z lokalizacją tylko z konfiguracją
    języka stron jaką masz ustawioną w przeglądarce. Jakie języki i w
    jakiej kolejności masz w przeglądarce?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-11-14 17:01:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Nov 2020 01:35:40 +0100, Krystek <s...@k...art.pl>
    wrote:
    > doinstalowanym i przełączonym na polski językiem systemu? I tak
    > samo z
    > przeglądarką WuWuWu?

    A co ma wspólnego "język systemowy" (co to takiego?) z preferowanym
    językiem strony (może być ich kilka) konfigurowanym w przeglądarce?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-11-14 17:32:39
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Nowa pożal się strona TME to zjawisko powszechne w dzisiejszym coraz
    głupszym świecie.
    Było dobrze to zepsujemy.
    Ten sam scenariusz co kiedyś ze stroną mbanku, allegro (ci to średnio co
    miesiąc cudują czyniąc stronę kompletnie niekompatybilną ze starymi
    przeglądarkami, bo nowoczesne fontanny są niezbędne...), itd.
    Dziś jak strona danego podmiotu ma niezmieniony przez rok wygląd to się
    tłumaczy, że firma jest
    zacofana...

  • 14. Data: 2020-11-14 19:04:31
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A nie masz może systemu domyślnie angielskiego w instalacji tylko z
    > doinstalowanym i przełączonym na polski językiem systemu? I tak samo z
    > przeglądarką WuWuWu?

    Panie, wszystko PL :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2020-11-14 19:11:32
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Język strony nie ma nic wspólnego z lokalizacją tylko z konfiguracją
    > języka stron jaką masz ustawioną w przeglądarce. Jakie języki i w jakiej
    > kolejności masz w przeglądarce?

    Nic nie ustawiałem i nie priorytetowałem, system PL i przeglądarka PL.
    Niektóre strony wyświetlają się z wyborem, niektóre nie.
    Np: Mouser daje wybór, ale microsoft od razu PL. Farnel też z wyborem.
    TME było po polsku, teraz jest EN.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2020-11-14 22:45:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Nov 2020 19:11:32 +0100, "Irek.N."
    <t...@j...taki.jest.pl> wrote:
    > Nic nie ustawiałem i nie priorytetowałem, system PL i przegl?
    > ?darka PL.

    Eh 25 lat internetu w Polsce i ludzie nadal nie mają pojęcia jak
    działa www :(
    Język strony nie ma nic wspólnego z językiem systemu czy językiem
    interfejsu przeglądarki.
    Preferowany język wyświetlanej strony może być zupełnie inny niż
    język interfejsu przeglądarki czy systemu.
    Dlatego Twój gość przybyły np. z Węgier może w Twojej przeglądarce
    ustawić preferowany język węgierski (na polskiej przeglądarce i
    polskim systemie). Wtedy serwer strony (o ile strony są
    multijęzykowe) może prezentować stronę w języku węgierskim bo taki
    preferuje gość.
    Język strony ustawiasz w przeglądarce w menu "wygląd strony -->
    języki". Tam też ustawiasz listę preferowanych języków w odpowiedniej
    kolejności. Jeśli masz ustawiony angielski zawsze serwery będą
    prezentować Ci domyślnie angielskojęzyczną wersję strony.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2020-11-15 00:12:07
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Stachu Chebel <s...@g...com> napisał(a):
    > Niestety coraz częściej za programowanie i tworzenie stron internetowych
    > bierze się smartfoneria.
    [CIACH]

    Twoje narzekanie zabawnie współgra z faktem, że nie stosujesz się do zasad i
    nie zawijasz linii.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2020-11-15 00:35:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Irek.N. <t...@j...taki.jest> napisał(a):
    > Mam wyłączone przekazywanie informacji o lokalizacji, więc też nie dostaję
    > pytania, ale na banerach jest powiedziane wprost - info o lokalizacji było
    > niedostępne, więc masz międzynarodowo :)

    Źle zrozumiałeś komunikat. Po prostu nie odczytali lokalizacji na podstawie
    geolokacji IP. Strona TME nie pobiera lokalizacji z przeglądarki. Nie
    sprawdza też języka jak zasugerowano tutaj obok. Po prostu korzysta z usługi
    geolokalizacyjnej. Zrobiłem nawet eksperyment i wszedłem na stronę TME ze
    słowackiego IP - miałem stronę po słowacku.

    TME jak i 99% innych stron nie potrzebuje dokładnej lokalizacji. Taka
    informacja potrzebna jest serwisom takim jak te z mapami, rozkładem jazdy
    czy zamawianiem jedzenia.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2020-11-15 02:00:27
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 14/11/2020 16:57, Marek wrote:

    > Język strony nie ma nic wspólnego z lokalizacją

    To dość odważne stwierdzenie biorąc pod uwagę, że coraz częściej (czy to
    dobrze czy nie to inna sprawa) jest to pierwszy z parametrów jaki
    aplikacje webowe biorą pod uwagę przy wyborze języka...

    > tylko z konfiguracją
    > języka stron jaką masz ustawioną w przeglądarce.

    ... mając coraz głębiej to co masz ustawione w przeglądarce, jeżeli
    przeglądarka Ci jeszcze na to w ogóle pozwala

  • 20. Data: 2020-11-15 09:38:14
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    niedziela, 15 listopada 2020 o 00:12:03 UTC+1 Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Twoje narzekanie zabawnie współgra z faktem, że nie stosujesz się do zasad i
    > nie zawijasz linii.
    > --

    No proszę, to tylko potwierdzenie tego o czym tu mowa. Nawet nie miałem pojęcia, że
    linie nie są zawijane.
    Dlaczego? Bo używam https://groups.google.com/g/pl.misc.elektronika . I niedawno te
    mondrale pozmieniały szatę graficzną strony, trochę inaczej pisze się posty. Podczas
    pisania linie zawijane są
    automatycznie (jak np. w Wordzie), więc skąd mam wiedzieć że na innych czytnikach
    tak nie jest?
    OczywistaOczywistość szata graficzna w stosunku do poprzedniej została zj...a.
    Sprawdź na wyżej podanym linku. Linie są zawijane.