  • 21. Data: 2020-11-15 09:44:45
    Temat: Re: Nowa strona TME
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Źle zrozumiałeś komunikat. Po prostu nie odczytali lokalizacji na
    > podstawie geolokacji IP. Strona TME nie pobiera lokalizacji z
    > przeglądarki. Nie sprawdza też języka jak zasugerowano tutaj obok. Po
    > prostu korzysta z usługi geolokalizacyjnej. Zrobiłem nawet eksperyment i
    > wszedłem na stronę TME ze słowackiego IP - miałem stronę po słowacku.

    Ok. Mam pytanie. Dlaczego w takim razie wyświetla stronę w EN, skoro
    geolikalizacja podaje, że jestem w rejonie śląskim?

    > TME jak i 99% innych stron nie potrzebuje dokładnej lokalizacji. Taka
    > informacja potrzebna jest serwisom takim jak te z mapami, rozkładem
    > jazdy czy zamawianiem jedzenia.

    Pełna zgoda.
    Ale, my tu gadu gadu, a właśnie sprawdziłem, otworzyła się po polsku!
    Grupę czytają, czy co ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2020-11-15 09:49:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Marek pisze:
    > Preferowany język wyświetlanej strony może być zupełnie inny niż język
    > interfejsu przeglądarki czy systemu.

    No jasne, to dlatego różne strony na tej samej przeglądarce wyświetlają
    się w różny sposób. No brawo, brawo za logikę. Znaczy... przestawiają
    sobie te preferencje, tak?

    A jeżeli już, to:
    1. PL
    2. EN USA
    3. EN

    Pisałem, że mam polski program z niezmienionymi ustawieniami przecież.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2020-11-15 09:51:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2020 02:00:27 +0100, Silver Dream !
    <s...@n...net> wrote:
    > To dość odważne stwierdzenie biorąc pod uwagę, że coraz częściej
    > (czy to
    > dobrze czy nie to inna sprawa) jest to pierwszy z parametrów jaki
    > aplikacje webowe biorą pod uwagę przy wyborze języka...

    Idiotyzmy webprogramistów nie wiedzących o istnieniu nagłówka
    Accept-Language nie można usprawiedliwiać odwagą.

    > ... mając coraz głębiej to co masz ustawione w przeglądarce, jeżeli
    > przeglądarka Ci jeszcze na to w ogóle pozwala

    Jakieś konkretny przykład wskazujący na plany usunięcia obsługi
    fundamentalnego dla obsługi lokalizacji nagłówka Accept-Language np.
    w Firefoxie (bo de facto do tego by doprowadziło uniemożliwienie
    konfiguracji użytkownikowi preferowanego języka)? Szczególnie, że
    zdecydowana większość serwisów www z tego korzysta *w tym* strona
    projektu Mozilla/Firefox.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-11-15 10:35:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> napisał(a):
    > Ok. Mam pytanie. Dlaczego w takim razie wyświetla stronę w EN, skoro
    > geolikalizacja podaje, że jestem w rejonie śląskim?

    Są różne serwisy geolokalizacyjne, pewnie ten używany przez TME akurat nie
    miał tego IP w bazie albo miał jakąś awarię.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 25. Data: 2020-11-15 11:30:52
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 15/11/2020 09:51, Marek wrote:

    > Idiotyzmy webprogramistów nie wiedzących o istnieniu nagłówka
    > Accept-Language  nie można usprawiedliwiać odwagą.

    Za odważne uważam stwierdzenie, które wyciąłeś. To, że geolokalizacja
    potrafie być używana w pierwszej kolejności, nawet jeżeli przeglądarka
    pozwala na ustawienie i wysyłanie Accept-Language a tym bardziej kiedy
    tego nie robi dość wyraźnie tamtemu usuniętemu stwierdzeniu zaprzecza.

    > Jakieś konkretny przykład wskazujący na plany usunięcia obsługi
    > fundamentalnego dla obsługi lokalizacji  nagłówka Accept-Language np. w
    > Firefoxie
    Nie wiem jakie plany odnośnie tych ustawień mają autorzy Firefoxa ale
    biorąc pod uwagę, że Firefox ma procentowo jednocyfrowy i ciągle
    spadający udział w rynku to zapewne jakiekolwiek zmiany w nim nie
    wstrząsną ludzkością jako taką ;-)

    > (bo de facto do tego by doprowadziło uniemożliwienie
    > konfiguracji użytkownikowi preferowanego języka)?

    W przeglądarce, której używam nie ma czegoś takiego jak wygląd strony ->
    języki, na co się powoływałeś. Być może podaje wartość Accept-Language
    na podstawie ustawień języka interfejsu użytkownika a być może w ogóle
    go nie ustawia.

    > Szczególnie, że zdecydowana większość serwisów www z tego korzysta

    Hmm... to rownież dosc odważne stwierdzenie... ale masz jakieś
    wsparcie.. ? ... tj. poparcie tego stwierdzenia?

    Np. takie?

    https://wonderproxy.com/blog/accept-language/

    tylko bardziej wiarygodne?

    > *w tym* strona projektu Mozilla/Firefox.

    To miło z ich strony, że nie zapomnieli o tym, że ich przeglądarka ma
    możliwość skorzystania z tego ,,ficzera". Chwała im za to.

  • 26. Data: 2020-11-15 12:26:18
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 15.11.2020 o 09:38, Stachu Chebel napisał:

    > Dlaczego? Bo używam https://groups.google.com/g/pl.misc.elektronika .

    To znana skądinąd postawa usenetowego bałuciarza*: używanie Google
    do czytania grup dyskusyjnych i mania w dupie zasad netykiety.

    * bałuciarz to stan umysłu

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza (przysłowie łódzkie).

  • 27. Data: 2020-11-15 13:06:51
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Stachu Chebel <s...@g...com> napisał(a):
    > No proszę, to tylko potwierdzenie tego o czym tu mowa. Nawet nie miałem
    > pojęcia, że linie nie są zawijane. Dlaczego? Bo używam
    > https://groups.google.com/g/pl.misc.elektronika . I niedawno te mondrale
    > pozmieniały szatę graficzną strony, trochę inaczej pisze się posty.
    > Podczas pisania linie zawijane są automatycznie (jak np. w Wordzie),
    > więc skąd mam wiedzieć że na innych czytnikach tak nie jest?
    > OczywistaOczywistość szata graficzna w stosunku do poprzedniej została
    > zj...a. Sprawdź na wyżej podanym linku. Linie są zawijane.

    Może masz coś przestawione w widoku, ale ja widzę, że nie są zawijane:
    https://i.imgur.com/WaDeitx.png

    W każdym razie masz rację, że Google Groups to przykład badziewnego
    oprogramowania. Do niedawna nawet nie obsługiwali polskich liter. Tym
    bardziej powinieneś skorzystać z czegoś, co działa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 28. Data: 2020-11-15 17:56:37
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    niedziela, 15 listopada 2020 o 13:07:28 UTC+1 Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> [...]
    > oprogramowania. Do niedawna nawet nie obsługiwali polskich liter. Tym
    > bardziej powinieneś skorzystać z czegoś, co działa.
    Co polecasz?

  • 29. Data: 2020-11-15 17:57:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2020 11:30:52 +0100, Silver Dream !
    <s...@n...net> wrote:
> [...]
    > potrafie być używana w pierwszej kolejności, nawet jeżeli
    > przeglądarka
    > pozwala na ustawienie i wysyłanie Accept-Language

    No i to ma usprawiedliwiać idiotyczną geolokalizację zamiast używania
    jak się należy Accept-Language?

    > Nie wiem jakie plany odnośnie tych ustawień mają autorzy Firefoxa

    Ojtam ojtam, a udział Chrome Cię zadowala? Jak najbardziej ma w
    ustawieniach języki/Accept-Language.

    > W przeglądarce, której używam nie ma czegoś takiego jak wygląd
    > strony ->

    To może zmień tego Mosiaca na coś współczesnego?

    > Hmm... to rownież dosc odważne stwierdzenie... ale masz jakieś
    > wsparcie.. ? ... tj. poparcie tego stwierdzenia?
    > Np. takie? >https://wonderproxy.com/blog/accept-language/

    A kto stoi za tymi statystykami? Ci od używania geolokalizacji? ROTFL.
    Top 10k to nie wszyscy, tak btw.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2020-11-15 18:00:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2020 09:49:53 +0100, "Irek.N."
    <t...@j...taki.jest.pl> wrote:
    > No jasne, to dlatego różne strony na tej samej przeglądarc
    > e wyświetlają
    > się w różny sposób. No brawo, brawo za logikę.

    No i co Ci w tym nie styka?
    Dokładnie tak ma być i tak działa Accept-Language.

    --
    Marek