  • 11. Data: 2009-08-08 18:16:48
    Temat: Re: Nowa technologia ?wietlówek kompaktowych!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Aug 2009 19:39:19 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

    >Nawet nie mogę powiedzieć, że ciepła w obu "prawie" tyle samo. Fakt,
    >że moce zbliżone, ale temperatury zdecydowanie i odczuwalnie bardzo
    >mocno się różnią.

    Wstawic w dwie puszki po piwie i po paru minutach porownac temperature
    puszek :-)

    J.

  • 12. Data: 2009-08-08 18:49:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > Wstawic w dwie puszki po piwie i po paru minutach porownac temperature
    > puszek :-)

    Chyba jeszcze w termostacie styropianowym :-)

    Ale, ale... Umknęło mi podkreślenie, choć o tym wspomniałem w
    pierwszym poście, że metalowy klosz lampki biurkowej jest jednak
    zdecydowanie bardziej gorący w przypadku tej nowej. Tu już nie ma
    wytłumaczenia dla powierzchni świetlówki. Każda z nich jest krótsza
    niż klosz więc nie wystaje poza niego. Ruchy powietrza sobie
    darujmy. W przybliżeniu jednakowe warunki. I jakby pomiar w
    zamkniętej, oprócz dna, puszce. Wobec czego pomiar w termostacie
    uważam za zbędny z punktu widzenia porównawczego. Dokładne dane nie
    są mi do szczęścia potrzebne.

    A w ogóle to dziwna polska firma. Nie ma nawet strony internetowej.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 13. Data: 2009-08-08 23:13:24
    Temat: Re: Nowa technologia świetlówek kompaktowych!
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po 20 latach okaże się, który koncern mial w tym interes!
    > (tak jak było z freonem)

    Ale to co wymyslili to jest kpina. Ogolnie u mnie w domu chyba 50 % to
    swietlowki kompaktowe,czesto swieca i dlugo, 30% to halogenowe i 20% to
    zwykle zarowki. Gdzie sa zwykle zarowki, tam gdzie nie moglem wlozyc
    swietlowek kompaktowych (nie mieszcza sie) i w miejsach gdzie swiatlo
    zapalam czesto i na chwile, np przedpokoj , buty zaloze, 30s i gasze. Uzycie
    tutaj swietlowek kompaktowych to idiotyzm. Co wiecej to wszystko zacznie
    leciec do smietnikow, termometry rteciowe wycofali, nawet w szpitalach juz
    praktycznie nie widuje, a co z rtecia z tysiecy zarowek, ludzie nie beda
    tego nigdzie oddawac,nie tutaj. Tak jak w tym linku opisano, swietlowki sa
    tak robione by swiecily rok czy dwa i pada elektronika,choc banka cala i
    sprawna.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-08-09 07:36:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Aug 2009 01:13:24 +0200, Norbert wrote:
> [...]
    >zapalam czesto i na chwile, np przedpokoj , buty zaloze, 30s i gasze. Uzycie
    >tutaj swietlowek kompaktowych to idiotyzm.

    diodowe czekaja w kolejce :-)

    A swoja droga - ktos moze testowal ile wlaczen przezyje wspolczesna
    zarowka a ile kompaktowka ?

    >Co wiecej to wszystko zacznie
    >leciec do smietnikow, termometry rteciowe wycofali, nawet w szpitalach juz
    >praktycznie nie widuje

    W szpitalach poszli na wygode - kazdy pacjent ma sie zglosic z wlasnym
    termometrem :-)

    >a co z rtecia z tysiecy zarowek, ludzie nie beda tego nigdzie oddawac,nie tutaj.

    Poczekaj, wzrosnie swiadomosc ekologiczna i beda oddawac.
    A nie ma tej rteci znowu tak duzo - wielokrotnie mniej niz w
    termometrze. A w sumie to nawet nie wiem czy to naprawce takie
    szkodliwe czy odparuje z wysypiska ..

    >Tak jak w tym linku opisano, swietlowki sa
    >tak robione by swiecily rok czy dwa i pada elektronika,choc banka cala i
    >sprawna.

    Polemizowalbym. W starszych leciala rura [skretki], a elektronika
    dobra nawet po paru latach.

    J.

  • 15. Data: 2009-08-09 09:38:25
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Polemizowalbym. W starszych leciala rura [skretki], a elektronika
    > dobra nawet po paru latach.

    Jesli chodzi o nowe to proste porownanie. Rozebralem 2 zepsute, podlaczylem
    rury pod elektronike od nowej , swiezo kupionej. Obie sie zaswiecily.
    Zreszta wiele osob o tym mowi. Padaja kondensatory, tranzystory, wiesz,
    mozna lutowac i naprawiac, ale nie moga od razu wyprodukowac dobrze? Dopiero
    w tych bardzo drogich 30 zl i wiecej, wszystko jest w miare dobrze zrobione
    i te nie padaja tak szybko. A diody, juz zachwyt opadl, sam sie cieszylem
    jak glupi, chcialem lutowac zarowki diodowe, ale jak sobie wyliczylem koszt
    i jak to bedzie swiecic to odpuscilem :)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-08-09 10:25:34
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 8 Aug 2009 09:55:51 +0200, DJ napisał(a):

    > Ale ekofaszyzm rządzi. I decyduje za nas.

    Tylko czekać, aż zakażą ogrzewania pomieszczeń przy pomocy prądu. Płacę
    rachunki to co kogo obchodzi, na co zużywam ten prąd?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 17. Data: 2009-08-09 11:24:55
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > Jaki z tego wniosek? Zastosowano bardzo wydajny luminofor? Jeśli z
    > tych 15W na ciepło idzie ze 3 razy więcej niż w świetlówce Philipsa,
    > a jasność jest taka sama, wniosek nasuwa się jeden - mniej energii
    > jest użytej do pobudzenia luminoforu. Czyli użyto kiepskiej
    > elektroniki, która ma niską sprawność :-)
    > W informacji z kartonika można się dowiedzieć, że niewskazane jest
    > używanie świetlówki w zamkniętych obudowach, ponieważ skraca to jej
    > żywotność. Teraz rozumiem, co autor miał na myśli :-)
    >
    > Chyba, że gdzieś jest luka w moim rozumowaniu.

    Nie może się grzać tak jak 60 watowa żarówka skoro pobiera 17 watów. To
    świetlówka a nie pompa ciepła.

  • 18. Data: 2009-08-09 12:30:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Aug 2009 12:25:34 +0200, badworm wrote:

    >Tylko czekać, aż zakażą ogrzewania pomieszczeń przy pomocy prądu. Płacę
    >rachunki to co kogo obchodzi, na co zużywam ten prąd?

    Podniesiemy oplaty za paliwa kopalne, dorzucimy do wegla podatek od
    CO2 i ekologiczny, dorzucimy podatek od luksusu, to sam pobiegniesz po
    chrust do lasu :-)

    J.

  • 19. Data: 2009-08-09 12:56:34
    Temat: Re: Nowa technologia œwietlówek kompaktowych!
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-09 14:30:50 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Podniesiemy oplaty za paliwa kopalne, dorzucimy do wegla podatek od
    > CO2 i ekologiczny, dorzucimy podatek od luksusu, to sam pobiegniesz po
    > chrust do lasu :-)

    Ale na chrust/szyski będzie nałożona taka sama akcyza,
    dwutlenkowo-ekologiczna, plus opłata za "korzystanie ze środowiska", bo
    przecież wejście do lasu :))) Spadnie bezrobocie, bo na każdy hektar
    lasu będzie potrzeba kilku funkcjonariuszy skarbowych/inkasentów. A
    podprowadzanie nocą szyszek z pominięciem tychże, będzie ujęte w
    kodeksie karno-skarbowym.

    Dożyjemy jeszcze czasów, kiedy nie będziemy wyrzucać śmieci z domu, ale
    najpierw po kryjomu je kisić i uzyskiwać nielegalny (bo nieoakcyzowany)
    metan ;)

    --
    DJ

  • 20. Data: 2009-08-09 13:05:09
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 8 Aug 2009 09:55:51 +0200 DJ <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >No to się trzeba na zapas zaopatrzyć. I do nich koniecznie termistory
    >rozruchowe odpowiednio dobrane. Bo obecne żarówki są zaprojektowane
    >jako "dywersyjne", palą im się doprowadzenia przy którymś starcie.

    W czasie pracy też się to zdarza. Ale jak dotąd coś takiego
    zaobserwowałem tylko w żarówkach Philipsa i Piły (co w gruncie rzeczy
    jest jedną firmą). Osram jak narazie robi dobre.

    >Pewnie po to aby konsumenta do nich zniechęcić.

    Też tak sądzę.

    >Podobnie jak termometry rtęciowe, ale obrót nimi znacznie ograniczono.
    >Zdelegalizować można wszystko.
    >Ale ekofaszyzm rządzi. I decyduje za nas.

    Ano niestety. Że o niesławnej dyrektywie RoHS już nie wspomnę...