  • 21. Data: 2009-08-09 16:06:48
    Temat: Re: Nowa technologia świetlówek kompaktowych!
    Od: Padre <P...@n...net>

    o jest kpina. Ogolnie u mnie w domu chyba 50 % to
    > swietlowki kompaktowe,czesto swieca i dlugo, 30% to halogenowe i 20% to
    > zwykle zarowki. Gdzie sa zwykle zarowki, tam gdzie nie moglem wlozyc
    > swietlowek kompaktowych (nie mieszcza sie) i w miejsach gdzie swiatlo
    > zapalam czesto i na chwile, np przedpokoj , buty zaloze, 30s i gasze.

    W te miejsca zwykłych żarówek często załączanych należy założyć halogeny
    a nie świetlówki kompaktowe, uważam wytyczne unii za mało rozsądne ale
    bez przesady - halogenów przecież nie wycofują, oczywiście piszę nie o
    miniaturowych czy z reflektorami tylko o zwykłych żarówkach z palnikami
    halogenowymi w miejscu włókna. Na razie są stopsunkowo drogie bo
    sprzedaje sie ich minimalna ilość ale po wycofaniu tradycyjnych ich ceny
    spadną do niewiele wyższych niż zwykłej żarówki.

  • 22. Data: 2009-08-10 13:01:03
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Nie może się grzać tak jak 60 watowa żarówka skoro pobiera 17 watów. To
    > świetlówka a nie pompa ciepła.

    gwoli scisłości, wszystko zależy od definicji terminu "grzać"
    bo np swobodnie może osiagnąc taką samą temperaturę jak owa żarówka 60W
    i wtedy zdanie jest prawdziwe...

    może nawet emitować tyle samo ciepła na jednostkę powierzchni żarówki
    ale być mniejsza....

  • 23. Data: 2009-08-12 20:29:37
    Temat: Re: Nowa technologia &#65533;wietlówek kompaktowych!
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    DJ <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > DoĹźyjemy jeszcze czasĂłw, kiedy nie bÄ&#65533;dziemy wyrzucaÄ&#65533;
    Ĺ&#65533;mieci z domu, ale
    > najpierw po kryjomu je kisiÄ&#65533; i uzyskiwaÄ&#65533; nielegalny (bo
    nieoakcyzowany)
    > metan ;)

    O tak! Czym wpiszemy się w długą tradycję nielegalnego kiszenia cukru ;)
    Dlatego myślę że chyba jakoś Polak sobie poradzi.
    Kuźwa, ale gotuje się jednak w człowieku, bo kiedyś czytał w podręcznikach jak
    to źle w średniowieczu było bo się wysoką akcyzę za sól płaciło i za most i za
    wejście do miasta etc.
    pzdr., PB

  • 24. Data: 2009-08-12 21:25:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Paweł Bochenek napisał(a) :
    > Kuźwa, ale gotuje się jednak w człowieku, bo kiedyś czytał w podręcznikach jak
    > to źle w średniowieczu było bo się wysoką akcyzę za sól płaciło i za most i za
    > wejście do miasta etc.

    Przecież ktoś musiał ponieść koszty wybudowania mostów i bram
    miejskich. Nawet wtedy GDDKIA musiała jakoś pozyskiwać środki na
    utrzymanie i remonty.
    Sól, zgodnie z Ustawą z dn. 1.04.1024 (Dz.U. nr 2/1024), została
    obłożona akcyzą, by uniemożliwić jej wykupywanie przez spekulantów.
    Czepiasz się po prostu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 25. Data: 2009-08-13 10:48:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 12 Aug 2009 20:29:37 +0000 (UTC), "Paweł Bochenek"

    >Dlatego myślę że chyba jakoś Polak sobie poradzi.

    Pewnie tak :-)Jak kajzer opodatkował każdą butelkę piwa innego niż
    kajzerowskie, która pojawi się na wrocławskim gruncie, we Wrocławiu
    rorkwitły podziemne browary połączone podziemnymi tunelami z
    podziemnymi knajpami. Jedna z nich działa do dziś, nazywa się Piwnica
    Świdnicka.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 26. Data: 2009-08-13 12:15:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Aug 2009 20:29:37 +0000 (UTC), Paweł Bochenek wrote:
    >Kuźwa, ale gotuje się jednak w człowieku, bo kiedyś czytał w podręcznikach jak
    >to źle w średniowieczu było bo się wysoką akcyzę za sól płaciło i za most i za
    >wejście do miasta etc.

    A przed wojna zapalke dzielilo sie na czworo, bo byla oblozona wysokim
    podatkiem. Zapalniczki tez byly oblozone podatkiem, ale przemyt kwitl.

    I chodzili ponoc po wsiach inspektorzy szukajac zapalniczek z przemytu
    :-)

    J.

  • 27. Data: 2009-08-13 12:33:21
    Temat: Re:
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > A przed wojna zapalke dzielilo sie na czworo,

    A po wojnie zapalała się co czwarta :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E