  • 21. Data: 2022-01-08 23:13:33
    Temat: Re: O bateriach
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.01.2022 o 15:25, Adam pisze:

    > Ale i więcej się odzyskuje przy hamowaniu.

    Nie odzyskasz więcej niż włożyłeś.

  • 22. Data: 2022-01-09 07:41:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2022 o 23:13, nadir pisze:

    > Nie odzyskasz więcej niż włożyłeś.

    Ale odzyskasz więcej, niż przy hamowaniu tej mniejszej masy i więcej niż
    przy hamowaniu mniejszej masy, minus różnica siły potrzebnej do ruszenia.

  • 23. Data: 2022-01-09 09:25:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.01.2022 o 07:41, Cavallino pisze:

    > Ale odzyskasz więcej, niż przy hamowaniu tej mniejszej masy i więcej niż
    > przy hamowaniu mniejszej masy, minus różnica siły potrzebnej do ruszenia.
    pomyślcie sami o co się kłócicie.
    ja Wam mówię, ze 50% społeczeństwa powinna do pracy jeździć skuterem
    elektrycznym na 1 kilowacie, a Wy marnujecie klawiatury na to czy lepiej
    się odzyskuje z 2 ton masy auta czy z 3 ton. To nic nie da. jeśli nagle
    wszyscy kupimy elektryki takie jakie są nam oferowane, to braknie prądu.
    jeśli zmusimy firmy do zakupu elektryków - ich cenę zapłacimy w
    produktach. Czy to jest droga do poprawy stanu środowiska - tak, ale
    najgorsza z możliwych. Bo zamiast zrezygnować z 50% komfortu, uzyskując
    za to 90% redukcji co2, głosujemy portfelami za utrzymaniem komfortu
    przy zajebiście wysokiej cenie. Wyobraźcie sobie że przegłosowujemy
    nakaz że każde auto spalinowe musi gdzieś tam wozić 250kg ciężarek. no
    chyba cie popieprzyło - powie większość!? Takie samo zdanie mam o
    właścicielach samochodów elektrycznych które moga zrobić 400km, ale od
    poniedziałku do piątku robią 25km.

    ToMasz

  • 24. Data: 2022-01-09 09:48:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2022 o 09:25, ToMasz pisze:

    > jeśli nagle
    > wszyscy kupimy elektryki

    Nie kupimy nagle, więc problem nie istnieje.
    Proces będzie rozłożony na długie lata i to samo ma dotyczyć rozbudowy
    sieci energetycznej.
    Im nie płacą za nicnierobienie, więc zamiast biadolić, mają się wziąć do
    roboty.

  • 25. Data: 2022-01-09 11:44:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, January 9, 2022, 9:25:36 AM, you wrote:

    > pomyślcie sami o co się kłócicie.
    > ja Wam mówię, ze 50% społeczeństwa powinna do pracy jeździć skuterem
    > elektrycznym na 1 kilowacie,

    Powinni? Bo? Bo masz taki kaprys i chcesz mówić wszystkim wokół, jak
    mają żyć? Powrót komuny?
    Mam narażać zdrowie i życie w imię lewackich kaprysów?

    > a Wy marnujecie klawiatury na to czy lepiej
    > się odzyskuje z 2 ton masy auta czy z 3 ton. To nic nie da. jeśli nagle
    > wszyscy kupimy elektryki takie jakie są nam oferowane, to braknie prądu.

    Nie mogą wszyscy nagle kupić elektryków. Tak samo jak nie może 50%
    nagle kupić skuterów. Bo nie ma ich tyle na rynku. Tu następuje
    ewolucja a nie rewolucja.

    > jeśli zmusimy firmy do zakupu elektryków - ich cenę zapłacimy w
    > produktach.

    Tak samo jak cenę spalinowych.

> [...]
    > chyba cie popieprzyło - powie większość!? Takie samo zdanie mam o
    > właścicielach samochodów elektrycznych które moga zrobić 400km, ale od

    I co? Mamy kupować elektryki z zasięgiem 25 km i w weekendy siedzieć w
    domach w imię dziwnego ideolo?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2022-01-09 13:13:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-09 o 09:25, ToMasz pisze:

    > pomyślcie sami o co się kłócicie.
    > ja Wam mówię, ze 50% społeczeństwa powinna do pracy jeździć skuterem
    > elektrycznym na 1 kilowacie, a Wy marnujecie klawiatury na to czy lepiej

    Pierdolisz głupoty.
    Dzisiaj o szóstej rano było u mnie minus jeden, o trzynastej jest
    1,1 w cieniu. Jechanie do pracy w takich temperaturach jednośladem to
    głupota i proszenie się o przeziębienie plus wypadek.
    I teraz pytanie dla ToMasza, dlaczego ty nie jeździsz do pracy
    hulajnogą czy skuterem elektrycznym?

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2022-01-09 13:58:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > pomyślcie sami o co się kłócicie.
    > ja Wam mówię, ze 50% społeczeństwa powinna do pracy jeździć skuterem
    > elektrycznym na 1 kilowacie,

    To niebezpieczne jest i niewygodne czasami ekstremalnie.

    > a Wy marnujecie klawiatury na to czy lepiej
    > się odzyskuje z 2 ton masy auta czy z 3 ton. To nic nie da. jeśli nagle
    > wszyscy kupimy elektryki takie jakie są nam oferowane, to braknie prądu.

    Nie braknie. Prąd nie jest surowcem tylko produktem z surowców. Można go
    produkować, w uproszczeniu, nieskończenie wiele i nieskończenie długo.

    > jeśli zmusimy firmy do zakupu elektryków - ich cenę zapłacimy w
    > produktach.

    Już płacimy. Prąd tańszy jest od benzyny. Elektryki prostsze więc ich
    ceny potencjalnie niższe od spalinowców. Czyli ceny produktów spadną.

    A zdrowie, które tracimy na każdej ulicy. Moja przygoda z ekologicznym
    podróżowaniem trwa już 2-gi miesiąc, złamane żebra i palec. Oczywiście
    nie musiało się ta skończyć, ale masz pojęcie ile kosztuje rak?

    > Czy to jest droga do poprawy stanu środowiska - tak, ale
    > najgorsza z możliwych. Bo zamiast zrezygnować z 50% komfortu,

    Decyzja w rękach ludzi.

> [...]
    > chyba cie popieprzyło - powie większość!? Takie samo zdanie mam o
    > właścicielach samochodów elektrycznych które moga zrobić 400km, ale od

    Przecież ze spalinowymi jest to samo. Elektryczność niewiele tu wnosi.

  • 28. Data: 2022-01-09 14:31:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Jan 2022 23:13:33 +0100, nadir

    > Nie odzyskasz więcej niż włożyłeś.

    Ameryki nie odkryłeś. Faktem jest jednak że (P)(H)EV odzyska więcej niż
    czysty spaliniak który zdziera klocki aby wyhamować tracąc 100% energii
    którą odzyskuje elektryk. Ja tylko przypomnę, że mam 144 tys. km w PHEV i
    jadę na oryginalnych klockach. Masa, przy sprawności i momencie silników
    elektrycznych, oraz właśnie rekuperacji, nie ma szczególnego znaczenia, a z
    pewnością nie jest jakimś koronnym argumentem przeciwko bateriom.

    To takie samo bajdurzenie jak to że w elektrykach się jeździ w zimie w
    czapce i rękawiczkach bo przy ogrzewaniu zasięg spada o ponad połowę. To ja
    przy okazji przypomnę, że w niektórych dieslach na zimniejsze rynki (jak
    PL) od 20 lat się montuje dogrzewacze _silnika_ vel webasto, bo silniki nie
    są w stanie, przy mrozach, zagrzać siebie do optymalnej temperatury, a co
    dopiero kabiny. Ale oczywiście nikt się tego nie czepia i nie wyśmiewa,
    choć gdyby nie to urządzenie, to setki tysięcy ludzi by musiało w czapce i
    rękawiczkach w spaliniaku jeździć (sic!), trzeba się czepnąć elektryków.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2022-01-09 14:39:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 7 Jan 2022 22:04:53 +0100, J.F.

    > Zartujesz.
    > Postep czesto jest powolny.
    > Gdyby nie ICE, to bys jezdzil tramwajem i pociagiem.

    Przecież pierwszymi samochodami były EV i na tle ówczesnych ICE sobie
    radziły całkiem nieźle, by nie rzec, lepiej. Dopiero ołów w benzynie
    spowodował że ICE zyskały przewagę eliminując na wiele dekad EV,
    jednocześnie trując ludzi, którym wmawiano że to nic szkodliwego.

    > No i co z tymi kominami, przez ktore koncerny
    > energetyczne trulyby ludzi węglem :-)

    I tak mniej to szkodliwe niż ołów prosto w nos. Nawet gdyby palić benzynę
    na rzecz prądu, nawet dzisiaj, to zdrowsze niż spalanie jej w samochodach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2022-01-09 15:40:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-09 o 14:31, Myjk pisze:

> [...]
    > elektrycznych, oraz właśnie rekuperacji, nie ma szczególnego znaczenia, a z
    > pewnością nie jest jakimś koronnym argumentem przeciwko bateriom.

    Tyle że taniej wychodzi zdzierać te klocki niż kupować hybrydy.

> [...]
    > rękawiczkach w spaliniaku jeździć (sic!), trzeba się czepnąć elektryków.

    Kup sobie tego dizla i się dowiesz że jak ma problemy z nagrzewaniem
    kabiny to producent instaluje zamiennik świecy żarowej w nagrzewnicy
    kabiny.