  • 31. Data: 2022-01-09 16:07:13
    Temat: Re: O bateriach
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Takie samo zdanie mam o
    >
    > I co? Mamy kupować elektryki z zasięgiem 25 km i w weekendy siedzieć w
    > domach w imię dziwnego ideolo?

    Nie tylko w weekendy.
    Po pracy też już nie możesz nigdzie wyjechać.
    A jak śnieg popada i w korkach postoisz, zużywając nadprogramowy prąd,
    to masz dopchać do domu.
    Albo gdy masz do pracy 16 km......

    Bo tak, bo oświecony Tomuś tak wymyślił, więc tak ma być.

  • 32. Data: 2022-01-09 16:08:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2022 o 14:31, Myjk pisze:

    > To takie samo bajdurzenie jak to że w elektrykach się jeździ w zimie w
    > czapce i rękawiczkach bo przy ogrzewaniu zasięg spada o ponad połowę.

    Ale generalnie spada blisko tego.
    I dlatego kupuje się auta z większą baterią niż teoretycznie potrzeba,
    żebym mieć to gdzieś, grzać ile kto chce i się tym nie przejmować.

  • 33. Data: 2022-01-09 17:04:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2022 15:40:16 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Tyle że taniej wychodzi zdzierać te klocki niż kupować hybrydy.

    > Kup sobie tego dizla i się dowiesz że jak ma problemy z nagrzewaniem
    > kabiny to producent instaluje zamiennik świecy żarowej w nagrzewnicy
    > kabiny.

    Np. Honda.

    Ale to nie jest dobre rozwiązanie. Moc niewysoka (w stosunku do Webasto czy
    innego Ebesprachera), prąd bierze z akumulatora - co silnik musi nadganiać
    w nieefektywnym zakresie obrotów.
    Webasto można odpalić zanim się przyjdzie do samochodu, a silnik startuje
    już wstępnie podgrzany. Człowiek też ma milej.
    Spaliny z webasta są stosunkowo czyste - w zasadzie (przy czystym palniku i
    dobrym spalaniu) praktycznie nic nie czuć, a efektywność bardzo wysoka.

    Miałem Webasto Thermo Top C we Freelanderze.
    Dogrzewacz w Civic VII w dizlu.
    Elektryczne ogrzewanie (6 kW) w Outlander PHEV (oraz tradycyjna
    nagrzewnica).

    Thermo Top praktycznie niesłyszalne. Przy niepracującym silniku tylko coś,
    jakby gwizd, bardzo cicho. Trochę pary wodnej z rury wydechowej przy lewym
    przednim kole. Brak zapachu, tylko krótko przy odpalaniu lekki zapach
    nafty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2022-01-09 17:25:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Sunday, January 9, 2022, 5:04:08 PM, you wrote:

    [...]

> [...]

    > Miałem Webasto Thermo Top C we Freelanderze.
    > Dogrzewacz w Civic VII w dizlu.
    > Elektryczne ogrzewanie (6 kW) w Outlander PHEV (oraz tradycyjna

    W zelektryfikowanym samochodzie ogrzewanie oporowe zamiast pompy
    ciepła? Jaki sens miałoby marnowanie 6 kW zamiast max 1.5 kW?

> [...]
    > jakby gwizd, bardzo cicho. Trochę pary wodnej z rury wydechowej przy lewym
    > przednim kole. Brak zapachu, tylko krótko przy odpalaniu lekki zapach

    Klima w moim domu jest praktycznie niesłyszalna. Przy -11°C grzeje
    nadal bez zająknięcia. Oczywiście w trybie pompy ciepła - przełączanie
    klimatyzatora w ten tryb od lat nie jest już drogą techniką.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2022-01-09 17:49:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > W zelektryfikowanym samochodzie ogrzewanie oporowe zamiast pompy
    > ciepła? Jaki sens miałoby marnowanie 6 kW zamiast max 1.5 kW?

    Szybkość pracy, cisza, nieefektywność pompy ciepła na mrozach......

    > Klima w moim domu jest praktycznie niesłyszalna.

    Samochód to nie dom.
    W nim pompa ciepła nie bardzo się sprawdza, gdy temperatury są ujemne.
    Jak są mocno ujemne, nie sprawdza się w ogóle.
    Robi tylko hałas, ale już ciepła niekoniecznie.
    Tak miałem w Zoe.
    Ciepło zaczynało być wtedy, gdy temperatura na dworze spadała i musiał
    jednak włączać grzałki.....

    Przy -11°C grzeje
    > nadal bez zająknięcia.

    Pewnie posiada grzałkę dodatkowo....

  • 36. Data: 2022-01-09 18:41:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Jan 2022 17:04:08 +0100, Adam

    > Ale to nie jest dobre rozwiązanie.

    Oczywiście że nie, bo radzio, co to właśnie dlatego że nic nie rozumie co
    się do niego pisze siedzi w kiblu, nie zakminił standardowo że to nie był
    problem tylko nagrzewania kabiny, a przede wszystkim dojścia SILNIKA do
    optymalnej temperatury -- ogrzewanie kabiny tym bardziej w tym nie
    pomagało. Niejednokrotnie, stojąc moją Mazdą6, właśnie z takim
    dogrzewaniem, w mróz, i to w warszawskich korkach, webasto się załączało by
    dogrzać silnik. W czasie jazdy po autostradzie tym bardziej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2022-01-09 18:48:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Jan 2022 17:25:05 +0100, RoMan Mandziejewicz

    > W zelektryfikowanym samochodzie ogrzewanie oporowe zamiast pompy
    > ciepła? Jaki sens miałoby marnowanie 6 kW zamiast max 1.5 kW?

    Producent doszedł do wniosku, że grzejąca pompa ciepła w samochodzie który
    ma grzałkę w postaci silnika benzynowego jest zbyteczna. Outlander PHEV
    <2017 załącza spaliniaka <10sC na zewnatrz i AFAIK <15sC w kabinie, nawet
    pomimo na full napompowanej baterii. Jedynym sposobem zablokowania
    odpalania ICE w takich warunkach jest wcześniejsze nagrzanie kabiny >15sC,
    albo dokupienie modułu który oszuka (ale tylko połowicznie) czujnik
    temperatury kabinowej. :P Nowsze modele >2017już mają magiczny przycisk
    "EV" które blokują uruchamianie ICE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2022-01-09 19:50:57
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > rękawiczkach w spaliniaku jeździć (sic!), trzeba się czepnąć elektryków.

    Ty masz jaką fobią, manię czy jak? Gdzie ja w ogóle użyłem słowa "elektryk"?

  • 39. Data: 2022-01-09 20:03:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Jan 2022 19:50:57 +0100, nadir

    > Ty masz jaką fobią, manię czy jak? Gdzie ja w ogóle użyłem słowa "elektryk"?

    Ty masz jakąś fobię że z parudziesięciu słów jakie napisałem w odpowiedzi,
    a na dodatek tylko jako ciekawostkę nawiązującą do rzekomej słabej
    sprawności baterii w samochodach elektrycznych, wyłapałeś i przyssałeś się
    do słowa "elektryk"?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2022-01-09 23:02:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Decyzja w rękach ludzi.
    Dzięki że (przez przypadek) się ze mną zgodziłeś.

    > Przecież ze spalinowymi jest to samo. Elektryczność niewiele tu wnosi.
    nie. bo cena auta salinowego nie zalezy od zasięgu. pełny pusty bak - ta
    sama masa. akumulator na 50km a 500km - sam policz ile to kg

    1. nie mówię nikomu jak ma żyć, co ma robić. ale jeśli ktoś mówi że wina
    leży w bateriach, albo winne są koncerny... nie winni jesteśmy my sami.
    2. holandia jeździ na rowerach. czemu my nie? bo nie mamy płasko. czemu
    nie na rowerach elektrycznych? bo zimno, ale czemu nie od kwietnia do
    paźdezienika - wyper#&%#$%#laj. OK. na ten argument nie mam odpowiedzi
    3. zazwyczaj jeżdżę do pracy na rowerze.
    4. ja pisałem o tym że fajnie byłoby gdyby były małe auta o małym
    zasięgu. takim jak autobus lub tramwaj razy dwa. ludzie potrafią jechać
    tramwajaem dwa przystanki czyli 3km, albo normalnie po bożemu - 8km. bo
    to za daleko na piechotę i dla większości za dlaeko rowerem. zresztą co
    tam rowerem zimą. jak w miastach +100tyś przez 12 dni w roku jest
    ślisko. Więc elektryk w zamian za tramwaj. ale panie gdzie tym pojadę na
    weekend - do dupy pojedziesz. to ma zastąpić tramwaj i być ekologiczne.
    Gdzieś wspomniałem o jednośladzie - zaraz kopać bo można. co wam z tego?
    ujma na honorze jechac jednośladem? Nie tyle samemu, co zasugerować że
    sprawniejsi fizycznie by mogli? ale nie, uczniowie i studenci raczej
    starymi oplami, bo naśladują tych zamożniejszych.
    5. piszemy o bateriach/ akumulatorach. sprawdźcie prosze czy istnieje
    akumulator który odda prądu za więcej monet niż sam kosztuje. czaicie
    to? Jak dostaniecie prąd za darmo, ale musicie sobie kupić akumulator w
    którym będziecie go nosić lub wozić, to i tak będziecie "w plecy". Dla
    mnei to szok. to w zasadzie wywraca do góry kołami elektromobilnośc. czy
    to nie jest przejaw "zmowy"
    6. Nie no, dobra, moznaby pojeździć dzisiejszym odpowiednikiem
    "piździka" parę miesięcy do pracy. oczywiście elektrycznym, bo jak
    inaczej. nie są drogie - za 4 tyś można kupić. spróbujcie go
    ubezpieczyć. polecam rankomat, mubi..... Dla leniwych mam odpowiedź. nie
    da się. nie ma w ofercie ubezpieczniea na taki pojazd. czy to nie jest
    zmowa?

    nie zrobimy elektromobilności autami za piedylion monet. ludzi nie stać.
    możemy ich wytykać palcami, kazać płacić kary za używanie spaliniaków,
    ale to najgorsza droga do porzucenia benzyny. tak jak z żarówkami,
    segregacja, kulturą (czy jej brakiem)osobistą, każdy z nas musi coś
    dołożyć. albo odjąć. odjąć bezsensowne kilometry, niepotrzebną masę
    pojazdu, albo zrezygnować z 10% komfortu, który generuje
    zanieczyszczenie. choćby w produkcji niewykorzystywanego akumulatora.
    Im mniejszy pojazd elektryczny, tym mniej zanieczyszczeń wytworzy w
    czasie transportu. Ktoś ma inne zdanie? Więc gdzie jest optimum
    masy/zasięgu? renault zoe 395km zasiegu i prawie 2 tony masy? za 100 lat
    będą sie z Was śmiali

    ToMasz