  • 21. Data: 2021-12-06 11:09:15
    Temat: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.12.2021 o 19:46, trybun pisze:

    > Jak to bez sensu? Jak najbardziej jest w tym sens. Do jakichś 12 lat nie
    > grozi autom korozja elementów nośnych a więc nie ma potrzeby kontroli
    > pod tym względem,

    Nie no. To jest funkcja eksploatacji samochodu. Żadne 12 lat.

    > wystarczy tylko sprawdzać układ hamulcowy itp
    > duperele. A na takie ogledziny 2000km to najwłaściwszy wybór.

    Poprzednio pisałeś o 20 tys km, teraz o 2 tys. To jest dla przewoźnika
    Śląsk-Trójmiasto:
    2 000 km - 2 dni
    20 000 - około 1 miesiąc
    A robi przegląd co 1 rok.

    I teraz masz zwykły samochód, który ma 100 razy mniej przebiegu. Nie
    widzi, że te okresy przeglądów muszą się różnić?

    > Samochody zabytkowe to specyficzni użytkownicy dróg, a wiec wymagania co
    > do nich także mogą być specyficzne.

    Nic podobnego. Każdy jest specyficznym użytkownikiem drogi i nie powinno
    to mieć żadnego znaczenia.

    > Ustawodawca niestety nie przewiduje sytuacji jak ta Twoja z Seicento,
    > czyli pojazd w roli nie dla której zostało wyprodukowany.

    Ale, że powinien być zezłomowany gdy miał 5 lat?

    > Rzecz jasna
    > powinno być prawo do czasowego wyrejestrowania takiego pojazdu, ale to
    > już inna bajka.

    Po co wyrejestrowywać samochód, który jest użytkowany? Że sobie stoi i
    czeka na moment kiedy stanie się potrzebny to nie powód by go
    wyrejestrowywać. W sumie powodu do jego rejestrowania też n0ie widzę,
    ale to właśnie jest inna sprawa. Tu chodzi o różne sposoby eksploatacji
    auta a jednakowy czasookres wykonywania przeglądu. Do tego prostą drogą
    jest uwzględnienie przebiegu samochodu. Bo jak kiedyś słusznie przebieg
    samochodu był prywatną sprawą właściciela a teraz jest informacją
    publiczną to logicznym jest, że kwestie które od tego przebiegu zależą
    należy rozpatrywać w tym właśnie kontekście a nie jakimś innym
    n0ieadekwatnym.

  • 22. Data: 2021-12-06 12:15:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/12/2021 14:11, ii wrote:

> [...]
    > że jak zdarzyło się, że okazał się potrzebny na chwilę to go użyłem.
    >
    > Ostatecznie sprzedałem go (z tą pękniętą szybą).

    Kazdy moze tak powiedziec zeby zaoszczedzic PLNy na przegladzie i nie
    daj panie boze wymuszonych naprawach. To co ty uprawiasz to sie nazywa
    zbieractwo kompulsywne bo z kolekcjonerstwem klasykow nie ma to nic
    wspolnego.

  • 23. Data: 2021-12-06 12:19:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/12/2021 22:26, ii wrote:

> [...]
    > jak n-ic. I teraz jeździ sobie co drugi dzień (!). Jeśli dni roboczych
    > jest 20 to ... co miesiąc robi właśnie 10 tys km. A co rok ... mniej
    > więcej 100 tys km. Może jeździć codziennie wtedy x2. I może jeszcze
    > jeździć w dni wolne, wtedy x3. Czyli nie jest wcale jakaś ekstremalnie
    > duża wartość te 100 tys km rocznie.
    >
    > I teraz porównujesz sobie jedno do drugiego i wychodzi, że on robi 100
    > razy (STO!!!) więcej kilometrów. Czy zdrowo myślący człowiek może
    > uważać, że oboje powinni robić przeglądy tak samo często? Wydaje mi się,
    > że jesteście po prostu ciężkimi frajerami :-)

    Ale czy ty rozumiesz, ze nikt nie bedzie robil sledztwa czy ten samochod
    faktycznie robi 1000km rocznie czy 1000km dziennie ale jego wlasciciel
    kreci licznik zeby nie robic przegladow/napraw? W calej cywilizowanej
    czesci Europy to dziala w ten sposob jak chcesz to ominac to zarejestruj
    auto na Ukrainie tam wystarczy, ze auto jezdzi.

  • 24. Data: 2021-12-06 15:35:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.12.2021 o 12:15, K pisze:

    > Kazdy moze tak powiedziec zeby zaoszczedzic PLNy na przegladzie i nie
    > daj panie boze wymuszonych naprawach.

    Na co by zaoszczędził?

    > To co ty uprawiasz to sie nazywa
    > zbieractwo kompulsywne bo z kolekcjonerstwem klasykow nie ma to nic
    > wspolnego.

    No i sprzedaż kompulsywna.

  • 25. Data: 2021-12-06 15:39:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.12.2021 o 12:19, K pisze:

> [...]
    > czesci Europy to dziala w ten sposob jak chcesz to ominac to zarejestruj
    > auto na Ukrainie tam wystarczy, ze auto jezdzi.

    Ty głupi pisaczu, właściciel nie ma prawa kręcić licznikiem. Dlatego
    nikt nie będzie robił śledztwa w tym temacie i przyjmie przebieg za
    faktyczny.

  • 26. Data: 2021-12-06 19:08:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.12.2021 15:39, ii wrote:
    > właściciel nie ma prawa kręcić licznikiem. Dlatego nikt nie będzie robił
    > śledztwa w tym temacie i przyjmie przebieg za faktyczny.

    Przedsiębiorca nie ma prawa unikać opodatkowania, dlatego ZUS i US nie
    robią kontroli.

    MSPANC

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2021-12-07 16:43:30
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 04.12.2021 o 00:53, PiteR pisze:
    > in <news:sodufg$9un$1@news.icm.edu.pl>

    > nie bo ludzie cofaliby liczniki zeby urwać panstwu 99zł
    > nie bo niektóre rzeczy psują się niezależnie od przebiegu
    > np pęknięta szyba

    Nie urwać państwu, tylko NIE DAĆ PAŃSTWU SOBIE ZABRAĆ.

  • 28. Data: 2021-12-08 09:44:14
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.12.2021 o 11:09, ii pisze:

    > Nie no. To jest funkcja eksploatacji samochodu. Żadne 12 lat.

    Funkcja wynikająca z czasu trwania exploatacji i specyfikacji warunków
    panujących na polskich drogach. Tu 12 lat wyceniam na optimum.

    > Poprzednio pisałeś o 20 tys km, teraz o 2 tys. To jest dla przewoźnika
    > Śląsk-Trójmiasto:
    > 2 000 km - 2 dni
    > 20 000   - około 1 miesiąc
    > A robi przegląd co 1 rok.

    Cały chodzi o 20000km. Chodzi o eksploatację auta i wynikające z tego
    zużycia eksploatacyjne. Proponowane przez Ciebie 10000 to tak ni z
    gruszki ni z pietruszki. Czyli absurd wyrażony  tylko z tego powody aby
    cos powiedzieć i że ma się zdanie.

    > I teraz masz zwykły samochód, który ma 100 razy mniej przebiegu. Nie
    > widzi, że te okresy przeglądów muszą się różnić?

    > Nic podobnego. Każdy jest specyficznym użytkownikiem drogi i nie
    > powinno to mieć żadnego znaczenia.

    Nie każdy. Spójrz na drogę i sam możesz ocenić ile po niej jeździ aut
    kwalifikowanych jako zabytkowe a ile normalnych.

    > Ale, że powinien być zezłomowany gdy miał 5 lat?

    Auto ma służyć i służy do jazdy po drogach, a nie być eksponowane na
    parkingach. Auto z definicji jest to srocdek transportu.

> [...]
    > teraz jest informacją publiczną to logicznym jest, że kwestie które od
    > tego przebiegu zależą należy rozpatrywać w tym właśnie kontekście a

    W sumie to już nie wiem o co Ci chodzi, masz auto którego nie używasz a
    które chcesz zatrzymać to i powinieneś mieć możliwość czasowego
    wyrejestrowania. Nie chcesz wyrejestrowywać bo od czasu do czasu
    korzystasz to musisz się pogodzić z opłatami ubezpieczeniowymi. I w
    ogóle zadać sobie pytanie czy opłaca się utrzymywać pojazd którym jeździ
    się _tak_ rzadko.

    Co do przeglądów to sytuację już opisałem, - na początku zależne od
    przebiegów później - czasowe.

  • 29. Data: 2021-12-08 17:47:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.12.2021 o 09:44, trybun pisze:

    > Funkcja wynikająca z czasu trwania exploatacji i specyfikacji warunków
    > panujących na polskich drogach. Tu 12 lat wyceniam na optimum.

    No toż mówię, że zależy od czasu eksploatacji a nie od czasu stania auta.

> [...]
    > zużycia eksploatacyjne. Proponowane przez Ciebie 10000 to tak ni z
    > gruszki ni z pietruszki. Czyli absurd wyrażony  tylko z tego powody aby

    No tak, wiele nie myślałem nad tymi 10 tysiącami km, ale też nigdzie nie
    twierdziłem, że myślałem. Po prostu podałem co mi przyszło do głowy.
    Natomiast Ty go kwestionujesz tylko z tego powodu aby coś powiedzieć i
    że ma się zdanie :-)

    > Nie każdy. Spójrz na drogę i sam możesz ocenić ile po niej jeździ aut
    > kwalifikowanych jako zabytkowe a ile normalnych.

    Więcej niż Twizy oraz Wind. Widziałem sporo samochodów zabytkowych na
    drogach. Czy Ty widziałeś na własne oczy Twizy? A Wind'a? A ja oba
    miałem albo mam. Nic nie wynika z tego, że są mało popularne na drogach
    (jeden Wind widziany w przeciągu 3 lat, Twizy właściwie żadne) dla
    potrzeby robienia im przeglądu lub nie. Tak samo nie wynika dla
    samochodów zabytkowych. Po prostu nie przemyślałeś tego jeszcze.

    > Auto ma służyć i służy do jazdy po drogach, a nie być eksponowane na
    > parkingach. Auto z definicji jest to srocdek transportu.

    Nic podobnego. Auto jest głównie po to by je mieć :-) Przeciętny
    samochód zaledwie 3% czasu spędza na jeżdżeniu. A to nie koniec, bo
    samochody szczególne (bynajmniej zabytkowe) jeżdżą jeszcze mniej. Do
    jazdy po drogach służy właśnie przegląd auta a nie posiadanie auta.

    > W sumie to już nie wiem o co Ci chodzi,

    No wiem, zabrakło chęci na zrozumienie.

    > masz auto którego nie używasz

    Nie, mam auta które używam rzadziej niż przewoźnik Śląsk-Trójmiasto.

    > które chcesz zatrzymać

    No chyba, po co miałbym pozbywać się auta, które zamierzam użytkować.

    > to i powinieneś mieć możliwość czasowego
    > wyrejestrowania.

    Nonsens. Możliwość czasowego wyrejestrowywania nie jest nikomu do
    niczego potrzebna.

    > Nie chcesz wyrejestrowywać bo od czasu do czasu
    > korzystasz to musisz się pogodzić z opłatami ubezpieczeniowymi.

    A ja nic tutaj nie pisałem o opłatach ubezpieczeniowych. Pisałem o
    przeglądach, których generalnie robić nie trzeba jak auto nie jest
    użytkowane. Aczkolwiek te obłąkańce chcę karać za przegląd po terminie.

    > I w
    > ogóle zadać sobie pytanie czy opłaca się utrzymywać pojazd którym jeździ
    > się _tak_ rzadko.

    Co tu jest do utrzymywania. Stoi sobie. Wszystkie te moje samochody,
    którym nie zrobiłem przeglądu przejdą go bez problemu. Wiesz dlaczego?
    Może to będzie dla Ciebie niespodzianka, ale ... właśnie przejdą
    przegląd bez problemu bo czas ich eksploatacji od ostatniego przeglądu
    krótki jest. Im więcej samochodów tym krótszy czas eksploatacji, nie
    jestem przewoźnikiem.

    > Co do przeglądów to sytuację już opisałem, - na początku zależne od
    > przebiegów później - czasowe.

    Czyli zabytkowym też by trzeba wprowadzić. W końcu konstrukcja nośna
    mogła zardzewieć. Im starsze tym częściej :-)

  • 30. Data: 2021-12-16 16:51:00
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.12.2021 o 17:47, ii pisze:

    > No toż mówię, że zależy od czasu eksploatacji a nie od czasu stania auta.

    Nic mądrzejszego, a przede wszuystkim sprawiedliwszego niż cykl
    przeglądów jaki podałem raczej nie wymyślisz.

> [...]
    > nie twierdziłem, że myślałem. Po prostu podałem co mi przyszło do
    > głowy. Natomiast Ty go kwestionujesz tylko z tego powodu aby coś

    Kwestionuje bo te 10000km jest wyciągnięte sroce spod ogona. Nie wiąże
    się to absolutnie z niczym na czym można by te 10000km oprzeć. A 20000km
    to wartość uśredniona do wszystkiego co wiąże się z eksploatacją auta i
    zachowaniem norm eksploatacyjnych i bezpieczeństwa.

> [...]
    > dla potrzeby robienia im przeglądu lub nie. Tak samo nie wynika dla
    > samochodów zabytkowych. Po prostu nie przemyślałeś tego jeszcze.

    Nie, nie widziałem Twizy, ale widziałem, a nawet przejechałem się (po
    parkingu) Teslą. To też biały kruk na polskich drogach. Tesla z racji
    swojej unikatowości też powinna być zwolniona z przeglądów?

    Jeszcze raz powtarzam - auta zabytkowe maja swój status i porownywanie
    go do innych aut z dróg jest zupełnie nie na miejscu.

> [...]
    > samochody szczególne (bynajmniej zabytkowe) jeżdżą jeszcze mniej. Do
    > jazdy po drogach służy właśnie przegląd auta a nie posiadanie auta.

    Myślę że tu akurat przedstawiasz swoje osobiste preferencje. A o ile mam
    duże zastrzeżenia do jakości polskiego prawa to akuirat pojazdy
    mechaniczne zwane samochodami są dość trafnie zdefiniowane i określone.

    > No wiem, zabrakło chęci na zrozumienie.

    Rozbijając wypowiedź na tysiąc pojedynczych zdań do niczego
    konstruktywnego nie dojdziemy.

> [...]
    >>

    > Czyli zabytkowym też by trzeba wprowadzić. W końcu konstrukcja nośna
    > mogła zardzewieć. Im starsze tym częściej :-)

    To już broszka konserwatora zabytków, to on ma nadzór nad takim autem.