  • 31. Data: 2021-12-16 22:17:35
    Temat: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.12.2021 o 16:51, trybun pisze:

    > Nic mądrzejszego, a przede wszuystkim sprawiedliwszego niż cykl
    > przeglądów jaki podałem raczej nie wymyślisz.

    Już wymyśliłem.

    > Kwestionuje bo te 10000km jest wyciągnięte sroce spod ogona. Nie wiąże
    > się to absolutnie z niczym na czym można by te 10000km oprzeć.

    To po prostu typowy przebieg pojazdu osobistego.

    > A 20000km
    > to wartość uśredniona do wszystkiego co wiąże się z eksploatacją auta i
    > zachowaniem norm eksploatacyjnych i bezpieczeństwa.

    Z d..y to wziąłeś i tyle.

    > Nie, nie widziałem Twizy, ale widziałem, a nawet przejechałem się (po
    > parkingu) Teslą. To też biały kruk na polskich drogach. Tesla z racji
    > swojej unikatowości też powinna być zwolniona z przeglądów?

    Bez urazy, Tesli to ja widziałem już wiele.

    > Jeszcze raz powtarzam - auta zabytkowe maja swój status i porownywanie
    > go do innych aut z dróg jest zupełnie nie na miejscu.

    To jest nieprawda. Zwykłe samochody jak chodzi o konieczność przeglądów.

    > Myślę że tu akurat przedstawiasz swoje osobiste preferencje.

    Ale że nie są zgodne z twoimi osobistymi?

    > A o ile mam
    > duże zastrzeżenia do jakości polskiego prawa to akuirat pojazdy
    > mechaniczne zwane samochodami są dość trafnie zdefiniowane i określone.

    Nic na to nie wskazuje. Weźmy np. Twizy. W dowodzie "auto inne".
    Homologacja L7e, czyli czterokołowiec. Prawo o ruchu drogowym.. chyba
    zwykłe auto a nie czterokołowiec.

    > Rozbijając wypowiedź na tysiąc pojedynczych zdań do niczego
    > konstruktywnego nie dojdziemy.

    Dlatego mówię, że zabrakło Ci chęci na zrozumienie. Jak zawsze snujesz
    jakieś absurdalne wizje.

    > To już broszka konserwatora zabytków, to on ma nadzór nad takim autem.

    Nie ma powodu traktować tych samochodów inaczej niż inne kiedy poruszają
    się po drogach publicznych.

  • 32. Data: 2021-12-18 10:12:42
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 16.12.2021 o 22:17, ii pisze:

    > Już wymyśliłem.

    Ale nie potrafisz merytorycznie uzasadnić.

    > To po prostu typowy przebieg pojazdu osobistego.

    > Z d..y to wziąłeś i tyle.

    Ot choćby  uśrednionego czasu zużycia klocków hamulcowych.  Tak wiec
    szanowny kolego - nie pieprz dla samego pieprzenia.

    > Bez urazy, Tesli to ja widziałem już wiele.

    Brawo!

    > To jest nieprawda. Zwykłe samochody jak chodzi o konieczność przeglądów.

    Proponuje dobrze zaznajomić się z przepisami które określają takie auta.

    > Ale że nie są zgodne z twoimi osobistymi?

    Nie, twoje są niezgodna z stanem faktycznym.

    > Nic na to nie wskazuje. Weźmy np. Twizy. W dowodzie "auto inne".
    > Homologacja L7e, czyli czterokołowiec. Prawo o ruchu drogowym.. chyba
    > zwykłe auto a nie czterokołowiec.

    Aby zakwalifikować pojazd do kategorii "inne" to też trzeba spełniać
    określone warunki, podobnie zresztą jak i tzw samochód musi spełniać swoje.

    > Dlatego mówię, że zabrakło Ci chęci na zrozumienie. Jak zawsze snujesz
    > jakieś absurdalne wizje.

    Bez komentarza.

    > Nie ma powodu traktować tych samochodów inaczej niż inne kiedy
    > poruszają się po drogach publicznych.

    No i są tak traktowane. Prawko, ubezpieczenie  kierownik musi mieć, no i
    paliwa musi nalać.  Natomiast przeglądy techniczne to już nie jego sprawa.

  • 33. Data: 2021-12-18 12:10:19
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.12.2021 o 10:12, trybun pisze:

    > Ot choćby  uśrednionego czasu zużycia klocków hamulcowych.

    Uśredniłeś moje z twoimi? Wszystkich? I połowa ma przegląd nim się
    hamulce skończyły a połowa po?

    Ta dyskusja nie ma sensu. Istotą mojej pierwszej wypowiedzi było, że
    częstość przeglądów musi zależeć od przebiegu ponieważ oczywistym jest,
    że przedmiotem przeglądu jest to, co zużywa się pod wpływem
    eksploatacji. A istnieją bardzo duże dysproporcje w intensywności
    korzystania z pojazdów. Czasookres między tymi przeglądami jest
    niewątpliwie ważną kwestią ale nie ma on prostego wymiaru zużycia więc
    raczej należy tutaj określać go z działających systemów jak choćby
    niemiecki, gdzie przeglądy są co 2 lata a ludzie jeźdżą ze dwa albo i
    trzy razy więcej niż w Polsce dzięki rozwiniętej sieci drogowej.

    > Tak wiec
    > szanowny kolego - nie pieprz dla samego pieprzenia.

    No właśnie, co pan pieprzysz.

  • 34. Data: 2021-12-19 09:39:54
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.12.2021 o 12:10, ii pisze:

> [...]
    > niemiecki, gdzie przeglądy są co 2 lata a ludzie jeźdżą ze dwa albo i
    > trzy razy więcej niż w Polsce dzięki rozwiniętej sieci drogowej.

    Zastanawiałeś się kiedy w ogóle co to jest przegląd i czemu w zamyśle on
    służy?  Nie mówię tu o obecnej postawie polaczka który z sztachetą w
    łapie usiłuje coś wywalczyć dla siebie, oczywiście mam na myśli zarówno
    kierowców jak i władze którym zależy tylko na kolejnej formie
    dyscyplinowania "bydła".

    Obowiązkowy przegląd wymyślono przede wszystkim dla kierowców którym
    auto służy do przejeżdżania odcinków drogi miedzy punktami a-b a pojazd
    interesuje ich na tyle że wiedzą że okresowo trzeba dolewać paliwa.

    Raczej nie podzielam Twojego zachwytu nad niemieckim systemem prZeglądów
    - szkopy klną na niego wcale nie mniej niż Polacy na swój.