    From: trybun <L...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
    Date: Wed, 8 Dec 2021 09:44:14 +0100

    W dniu 06.12.2021 o 11:09, ii pisze:

    > Nie no. To jest funkcja eksploatacji samochodu. Żadne 12 lat.

    Funkcja wynikająca z czasu trwania exploatacji i specyfikacji warunków
    panujących na polskich drogach. Tu 12 lat wyceniam na optimum.

    > Poprzednio pisałeś o 20 tys km, teraz o 2 tys. To jest dla przewoźnika
    > Śląsk-Trójmiasto:
    > 2 000 km - 2 dni
    > 20 000   - około 1 miesiąc
    > A robi przegląd co 1 rok.

    Cały chodzi o 20000km. Chodzi o eksploatację auta i wynikające z tego
    zużycia eksploatacyjne. Proponowane przez Ciebie 10000 to tak ni z
    gruszki ni z pietruszki. Czyli absurd wyrażony  tylko z tego powody aby
    cos powiedzieć i że ma się zdanie.

    > I teraz masz zwykły samochód, który ma 100 razy mniej przebiegu. Nie
    > widzi, że te okresy przeglądów muszą się różnić?

    > Nic podobnego. Każdy jest specyficznym użytkownikiem drogi i nie
    > powinno to mieć żadnego znaczenia.

    Nie każdy. Spójrz na drogę i sam możesz ocenić ile po niej jeździ aut
    kwalifikowanych jako zabytkowe a ile normalnych.

    > Ale, że powinien być zezłomowany gdy miał 5 lat?

    Auto ma służyć i służy do jazdy po drogach, a nie być eksponowane na
    parkingach. Auto z definicji jest to srocdek transportu.

> [...]
    > czeka na moment kiedy stanie się potrzebny to nie powód by go
    > wyrejestrowywać. W sumie powodu do jego rejestrowania też n0ie widzę,
    > ale to właśnie jest inna sprawa. Tu chodzi o różne sposoby
    > eksploatacji auta a jednakowy czasookres wykonywania przeglądu. Do
    > tego prostą drogą jest uwzględnienie przebiegu samochodu. Bo jak
    > kiedyś słusznie przebieg samochodu był prywatną sprawą właściciela a
    > teraz jest informacją publiczną to logicznym jest, że kwestie które od
    > tego przebiegu zależą należy rozpatrywać w tym właśnie kontekście a

    W sumie to już nie wiem o co Ci chodzi, masz auto którego nie używasz a
    które chcesz zatrzymać to i powinieneś mieć możliwość czasowego
    wyrejestrowania. Nie chcesz wyrejestrowywać bo od czasu do czasu
    korzystasz to musisz się pogodzić z opłatami ubezpieczeniowymi. I w
    ogóle zadać sobie pytanie czy opłaca się utrzymywać pojazd którym jeździ
    się _tak_ rzadko.

    Co do przeglądów to sytuację już opisałem, - na początku zależne od
    przebiegów później - czasowe.