  • 11. Data: 2021-12-04 17:21:47
    Temat: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, bo chociażby układ hamulcowy po roku stania pod chmurką będzie
    > wymagał remontu.

    A rzezywiście będzie? Tarcze po pierwszych kilku hamowaniach będą ok.
    Poważnie pytam. Mój moto stoi po pół roku i po tym odpalam i jadę -
    sprawdzam kontrolnie czy hamuje i zawsze działa - co ciekawe - nawet jak
    jedną zimę stał pod chmurką to tarcze nie rdzewiały.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-12-04 18:44:27
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-12-04 o 10:52, ii pisze:

    > Z miłości.

    Miłości do samochodu? Przeglądy np. co 3 miesiące.
    Wyznanie radzieckiego kierowcy do Nataszy:
    Ja tebia liubliu, kak swaju maszinu.

  • 13. Data: 2021-12-04 21:13:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.12.2021 17:21, Shrek wrote:
    > A rzezywiście będzie? Tarcze po pierwszych kilku hamowaniach będą ok.

    Najwyżej się młotkiem opuka, a powierzchnie przeszlifuje gumówką.
    Poważnie pytasz?

    > Poważnie pytam. Mój moto stoi po pół roku i po tym odpalam i jadę -
    > sprawdzam kontrolnie czy hamuje i zawsze działa - co ciekawe - nawet jak
    > jedną zimę stał pod chmurką to tarcze nie rdzewiały.

    Bez zadaszenia i pokrowca stał na deszczu i śniegu przez zimę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2021-12-04 21:16:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.12.2021 14:39, ii wrote:
    > A po pół roku nie?

    A jak ktoś jeździ 1000km rocznie, to przeglądy będzie robił co 10 lat?
    Po 10 latach taki z przebiegiem 10,000km stojący pod blokiem, to nówka
    sztuka musi być.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2021-12-04 21:49:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Najwyżej się młotkiem opuka, a powierzchnie przeszlifuje gumówką.
    > Poważnie pytasz?

    Poważnie - po trzech miechach samochodem przejechałem pół kilosa z lekko
    depniętym hamulcem i wszystko robiło jak trzeba.

    > Bez zadaszenia i pokrowca stał na deszczu i śniegu przez zimę?

    Pod daszkiem, ale takim mocno symbolicznym, więc trochę na niego zawiewało.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2021-12-04 23:26:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > A jak ktoś jeździ 1000km rocznie, to przeglądy będzie robił co 10 lat?

    A co ile? Jeśli ktoś inny robi 100 tys km rocznie i robi przegląd raz na
    rok to ...

    > Po 10 latach taki z przebiegiem 10,000km stojący pod blokiem, to nówka
    > sztuka musi być.

    Zdecyduj się czy jeździ 1000/rocznie czy stoi.

    Nowe samochody akurat nie wymagają przeglądów w ogóle.

    Nieużywane/stojące tym bardziej.

    Używane ...

    No popatrz...

    Jeden z moich samochodów Twizy jak go kupowałem miał właśnie mniej
    więcej 10 tys km przebiegu i wiek 10 lat. Ja robię więcej, ale ktoś
    najwyraźniej tyle robił. I jak pojeździłem nim trochę to skończyły się
    klocki hamulcowe. I z tego co wiem, to jest to typowa wartość dla
    pierwszej (!) zmiany klocków. Czyli mniej więcej przy tych 10 tys km i
    10 latach jest sens robić przegląd tych ham0ulców. W każdym razie
    wychodzi 1 tys km/rok.

    I teraz masz gościa, który zajmuje się przewozami między Śląskiem a
    Gdańskiem. Codziennie jedzie w jedna i w drugą. Czyli ma dziennie 1000km
    jak n-ic. I teraz jeździ sobie co drugi dzień (!). Jeśli dni roboczych
    jest 20 to ... co miesiąc robi właśnie 10 tys km. A co rok ... mniej
    więcej 100 tys km. Może jeździć codziennie wtedy x2. I może jeszcze
    jeździć w dni wolne, wtedy x3. Czyli nie jest wcale jakaś ekstremalnie
    duża wartość te 100 tys km rocznie.

    I teraz porównujesz sobie jedno do drugiego i wychodzi, że on robi 100
    razy (STO!!!) więcej kilometrów. Czy zdrowo myślący człowiek może
    uważać, że oboje powinni robić przeglądy tak samo często? Wydaje mi się,
    że jesteście po prostu ciężkimi frajerami :-)

  • 17. Data: 2021-12-04 23:46:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A jak ktoś jeździ 1000km rocznie, to przeglądy będzie robił co 10 lat?
    > Po 10 latach taki z przebiegiem 10,000km stojący pod blokiem, to nówka
    > sztuka musi być.

    Ja mam takiego. 10 lat w moich rękach stuknie mu
    w czerwcu przyszłego roku i robię nim ok 800-1500km rocznie.
    Auto ma 20 lat i nadal będzie jeździć - i pewnie sam chciałbyś taką
    nówkę sztukę mieć :-)

  • 18. Data: 2021-12-05 09:24:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.12.2021 o 21:25, ii pisze:
> [...]
    > x2 tylko normalnie. Tak?
    >

    > Pyt2. Czy n-ie byłoby właściwym by robić przeglądy po określonym

    Auta do jakichś 12lat co 20000km, później co roku, zadowolony?

  • 19. Data: 2021-12-05 15:11:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.12.2021 o 09:24, trybun pisze:

    > Auta do jakichś 12lat co 20000km, później co roku, zadowolony?

    Nie, to nie ma sensu.

    Rozumiem, że uważasz, że stare samochody wymagają częstszych przeglądów.
    Tyle, że samochody zabytkowe w ogóle przeglądów nie wymagają.

    Jeszcze niedawno miałem 19-letnie Seicento. Przez ostatnie, mniej
    więcej, 8 lat jeździłem z nim na przeglądy z pękniętą szybą (w rogu, tam
    gdzie nalepka). A zwykle stał bo miałem inne samochody. W końcu
    zaprzestałem jeżdżenia na przeglądy bo już naprawdę odpalałem go tylko
    po to by podładować akumulator i przejechać się by hamulce nie zastały się.

    Gdybym tym Seicento naprawdę jeździł to oczywiście przeglądy miałyby
    sens. No ale nie jeździłem. Utrzymywałem tylko w przyzwoitym stanie tak,
    że jak zdarzyło się, że okazał się potrzebny na chwilę to go użyłem.

    Ostatecznie sprzedałem go (z tą pękniętą szybą).

  • 20. Data: 2021-12-05 19:46:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.12.2021 o 15:11, ii pisze:

> [...]
    > tak, że jak zdarzyło się, że okazał się potrzebny na chwilę to go użyłem.
    >
    > Ostatecznie sprzedałem go (z tą pękniętą szybą).

    Jak to bez sensu? Jak najbardziej jest w tym sens. Do jakichś 12 lat nie
    grozi autom korozja elementów nośnych a więc nie ma potrzeby kontroli
    pod tym względem, wystarczy tylko sprawdzać układ hamulcowy itp
    duperele. A na takie ogledziny 2000km to najwłaściwszy wybór.

    Samochody zabytkowe to specyficzni użytkownicy dróg, a wiec wymagania co
    do nich także mogą być specyficzne.

    Ustawodawca niestety nie przewiduje sytuacji jak ta Twoja z Seicento,
    czyli pojazd w roli nie dla której zostało wyprodukowany. Rzecz jasna
    powinno być prawo do czasowego wyrejestrowania takiego pojazdu, ale to
    już inna bajka.