  • 31. Data: 2009-09-10 14:06:11
    Temat: Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Gdzie nie ?

    > Sa i krotsze.
    >
    > J.

    Niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Oczywiście zastosować można wszędzie. Ale nie
    wszędzie będą dla mnie ładnie wyglądały. W stylowym salonie zamiast żyrandola
    można? Jasne ze można. Będzie widno, trwale i energooszczędne? Będzie. Jak
    zmuszą cenami prądu do zakładania świetlówek liniowych wszędzie to i w niejednym
    salonie będzie taka świeciła. One są dobre do zastosowań w biurach, warsztatach
    itp. Założyłem w siebie w burdelniku dwie oprawy po 2 sztuki świetlówek 60W. W
    nocy okno wygląda tak jakby gwiezdne wrota albo inne przejście między światami
    było czynne. Musiałem wyjąc po jednej świetlówce z każdej oprawy bo za widno
    było. W żarówkach pewno w 600 watów bym musiał tam nieć żeby taki sam efekt
    uzyskać. Świetlówka czterdziestka ma konkretną świecącą powierzchnię. Dobra
    oprawa jest w stanie prawie podwoić ilość światła.

  • 32. Data: 2009-09-10 17:32:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009 16:06:11 +0200, kogutek wrote:

> [...]
    >salonie będzie taka świeciła.
    > One są dobre do zastosowań w biurach, warsztatach

    A czemu nie w salonie ?
    Bo w stylowym salonie powinien zwisac zyrandol ?
    Czy moze jednak stylowe kandelabry na scianach ?

    Maja okazje plastycy zarobic - zaprojektowac stylowa oprawe na
    swietlowki. :-)
    A moze nie musi byc stylowa i wystarczy plafon na suficie.

> [...]
    >było. W żarówkach pewno w 600 watów bym musiał tam nieć żeby taki sam efekt

    No ale jak piszesz to za jasno jest.
    I tu nie ma problemow - sa swietlowki dlugie, krotkie, 40W, 18W - jest
    wybor.

    J.

  • 33. Data: 2009-09-10 17:58:46
    Temat: Re: Opłacalno ć wiecenia: żarówki vs. wietlówki?
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Niesamowite, co nie ? Mieszkam od nieco ponad roku w nowym mieszkaniu
    > gdzie nie ma ani jednej żarówki. Same świetlówki energooszczędne i to nie
    > jakieś Osramy'y czy Philipsy tylko tanie świetlówki z kibelmarketu. Jak do
    > tej pory żadna nie zdechła. Tak więc te mity o skróceniu żywotności takiej
    > świetlówki na skutek częstego włączania i wyłączania to chyba bujda i
    > kolejna "urban legend".

    zobaczymy co powiesz, jak Ci elektrownia prąd podłaczy ;)

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 34. Data: 2009-09-10 18:01:51
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    willy pisze:
    > Aczkolwiek coraz więcej producentów oferuje do tych
    > celów specjalne wersje bardziej odporne na włączenie/wyłączanie(np.
    > Govena Unlimited)

    Właśnie od kilku miesięcy testuję jedną z nich w wersji ściemnianej i
    bardzo ładnie się sprawuje jedyną wadą przynajmniej dla mnie to przy
    minimalnym strumieniu światła jest barwa wpadająca w zimno białą.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 35. Data: 2009-09-10 18:37:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WojtasW napisał:

    > Właśnie od kilku miesięcy testuję jedną z nich w wersji ściemnianej i
    > bardzo ładnie się sprawuje jedyną wadą przynajmniej dla mnie to przy
    > minimalnym strumieniu światła jest barwa wpadająca w zimno białą.

    Ładnie się sprawuje... Barwa wpadająca w zimno białą... To ja już bym
    wolał ściemniać przez owinięcie lampy gazetą. Bo chyba głównie po to
    się stosuje ściemniacze, by uzyskać cieplejszą barwę światła, a nie
    jakąś słabą trupią poświatę.

    Chociaż kilka lat temu próbowano propagować ściemniacze jako metodę
    oczczędzania prądu. Nikt z "doradców energetycznych" nie przejmował
    się tym, że taka ściemniona żarówka ma kilkakrotnie gorszą sprawność,
    bo ważne było tylko to, że mniej prądu z elektrowni popłynie.
    Podejrzewam zresztą, że oni takich rzeczy w ogóle nie byli w stanie
    zrozumieć. Dzisiaj chcą natomiast (to może są ci sami), abyśmy mieli
    więcej niż ileśtam lumenów z wata. Ale samych watów możemy mieć ile
    chcemy.

    Wiadomo przynajmniej jaką sprawność ma taka ściemniona świetlówka?
    Bo może też ma tych lumenów za mało i powinna mieć etykietkę, że
    "nie nadaje się do oświetlenia pomieszczeń domowych"?

    Jarek

    --
    Szklana pogoda
    Szyby niebieskie do telewizorów

  • 36. Data: 2009-09-10 19:01:34
    Od: mk <r...@m...remove>

    Padre pisze:

    > No i warto zauważyć że lepsi producenci oferują całą paletę temperatury
    > światła - osobiście preferuję 2700K i 3200K, choć te pierwsze mają
    > najniższa sprawność to praktycznie nie zniekształcają oświetlanych
    > kolorów.

    Temperatura barwowa to jedno, a poprawność odwzorowania kolorów to
    drugie! (się znowu powtarzam się)
    Lampy rtęciowe wysokoprężne mają temperaturę barwową w okolicach Twoich
    preferowanych 3200 K i CRI na poziomie 60% - niezbyt dobre to światło
    chociażby do oglądania zdjęć.
    Ciekawe jak przypadła by Ci do gustu wysokoprężna sodówka (o bardzo
    fajnej sprawności) o "cieplutkiej" temperaturze 2000 K i CRI < 20% :)

    ps. Do pracy z monitorem pracującym w najbardziej popularnej przestrzeni
    odwzorowania barw sRGB zalecane jest oświetlenie otoczenia światłem o
    temperaturze barwowej 5000 K (dokładniej D50).
    (http://www.colour.org/tc8-05/Docs/colorspace/61966-
    2-1.pdf punkt 2.2)

    pzdr
    mk

  • 37. Data: 2009-09-10 19:08:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Ale nie
    Jak

    > A czemu nie w salonie ?
    > Bo w stylowym salonie powinien zwisac zyrandol ?
    > Czy moze jednak stylowe kandelabry na scianach ?

    http://knaufblog.pl/wp-content/uploads/2009/01/sufit
    -swietlowka-70.jpg

    Włodek

  • 38. Data: 2009-09-10 19:47:03
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > No ale jak piszesz to za jasno jest.
    > I tu nie ma problemow - sa swietlowki dlugie, krotkie, 40W, 18W - jest

    Wyobrażasz sobie salę balową w odrestaurowanym pałacu oświetloną oprawami
    przemysłowymi wiszącymi na łańcuszkach. Bo ja jakoś nie mogę sobie tego
    wyobrazić. Konserwator zabytków też sobie tego nie wyobrazi.

  • 39. Data: 2009-09-10 19:48:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *WojtasW* napisał(-a):

    > Właśnie od kilku miesięcy testuję jedną z nich w wersji ściemnianej i
    > bardzo ładnie się sprawuje jedyną wadą przynajmniej dla mnie to przy
    > minimalnym strumieniu światła jest barwa wpadająca w zimno białą.

    Przejrzałem ich katalog i nie zuważyłem "ściemnialnych" świetlówek z
    trzonkiem E14, a takimi byłbym zainteresowany. Widziałem te świetlówki w
    Castoramie i sprawdzę czy rzeczywiście takich nie ma.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 40. Data: 2009-09-10 20:19:56
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Bzdura. Tam gdzie świetlówki są często i na
    > krótko włączane, zazwyczaj ilość światła nie
    > ma specjalnego znaczenia. Na przykład kibelek.
    > Czy budząc się w nocy żeby zrobić siku
    > potrzebujesz bardzo jasnego światła? Chyba
    > nie, ale może się mylę bo lubisz dokładnie
    > przestudiować wygląd swojego wacka?
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > AW
    Poruszyłeś bardzo ważną sprawę na typowo męskiej grupie. Jak facet budzi się w
    nocy żeby zrobić siku to powinien nie martwić się ilością światła a stanem
    prostaty.