  • 101. Data: 2020-10-26 07:45:24
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2020 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Po pierwsze nie masz pojecia jak jezdze.

    Oczywiście że mam, nieraz opisywałeś.
    I jeszcze burzyłeś się że ktoś chce dynamiczniej.

  • 102. Data: 2020-10-26 07:57:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2020 07:45:24 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Oczywiście że mam, nieraz opisywałeś.
    > I jeszcze burzyłeś się że ktoś chce dynamiczniej.

    Dociął kierownik elektryka :-P

    J.

  • 103. Data: 2020-10-26 08:24:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 07:57, J.F. pisze:

    > Dociął kierownik elektryka :-P

    Jeśli myślisz, że elektryk jest mniej dynamiczny od diesla, to się mocno
    mylisz.
    Jest dokładnie odwrotnie i z tego korzystam codziennie.

    To że przelotową na autostradzie ma niską, to prawda, ale nijak to się
    nie kłóci z dynamiką w pozostałych 99% jazd.

    Ostatnio co prawda mniej niż 99%, bo uciekając z pisowskiego kraju z
    zamkniętym termami, zrobiłem sobie kilkudniową wycieczkę do wód:
    Poznań-Niemcy (Templin)-Szczecin-Słupsk-Bydgoszcz-Toruń-Poznań.

    Przy okazji kilka jazd próbnych i oglądania w salonach nowych elektryków
    - potencjalnych celów zakupowych na przyszły rok.

    Więc tych tras było więcej.
    No i ten koszt przejazdu: 1000 km za 0 zł.....

  • 104. Data: 2020-10-26 08:42:33
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Poslizg przeciez nie od predkosci zalezy, tylko od sily/przyspieszenia.

    jasne to depnij hebel przy 40 i przy 80 km/h na deszczu ... popatrz co dzieje sie z
    malymi pojazdami kiedy trzeba hamowac awaryjnie, na polowie nagran staja bokiem albo
    traca wypadaja z pasa

    --Przy hamowaniu moze byc poslizg niemal przy kazdej predkosci, w ostrym zakrecie
    moze byc poslizg - a skrzyzowan w miescie pelno.

    w sprawnym aucie, przy dobrych oponach, adekwatnej do warunkow predkosci i normalnej
    nawierzchni nie mialem takiego przypadku w ciagu ostatnich 20 lat

  • 105. Data: 2020-10-26 09:32:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Oct 2020 08:24:59 +0100, w <rn5tkb$pk4$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Więc tych tras było więcej.
    > No i ten koszt przejazdu: 1000 km za 0 zł.....

    Prąd tankowałeś solarnie, że za 0zł?

  • 106. Data: 2020-10-26 09:58:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 09:32, r...@k...pl pisze:

    > Prąd tankowałeś solarnie, że za 0zł?

    Nie, na bezpłatnych ładowarkach.
    Najwięcej było ich w Niemczech - w Schwedt są co kilkaset metrów.
    I nawet czasu nie traciłem, bo ładowałem się podczas zakupów w Realu i
    obiadu, ładowarka była ze 100 m od centrum handlowego.

  • 107. Data: 2020-10-26 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale jakie poslizgi?
    > Poslizg przeciez nie od predkosci zalezy, tylko od
    > sily/przyspieszenia.

    Czyzby nie było to jasne ze chodzi o hamowanie z predkosci 50km/h?

    > Przy hamowaniu moze byc poslizg niemal przy kazdej predkosci,
    > w ostrym zakrecie moze byc poslizg - a skrzyzowan w miescie pelno.

    W sumie to o tym własnie mowie ze wiekszosc poslizgów na sprawnych
    oponach to efekt nieumiejetnej lub zbyt agresywnej jazdy a nie slabych
    opon.
    Dobry kierowca nie doprowadza do sytuacji w ktorej musi hamowac na
    granicy przyczepnosci a 99% poslizgów to sa własnie sytuacje do których
    doprowadził sam kierowca.

    Ten 1% zostawiam na sytuacje gdzie zawinił ktos inny i tutaj
    rzeczywiście przydaje sie najlepsza mozliwa opona.

    Pytanie tylko kiedy ostatnio zdarzyła wam sie taka sytuacja i czy
    jezeli rzeczywiście chcemy miec najlepsza mozliwa to moze zamiast kupic
    2x drozsza, lepiej te 2x tansza wymieniac 2x czesciej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 108. Data: 2020-10-26 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Oczywiście że mam, nieraz opisywałeś.
    > I jeszcze burzyłeś się że ktoś chce dynamiczniej.

    Nie dziwi mnie to ze w swoim zacietrzewieniu nie zauwazyłes tego co
    wielokrotnie powtarzałem ze jezdzenie płynne nie rowna sie jezdzenie
    wolne.
    A w wielu miejscach szybka jazda nie ma zadnego sensu bo jedyne co daje
    to to ze jestes zbyt szybko na nastepnym skrzyzowaniu i musisz
    wyhamowac do zera.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 109. Data: 2020-10-26 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > W Allegro ostanio jest jeszcze tylko zbiorcza ocena dostawy.
    > Kupujesz trzy rzeczy, dwie dobre a jeden bubel - i nie mozesz
    > ocenic.
    >
    > Ale ... moze Allegro juz bardziej zalezy na sprzedazy niz na
    > klientach
    >:-)

    Zdaje sie ze jest osobno ocena sprzedawcy i osobno ocena towaru.

    > Moze po prostu negatywni sprzedawcy znikli, a wraz z nimi i
    > komentarze?

    Na allegro nie znikaja. No chyba ze allegro usunie ale wtedy
    poinformouja cie dlaczego. Nie zeby to zawsze miało jakis sens...
    Natomiast kolega zdaje sie pisze o jakims innym portalu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 110. Data: 2020-10-26 11:10:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nie dziwi mnie to ze w swoim zacietrzewieniu nie zauwazyłes tego co
    > wielokrotnie powtarzałem ze jezdzenie płynne nie rowna sie jezdzenie
    > wolne.

    To Ty nie rozumiesz, że to iż masz sporą średnią, nie oznacza że
    jedziesz szybko.
    Ktoś kto nie rozumie po co na Hetmańskiej przekraczać 70, nie ma pojęcia
    o jeżdżeniu dynamicznym, choćby napisał na ten temat tysiąc bzdur w
    następnych postach.

    EOD