  • 121. Data: 2020-10-28 09:05:29
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Oct 2020 14:08:53 +0100, w <5f981be7$0$565$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Albo patrz ten film, co tu niedawno pokazano odnosnie Michelina.
    > Kierowca tam duzo opowiada - na tych sie jedzie fajnie, te wymagaja
    > uwagi, rozumiem go ... chyba, ale na torze testowym - roznica 4s na
    > okrazeniu, ktore trwa ok 80.

    4s na 80s to bardzo dużo

  • 122. Data: 2020-10-28 10:31:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    >Tue, 27 Oct 2020 14:08:53 +0100, w
    ><5f981be7$0$565$65785112@news.neostrada.pl>,

    >4s na 80s to bardzo dużo

    W sporcie moze i bardzo duzo, ale my jezdzimy zwyczajnie na drogach.
    Na oponach A wypadasz z zakretu przy 84, na oponach B przy 80.

    A Ty jedziesz ile ?

    J.

  • 123. Data: 2020-10-28 10:54:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Czyzby nie było to jasne ze chodzi o hamowanie z predkosci 50km/h?

    Dla mnie nie.

    >W sumie to o tym własnie mowie ze wiekszosc poslizgów na sprawnych
    >oponach to efekt nieumiejetnej lub zbyt agresywnej jazdy a nie
    >slabych
    >opon.

    Praktycznie w kazdym samochodzie jak mocno wcisniesz hamulec, to
    zerwiesz przyczepnosc i to przy niemal dowolnej predkosci, co najwyzej
    mozesz tego nie zauwazyc, bo ABS zadziala.

    Wiec "poslizg przy hamowaniu" to zaden argument.
    Chyba, ze ktos ma dobre przyzwyczajenie i wie ze na starych oponach
    sie nie slizgalo, a na nowych co chwila.

    Tylku tu jest "na mokro" - wiec nie wiadomo, czy porownywalny deszcz.

    >Dobry kierowca nie doprowadza do sytuacji w ktorej musi hamowac na
    >granicy przyczepnosci a 99% poslizgów to sa własnie sytuacje do
    >których
    >doprowadził sam kierowca.

    Niby tak, ale latwo powiedziec - wybierz sobie dowolny zakret - wiesz
    z jaka predkoscia mozesz go pokonac swoim autem ?

    >Ten 1% zostawiam na sytuacje gdzie zawinił ktos inny i tutaj
    >rzeczywiście przydaje sie najlepsza mozliwa opona.

    Albo chwila nieuwagi i znow sie przydaje, albo jechaliscie sobie w
    miare szybko, ten przed toba ma dobre opony na deszczu, a ty nie ...

    >Pytanie tylko kiedy ostatnio zdarzyła wam sie taka sytuacja i czy
    >jezeli rzeczywiście chcemy miec najlepsza mozliwa to moze zamiast
    >kupic
    >2x drozsza, lepiej te 2x tansza wymieniac 2x czesciej?

    Jesli drozsza naprawde lepsza ... moze i warto, zaoszczedzisz 500 zl,
    a na klepanie wydasz 10 tys :-)

    Pytanie drugie - co lepsze - ta "lepsza opona" polowicznie zuzyta, czy
    "gorsza" ale nowa ...

    J.

  • 124. Data: 2020-10-28 10:56:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26-10-2020 o 09:32, r...@k...pl pisze:

    >Nie, na bezpłatnych ładowarkach.

    Ciekawe jak dlugo jeszcze :-)

    >Najwięcej było ich w Niemczech - w Schwedt są co kilkaset metrów.
    >I nawet czasu nie traciłem, bo ładowałem się podczas zakupów w Realu
    >i obiadu, ładowarka była ze 100 m od centrum handlowego.

    Tylko ile obiadow mozna zjesc dziennie :-)

    J.

  • 125. Data: 2020-10-28 10:59:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Poslizg przeciez nie od predkosci zalezy, tylko od
    >sily/przyspieszenia.

    >jasne to depnij hebel przy 40 i przy 80 km/h na deszczu ... popatrz
    >co dzieje sie z malymi pojazdami kiedy trzeba hamowac awaryjnie, na
    >polowie nagran staja bokiem albo traca wypadaja z pasa

    Nie ma juz auto bez ABS, to nie powinny.

    Osobiscie nie mialem z tym klopotow nawet z ABS.

    >--Przy hamowaniu moze byc poslizg niemal przy kazdej predkosci, w
    >ostrym zakrecie moze byc poslizg - a skrzyzowan w miescie pelno.

    >w sprawnym aucie, przy dobrych oponach, adekwatnej do warunkow
    >predkosci i normalnej nawierzchni nie mialem takiego przypadku w
    >ciagu ostatnich 20 lat

    No wlasnie - przy adekwatnej predkosci i adekwatnym odstepie.
    Przy adekwatnym prowadzeniu to nie ma zlych opon :-)

    Tylko w gorach moga byc, bo nie podjedziesz, albo nie zatrzymasz przy
    zjezdzie.
    Gory sa np w Szczecinie :-)

    J.

  • 126. Data: 2020-10-28 11:02:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26-10-2020 o 07:57, J.F. pisze:

    >Jeśli myślisz, że elektryk jest mniej dynamiczny od diesla, to się
    >mocno mylisz.
    >Jest dokładnie odwrotnie i z tego korzystam codziennie.

    Nie moze byc, przeciez im sie dynamiczniej jezdzi, tym sie potem
    dluzej laduje i wychodzi na to, ze sie nie oplaca :-)

    >To że przelotową na autostradzie ma niską, to prawda, ale nijak to
    >się nie kłóci z dynamiką w pozostałych 99% jazd.

    Jak 99% robisz po miescie :-)

    >No i ten koszt przejazdu: 1000 km za 0 zł.....

    Zaplacony z gory ... i ciekawe jak dlugo sie utrzyma.

    J.

  • 127. Data: 2020-10-28 11:11:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-10-2020 o 10:56, J.F. pisze:

    > Ciekawe jak dlugo jeszcze :-)

    Na świecie długo, u nas może być inaczej, bo prąd mamy najdroższy na
    kontynencie.

    > Tylko ile obiadow mozna zjesc dziennie :-)

    Jeden i więcej razy nie ładowałem tego dnia w trasie, w ilościach
    dłuższych niż kilkanaście minut/0,5 h.
    Które akurat i tak bym poświęcił na inne rzeczy, wymagające zatrzymania
    auta.

  • 128. Data: 2020-10-28 11:15:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-10-2020 o 11:02, J.F. pisze:

    > Nie moze byc, przeciez im sie dynamiczniej jezdzi, tym sie potem dluzej
    > laduje

    Ciągle mylisz dynamikę z prędkością przelotową.

    >i wychodzi na to, ze sie nie oplaca :-)

    Tylko wtedy, gdy masz trasę ponad dwa razy dłuższą niż zasięg auta przy
    dynamicznej jeździe (albo odpowiednia zbliżoną do tego zasięgu).
    Wtedy dynamiczna jazda może spowodować że będziesz musiał ładować
    kolejny raz,a to bez sensu.

    W pozostałych przypadkach bez różnicy, bo uzupełnisz sobie prąd po
    dojechaniu.

    > Jak 99% robisz po miescie :-)

    Albo masz zasięg wystarczający na zaplanowaną trasę.

    > Zaplacony z gory ...

    Tak, zapłaciłem za niego z góry też 0 zł.

  • 129. Data: 2020-10-28 11:23:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-28 o 11:11 +0100, Cavallino napisał:

    > Na świecie długo, u nas może być inaczej, bo prąd mamy najdroższy na
    > kontynencie.

    Na którym kontynencie?
    http://cena-pradu.pl/electricity-price.html

    Mateusz

  • 130. Data: 2020-10-28 12:05:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ciągle mylisz dynamikę z prędkością przelotową.

    Jedno i drugie wymaga mocy :)

    >Tylko wtedy, gdy masz trasę ponad dwa razy dłuższą niż zasięg auta
    >przy dynamicznej jeździe (albo odpowiednia zbliżoną do tego zasięgu).

    Owszem.

    >Albo masz zasięg wystarczający na zaplanowaną trasę.

    No i po miescie to zazwyczaj masz.
    Tesla ma duzy zasieg, leaf juz chyba nie taki duzy, a przy dynamicznej
    jezdzie ... to na ile km starczy ?
    Mozna to nazwac "trasą" ?
    No dobra, na 50 km pewnie starczy.

    >Tak, zapłaciłem za niego z góry też 0 zł.

    No coz, podobno dobra dotacje miales, ale elektryki to tylko w
    Norwegii tanie :-)

    J.