  • 61. Data: 2009-03-14 22:30:37
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Nie. Generator wiatrowy niewielkiej mocy to możesz sobie zainstalować na
    > stałe na jachcie - a i też wypływając na ocean lepiej go zdemontować
    > przynajmniej jak prognoza pogody większy wiatr zapowiada. Na samochodzie
    > nie powozisz - pierwsza gałąź ci go zdejmie. A dobrze zamocowane
    > fotoogniwa mogą być równie odporne jak karoseria samochodu p zakładasz
    > na dachu i póki dachowania nie zaliczysz - ogniwa działają.

    Mowa była o przenośności, nie o odporności na różne rzeczy. To nie to samo.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2009-03-14 23:53:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jerry1111 napisał(a) :

    > Jesli ten generator ma zasilac cos waznego czesciej niz 2x w roku, to
    > polecalbym jednak cos na silniku Hondy. Chyba ze uzytkownik chce sie
    > niemile zdziwic, bo trwalosc taniej chinszczyzny naprawde nie jest duza.

    Do 2000 zł znalazłem tylko 1 nowy na Alledrogo. Za 1950 zł. Fakt,
    że Hondy są większej mocy, ale mniejszych nie ma. Ten ma 2200W
    ciągłej mocy i 42kg wagi :-) Nic o decybelach nie ma, ale to w
    końcu Honda - musi być cicho.
    Cena jest niemiła. Wszystko według potrzeb. Albo tanio, albo
    solidnie. Nie ma i tanio i solidnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 63. Data: 2009-03-15 08:46:06
    Od: " Walter" <w...@W...gazeta.pl>

    Wojciech Waga <a...@o...pl> napisał(a):

    > Generalnie poszukałbym czegoś co ma jeszcze wyjście prądu stałego. A
    > może tutaj można się podpiąć do akumulatora? Podłączając laptopa za
    > pomocą zasilacza samochodowego do tych 12V ominiesz 2 kosztowne
    > konwersje DC->AC->DC, podobnie można zrobić z oświetleniem. Może i z
    > radiem Ci się uda.
    >

    > pozdr.
    > w.

    Witam
    Czytam wszystkie posty i przypomina mi się dyskusja o pomiarze grubości
    lakieru w samochodzie. Po przeanalizowaniu różnych dziwnych rozwiązań okazało
    sie że jest gotowe,proste rozwiazanie w postaci śrubki i magnesu.

    Kolega (ten który zaczął wątek) pisze że czasem musi wszystko spakować i wiać
    -czyli ma samochód podejrzewa że terenowy (przynajmniej tak to sobie wyobrażam
    oglądając WC w Afryce) w takim samochodzie powinien być dobry akumulator z
    którego bez problemu powinno się dać przez kilka godzin zasilać laptopa czy
    jakąś mniejszą lampke. Jak akumulator sie rozładuje -oczywiście nie całkiem
    -odpalamy autko i ładujemy. Tu może być problem z czasem ładowania ale przy
    dużych obrotach (wiejemy) powinno to być dość szybko. Można też kupić drugi
    akumulator i np podmieniać gdy jeden sie rozładuje. Poziom uciążliwości
    pracującego samochodu powinien być łatwy do akceptacji. Wystarczy odpalić i
    sprawdzić.

  • 64. Data: 2009-03-15 08:46:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 22:46:51 +0100, Wojciech Frybyśu napisał(a):

    > Czy na

    Naładujesz o ile kupisz odpowiedni sprzęt. Albo agregat do ładowania albo
    uniwersalny plus prostownik. A ile czasu będziesz ładował to zależy od mocy
    agregatu, prostownika, pojemności i dopuszczalnego prądu ładowania
    akumulatora.
    --
    Jacek

  • 65. Data: 2009-03-15 10:20:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Walter napisał(a) :
> [...]
    > -odpalamy autko i ładujemy. Tu może być problem z czasem ładowania ale przy

    Podejrzewam, że nie wieją częściej niż raz na tydzień/miesiąc. Na
    pewno nie codziennie.

> [...]
    > pracującego samochodu powinien być łatwy do akceptacji. Wystarczy odpalić i

    I trafiłeś w sedno. Rozwiązanie najprostsze.
    Kwestią ekonomiczną pozostaje tylko, czy na dłuższy czas bardziej
    nie opłacałoby się jednak kupić choćby i najtańszy generator *.
    Z kolei kwestią praktyczną jest, że silnik na luzie, a nawet
    przygazowany, chodzi wielokrotnie ciszej niż taki generator marki
    Ga-Raż-Pod-Pek-i-Nem.
    Tyle tylko, że z samochodu nie uzyskasz bezpośrednio 230V. Nic
    nie stoi na przeszkodzie, by akumulator samochodowy z którego
    pracuje przetwornica na 230V , jednocześnie był doładowywany
    silnikiem.

    * - trzeba by zmierzyć zużycie paliwa na luzie i ile w tym czasie
    wyprodukowano prądu. Można nawet dodać cegłówkę ;-) na pedał
    gazu, żeby zwiększyć trochę obroty, bo może okazać się, że przy 2
    razy większym zużyciu paliwa, uzyskamy 3 razy więcej energii z
    alternatora.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 66. Data: 2009-03-15 18:29:44
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Zobaczmy, co pisze RoMan Mandziejewicz :

    > Jezusie! Czego teraz w szkołach uczą?

    Tja.

    Sławek
    --
    ________ A jeśli chodzi o tych, którzy się wynoszą i wbijają w pychę
    _/ __/ __/ to tych ukarze Bóg karą bolesną. (Sura IV, werset 173)

  • 67. Data: 2009-03-16 00:39:08
    Od: "Darek R." <d...@p...onet.pl>

    Wojciech Frybyśu pisze:
    > Radia na korbke nie ma w Polsce. Jesli gdzies jest podaj adres.

    1) Tesco. Radio marki "Tesco korzystny zakup" z latarką, ładowane
    korbką. Jakość wykonania kiepska, ale cena również niewielka (o ile
    dobrze pamiętam 30-40 zł).
    2) www.conrad.pl - różne modele w różnych cenach.
    3) www.dealextreme.com - nie w Polsce, ale dość szybko przesyłają, w
    dodatku przesyłka na cały świat jest darmowa. Na korbkę mają pełno
    gadżetów, radia, latarki, ładowarki, a nawet komórki ;) Ceny zazwyczaj
    niewielkie nawet przy obecnym kursie dolara, niestety jakość często
    adekwatna do ceny.

    --
    Pozdrawiam,
    Dariusz Rzońca

  • 68. Data: 2009-03-16 07:51:39
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Darek R. pisze:

    > 1) Tesco. Radio marki "Tesco korzystny zakup" z latarką, ładowane
    > korbką. Jakość wykonania kiepska, ale cena również niewielka (o ile
> [...]
    http://www.conrad.pl/?art=930285&back=serch
    Znalazłem drogie 2 szt. Ale cos jest dziekuję.

    > 3) www.dealextreme.com - nie w Polsce, ale dość szybko przesyłają, w
    > dodatku przesyłka na cały świat jest darmowa.

    przejrzę.

  • 69. Data: 2009-03-16 20:30:33
    Od: r...@m...com

    > Po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie, czy chcesz je używać tam, gdzie
    > nie ma dostępu do energii elektrycznej? Czy tylko chcesz być
    > ekologicznie poprawny i sam produkować prąd, chociaż metr dalej jest od
    > w gniazdku?

    Albo zapalniczce samochodowej.

    Z prądem jest problem tylko jeśli jest się z dala od cywilizacji bez samochodu.

    Wtedy pozostają panele słoneczne, ale nie te szklane, tylko elastyczne,
    zwijane w rulon jak karimata.

  • 70. Data: 2009-03-18 08:02:07
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    r...@m...com pisze:

    > Albo zapalniczce samochodowej.
    >
    > Z prądem jest problem tylko jeśli jest się z dala od cywilizacji bez samochodu.

    Tak nie mam samochodu. A i misjonarze często tez nie mają na
    stałe, ale np. raz na miesiąc

    > Wtedy pozostają panele słoneczne, ale nie te szklane, tylko elastyczne,
    > zwijane w rulon jak karimata.

    dlaczego elastyczne sa lepsze?