  • 71. Data: 2009-03-18 21:00:48
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: r...@m...com

    > Tak nie mam samochodu. A i misjonarze często tez nie mają na
    > stałe, ale np. raz na miesiąc

    > dlaczego elastyczne sa lepsze?

    Odporne na uderzenia,wstrząsy, czyli praktyczniejsze w terenie,
    ponadto lżejsze a złożone zajmują mało miejsca w plecaku.

    jedyna wada to to że są znacznie droższe od tych zwykłych.

  • 72. Data: 2009-03-18 21:04:29
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    r...@m...com pisze:

    > samochodu.

    > Odporne na uderzenia,wstrząsy, czyli praktyczniejsze w terenie,
    > ponadto lżejsze a złożone zajmują mało miejsca w plecaku.
    >
    > jedyna wada to to że są znacznie droższe od tych zwykłych.

    Zwykłe maja rozsądne wymiary 30cm na ileś (np. 80cm)
    A gabaryty reszty i tak wykluczaja super kieszeniowość
    rozwiązania. Chyba, ze masz kieszen na akumulator 12V+regulator.

    Na razie wychodzi, ze panele jednak sa rozwiazaniem rozsadnym.
    Ale nie sa niczym wiecej niz dzialaniem
    ratujaco/katastroficznym. Kilka h pracy dziennie, maly prad.
    Jednak zdecydowalem sie na zakup jednego panelu. Po testach bede
    mogl odpowiedziec czy to sie sprawdzi. przy okazji moze sprawdze
    jak to dziala w Polsce gdzie swiatla mamy jeszcze mniej.

  • 73. Data: 2009-03-21 17:00:34
    Od: r...@m...com

> [...]
    > mogl odpowiedziec czy to sie sprawdzi. przy okazji moze sprawdze
    > jak to dziala w Polsce gdzie swiatla mamy jeszcze mniej.

    I chcesz to nosić w plecaku, jako pieszy turysta?

  • 74. Data: 2009-03-21 18:19:43
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    > I chcesz to nosić w plecaku, jako pieszy turysta?

    W plecaku?
    Raczej pod pachę i do buszu.