  • 51. Data: 2020-12-02 13:33:14
    Temat: Re: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/12/2020 11:37, Michal Jankowski wrote:

    > To już naprawdę nie wiem, jak tyle zrobić. 1TB to jest jakieś 300 godzin
    > filmów HD.
    >
    >   MJ

    No, a oba TV w domu mam 4K wiec oprocz IPTV i Netflix i Prime leca po 4k.

  • 52. Data: 2020-12-02 13:39:07
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/12/2020 11:59, Zenek Kapelinder wrote:

    > Po chuj kłamiesz. Do tej pory, znaczy się bez szkoły przez net, prepaid wystarczał.
    A jak doszło trochę szkoły to nie wystarcza. Akurat prepaidy to najdroższy dostęp do
    netu. Nikt normalny, zwłaszcza jak ma dzieci nie używa takiego netu.

    Po chuj to ty w ogole zabierasz glos w kwestiach o ktorych nie masz
    bladego pojecia. Zdalne nauczanie to wideo kondeferencje, do tego dolicz
    rodzicow, ktorzy pracuja z domu i w zaleznosci od wykonywanej pracy maja
    po kilka krotszych lub dluzszych wideo konferencji. Juz nie liczac np.
    radia online czy Spotify.

  • 53. Data: 2020-12-02 17:31:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 2 grudnia 2020 o 13:39:09 UTC+1 K napisał(a):

> [...]
    > rodzicow, ktorzy pracuja z domu i w zaleznosci od wykonywanej pracy maja
    > po kilka krotszych lub dluzszych wideo konferencji. Juz nie liczac np.
    Ty nie masz pojęcia. Komuś wystarczał do tej pory net na karte i szkoła dokłada tyle
    że potrzebny jest super hiper szybki z brakiem limitu. Kupy, żeby nie powiedzieć
    gówna, to się nie trzyma.

  • 54. Data: 2020-12-02 17:59:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/12/2020 16:31, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    tyle że potrzebny jest super hiper szybki z brakiem limitu. Kupy, żeby nie powiedzieć

    Dla mnie to sie bardzo trzyma kupy. Nie bylo teleszkoly wiec byc moze
    rodzice tez nie musieli pracowac z domu. Dzieci wychodzily z domu, w
    weekendy gdzies jezdzili, a teraz restrykcje i maja wieksze zuzycie. Nie
    wiem czego ty tutaj nie rozumiesz. Ludzie maja rozne potrzeby i prowadza
    inny od Ciebie tryb zycia. Nie kazdy siedzi w domu z lutowinca sluchajac
    Jedynki na falach dlugich.

  • 55. Data: 2020-12-02 18:33:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-30 o 16:13, Atlantis pisze:

    > Jeszcze nie las, ale też nie "parę drzewek". Odpowiednim terminem w
    > języku polskim będzie "zagajnik". ;)
    > Gdyby sygnał miał szansę przelecieć, to pewnie sam bym rodzinie
    > awaryjnie udostępnił Internet w ten sposób, bo mieszkam kilkaset metrów
    > dalej.

    Nie zawsze i niekoniecznie.
    Czasami robiło się takie "przekaźniki" w formie pasywnej: np. dwie Yagi,
    każda patrząca w swoją stronę. Ale wtedy chodzi często o złamanie linii
    transmisyjnej albo wprowadzenie do budynku.
    Poza tym trzeba uwzględnić "czystość" strefy Fresnela.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 56. Data: 2020-12-06 10:46:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 02.12.2020 18:33, Adam wrote:

> [...]
    > transmisyjnej albo wprowadzenie do budynku.
    > Poza tym trzeba uwzględnić "czystość" strefy Fresnela.

    Jaki sprzęt byś do tego polecił? Jakie anteny i access pointy będą do
    tego pottrzebne? Odległość między domami to jakieś 250-300 m. Jak
    mówiłem, pomiędzy nimi trochę drzew.

  • 57. Data: 2020-12-06 11:24:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.12.2020 o 10:46, Atlantis pisze:

    > Jaki sprzęt byś do tego polecił? Jakie anteny i access pointy będą do
    > tego pottrzebne? Odległość między domami to jakieś 250-300 m. Jak
    > mówiłem, pomiędzy nimi trochę drzew.

    normalnie, dwie długie anteny, mocowane tak aby się "widziały" i w okół
    "widzenia" miały trochę przestrzeni. ale jak masz pomiędzy drzewa, to
    bezlistne suche, będą trochę przeszkadzały. mokre zarośnięte - mocno.
    poszukaj na YT gościa który robił takie eksperymenty.

    Na tej grupie: pociągnij zasilanie do drzewa. wysoko umieść budkę dla
    ptaków w niej "wzmacniacz" (bridge, extender) wifi. będzie działać dużo
    lepiej.

    ToMasz
    ps. ponawiam pytanie. czyje to drzewa i w jakej odległości stoją od Was

  • 58. Data: 2020-12-06 22:08:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.12.2020 11:24, ToMasz wrote:

> [...]
    > bezlistne suche, będą trochę przeszkadzały. mokre zarośnięte - mocno.
    > poszukaj na YT gościa który robił takie eksperymenty.

    Bardziej chodziło mi o nazwę konkretnego urządzenia, bo w dzisiejszych
    czasach "antena WiFi" to często tak naprawdę kompletny access point,
    zintegrowany w jednej z obudowie z anteną. I w sumie ma to sporo sensu.
    W dawnych czasach popularności sieci radiowych typowym rozwiązaniem było
    instalowanie antena na kominie i prowadzenie 10m kabla do pokoju z
    komputerem, gdzie podłączało się go do karty WiFi. Starty na kablu były
    znaczące.
    Już więcej sensu ma doprowadzenie skrętki ethernetowej do takiego access
    pointa...

    > Na tej grupie: pociągnij zasilanie do drzewa. wysoko umieść budkę dla
    > ptaków w niej "wzmacniacz" (bridge, extender) wifi. będzie działać dużo
    > lepiej.

    Wiesz, nie mam skąd podciągnąć tego zasilania. Pomiędzy domami są pola i
    kawałek sadu. Musiałbym wkopać w ziemię jakieś 100-150 metrów kabla
    elektrycznego, a gdybym już to robił, to dużo bardziej opłacałoby mi się
    wykopać trochę więcej i puścić światłowód. Poza tym jest jeszcze jeden
    problem - o ile ziemia między domami jest albo moja albo rodziny którą
    chciałbym podpiąć, to drzewa pechowo już nie stoją na moim terenie, ale
    chyba na państwowym...

    > ToMasz
    > ps. ponawiam pytanie. czyje to drzewa i w jakej odległości stoją od Was

    Jedno drzewo stoi dość blisko mojego domu, na moim terenie. Jednak jego
    ścięcie nie wchodzi w grę z powodów sentymentalnych. ;)
    Zresztą ono chyba nie będzie stanowiło problemu, bo raczej nie stoi
    bezpośrednio na linii między domami. Bardziej problematyczny jest
    zagajnik stojący w jakichś dwóch trzeci drogi, z tego co pamiętam na
    terenie należącym do państwa (gminy?).

  • 59. Data: 2020-12-07 11:25:35
    Od: yabba <...@...pl>

    > Jaki sprzęt byś do tego polecił? Jakie anteny i access pointy będą do
    > tego pottrzebne? Odległość między domami to jakieś 250-300 m. Jak
    > mówiłem, pomiędzy nimi trochę drzew.

    Bardzo dobre i tanie to np. Ubiquiti LOCO M5 i inne z rodziny airMax.

    yabba

  • 60. Data: 2020-12-07 11:52:22
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-11-2020 o 15:02, Atlantis pisze:
> [...]
    > zorientowany w temacie.
    > Sytuacja (na szczęście) nie dotyczy mnie, ale rodziny. Nowy dom,
    > wybudowany kilka lat temu. Do tej pory nie było konieczności podłączania
    > internetu przewodowego, bo prepaid LTE wystarczał. Teraz jednak dzieci
    > mają nauczanie zdalne, więc pojawił się problem szybko znikającego
    > limitu danych. Po rozpoznaniu sytuacji okazało się, że:
    >
    > 1) Wszystkie inne oferty oferty komórkowe cierpią na problem
    > ograniczonego pakietu danych, po wyczerpaniu którego prędkość transmisji
    > spada do jakiejś przedpotopowej wartości.

    T-mobile w ofercie dla firm ma Internet bez limitu.

    https://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specjalna/dlafirm/
    nielimitowany-internet-do-biura

    https://www.t-mobile.pl/dlafirm/internet/internet-mo
    bilny/cat10047.chtml

    Jak nie masz firmy, to może dogadasz się ze znajomym i on weźmie
    abonament na siebie?

    yabba