  • 11. Data: 2022-05-10 11:50:53
    Temat: Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.05.2022 o 11:04, K pisze:

    > Blad, poki co Polska placi do kasy mniej niz z niej bierze, a do tego to
    > tez dotyczy ciebie.

    Co niby mnie dotyczy? Mówię, że jadę na koszt systemu. To tym,
    przejazdem pasożytuję na systemie. System może zadłużać się latami by na
    koniec nie było np. na emerytury bo trzeba spłacać zadłużenie. Poza tym
    nie wszyscy w Polsce żyją tylko.

  • 12. Data: 2022-05-11 10:23:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/05/2022 10:50, ii wrote:

> [...]
    > przejazdem pasożytuję na systemie. System może zadłużać się latami by na
    > koniec nie było np. na emerytury bo trzeba spłacać zadłużenie. Poza tym

    Nie placisz podatkow/skladek w Polsce?

  • 13. Data: 2022-05-11 11:09:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2022 o 10:23, K pisze:

    > Nie placisz podatkow/skladek w Polsce?

    Człowieku, zarabiam z unijnych dotacji. Co bym od tego nie zapłacił to
    będzie to koszt systemu a nie mój osobisty. Taki pasożyt społeczny jak
    policjant. :-)

  • 14. Data: 2022-05-11 11:31:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/05/2022 10:09, ii wrote:

    > Człowieku, zarabiam z unijnych dotacji. Co bym od tego nie zapłacił to
    > będzie to koszt systemu a nie mój osobisty. Taki pasożyt społeczny jak
    > policjant. :-)

    Ja sie pytalem czy placisz podatki/skladki w PL, a nie na czym zarabiasz.

  • 15. Data: 2022-05-12 01:07:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Hello Poldek,
    >
    > Tuesday, May 10, 2022, 12:46:48 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Paliwo do samochodów za to nie jest? Krótko: pierdolisz od rzeczy.

    Paliwo do samochodów nie jest obłożone podatkiem na tory (po których
    samochody nie jeżdżą), a paliwo do lokomotyw jest obłożone podatkiem
    asfalty (po którym pociągi nie jeżdżą). Czy dalej objaśniać?

  • 16. Data: 2022-05-12 01:19:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > To po co to pieprzenie o sponsorowaniu przez całe społeczeństwo? Jaki
    > odsetek ,,całego społeczeństwa" NIE korzysta nigdy z dróg? I czy jest
    > to odsetek płacący podatki?

    Gdyby była równowaga - podatki od paliwa do samochodów idą na drogi dla
    samochodów, a podatki od paliwa do lokomotyw idą na tory - to by miało
    sens i wybór byłby realny.
    A teraz spróbujmy odwrócić sytuację - niech podatki od paliwa do
    samochodów idą na budowę i utrzymanie linii kolejowych, a nie idą na
    asfaltozę. Za skorzystanie z każdego kilometra asfaltu trzeba płacić
    według stawki "operatora drogi" (tak, jak się płaci za korzystanie z
    torów). Co ty na to? Dostałeś dreszczy... :-)

  • 17. Data: 2022-05-12 01:46:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-05-10 o 11:08, ii pisze:

    > Co chcesz przez to powiedzieć?

    Ze rzeczywiste koszty budowy, utrzymania dróg nie są pokrywane nawet w
    znaczącej części przez kierowców. I to mimo opłaty paliwowej, akcyzy,
    VATu i czego tam jeszcze, co jest zawarte w cenie sprzedaży paliwa. Aby
    panicz sobie jechał po asfaltozie bezpłatnie (tzn. nie płacąc realnej
    ceny w postaci opłaty za przejechanie każdego kilometra "publicznej"
    drogi), to na to się składają WSZYSCY - ci co nie jeżdżą, co jeżdżą i ci
    co nienawidzą samochodów ze względu na hałas, spaliny i degradację
    samochodozą obejmującą systematycznie coraz większą część otoczenia - ci
    też się składają.
    Chcę powiedzieć, że młotoryzacja, jako całość opiera się na układzie o
    mafijnym charakterze. Ten układ zawarty jest pomiędzy branżą
    młotoryzacyną: producentami samochodów, części zamiennych, akcesorów,
    obsługi, firmami budującymi drogi, parkingi, stacje benzynowe, garaże,
    mosty, myjnie, opony, ubezpieczenia, wydobywającymi ropę,
    przetwarzającymi i transportującymi i sprzedającymi paliwa, smary i
    stal, plastik, beton, asfalt, lakiery, znaki i sygnalizatory i co tam
    jeszcze, a władzą, która na przestrzeni ponad stu lat od rozpoczęcia
    młotoryzacji została kupiona przy pomocy doskonale zorganizowanego,
    ciężko opłacanego lobbingu, propagandy, prania mózgu i przekonywania
    przy pomocy kalkulacji przekazywanych pod stołem, że opłaca się
    młotoryzować, bo władza będzie miała z czego czerpać podatki, a
    rzeczywiste koszty będą ponosić inni - największe planeta jako całość,
    ci co nie kochają młotoryzacji i zamiast smrodu, hałasu, zagrożenia
    wypadkami i degradacji otoczenia zniszczonego nadmierną rozbudową
    infastruktury, woleliby ciszę, czyste powietrze i móc bez strachu
    puszczać dzieci na dwór.
    Nie bez powodu zalew świata młotoryzacją rozpoczął się w kraju, który od
    swojego fundamentu opiera się na kradzieży (ziemi Indian), oszustwie
    (podsuwanie umów sprzedaży ziemi Indianom wcześniej spajanym alkoholem),
    ludobójstwie (eksterminacja Indian), niewolnictwie (sprowadzanie i
    eksploatacja murzynów z Afryki). To w USA niejawny układ koncernów
    młotoryzacyjnych wykupił działające sieci tramwajowe w miastach, żeby je
    zlikwidować i w ten sposób odebrać ludziom wybór/zmusić do korzystania z
    samochodów. Drugim krajem, na którym oparła się masowa młotoryzacja są
    faszystowskie Niemcy - Hitler używając więźniów wprowadził plan budowy
    autostrad i Hitler rozkazał produkcję pierwszego masowego samochodu
    osobowego w Europie, którego nazwał Volkswagen :-)

  • 18. Data: 2022-05-12 10:51:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.05.2022 o 01:19, Poldek pisze:

    > Gdyby była równowaga - podatki od paliwa do samochodów idą na drogi dla
    > samochodów, a podatki od paliwa do lokomotyw idą na tory - to by miało
    > sens i wybór byłby realny.

    Wręcz przeciwnie. To by były opłaty a nie podatki. Opłaty pobiera się na
    coś a podatki za coś. Podatki te czy inne muszą iść na cele inne niż to,
    od czego są pobierane, by miały jakikolwiek sens.

    > A teraz spróbujmy odwrócić sytuację - niech podatki od paliwa do
    > samochodów idą na budowę i utrzymanie linii kolejowych, a nie idą na
    > asfaltozę.

    No przecież idą. Finansujemy zabawy kolejowe z pieniędzy unijnych ale
    także generowaniem długu (choćby wdzięczności) wobec niej. To
    finansowanie bierze się z podatków powszechnych, także i akcyzy na
    paliwa. Akcyza jest podwyższonym podatkiem pobieranym pod pozorem
    jakiegoś szczególnego uzasadnienia a naprawdę szczególnym dojeniem
    obywateli z tego co po innych podatkach im zostało.

    > Za skorzystanie z każdego kilometra asfaltu trzeba płacić
    > według stawki "operatora drogi" (tak, jak się płaci za korzystanie z
    > torów). Co ty na to? Dostałeś dreszczy... :-)

    No ale to płacimy za to w podatkach. Tyle, że naokoło. Dzięki drogom
    mamy gospodarkę. Babcia, która nigdy na autostradę ani inną drogę nie
    wyjedzie może sobie kupić dekoder do swojego rubina. Itp itd.

  • 19. Data: 2022-05-12 12:16:35
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.05.2022 o 01:46, Poldek pisze:

> [...]
    > co nienawidzą samochodów ze względu na hałas, spaliny i degradację
    > samochodozą obejmującą systematycznie coraz większą część otoczenia - ci

    No tak, ale przez to mamy normalną gospodarkę. Babcia ma dekoder itp
    itd. Natomiast .. ja pisałem o tym, że więcej dokłada się do kolei niż
    do dróg. Bo jeśli bilet kosztuje 77 a paliwo 500 to chyba czujesz kto do
    czego dokłada.

> [...]
    > wypadkami i degradacji otoczenia zniszczonego nadmierną rozbudową
    > infastruktury, woleliby ciszę, czyste powietrze i móc bez strachu

    Kolej nie opiera się o taki układ? Nie jeszcze bardziej?

> [...]
    > autostrad i Hitler rozkazał produkcję pierwszego masowego samochodu
    > osobowego w Europie, którego nazwał Volkswagen :-)

    No ale to, że w przeszłości nakradziono nie przesądza o tym czy dzisiaj
    jest dobre. Ludzie raczej z własnej woli korzystają z prywatnych
    samochodów mimo wysokiej ceny przejazdu. Nie widzę tutaj wpływu lobbingu
    tylko rzeczywiste korzyści. Jakoś nie korzystamy z pojazdów komunikacji
    publicznej których nie brakuje. A kolej to już w ogóle ... główna
    działka to cargo a nie przewozy osób.

    Ogólny wniosek z twojego gadania byłby że powinniśmy do ciągnięcia
    koniami wrócić.

  • 20. Data: 2022-05-12 15:00:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 May 2022 12:16:35 +0200, ii wrote:

> [...]
    > itd. Natomiast .. ja pisałem o tym, że więcej dokłada się do kolei niż
    > do dróg. Bo jeśli bilet kosztuje 77 a paliwo 500 to chyba czujesz kto do

    Paliwo do samochodu osobowego.
    Ile kosztuje paliwa do kolei, to nie wiemy.

    Ale bilet autousowy tez tani, widac autobus pali duzo mniej ....

    > Kolej nie opiera się o taki układ? Nie jeszcze bardziej?

    Nie bedzie podatku od samochodow, to bedzie od koni i rowerów.
    Albo od samolotow :-)

    Nie bedzie samochodow, to nie trzeba bedzie na drogi wydawac.

    A mafia byla ... w USA.
    Wykupili linie tramwajowe ... i zlikwidowali.

    To wiezniowie budowali ?

    Ale oprocz tego, ze Hitler kazal, to Niemcy chcieli miec samochod.
    Nie ludowy, ale wlasny, tzn rodzinny, a nie "niemiecki".

    Hitler naród zresztą oszukał, i samochodow nie dostali ...

> [...]
    > działka to cargo a nie przewozy osób.
    >
    > Ogólny wniosek z twojego gadania byłby że powinniśmy do ciągnięcia

    Jak sie ropa skonczy, to moze wrocimy :-)

    J.