  • 101. Data: 2020-08-03 16:17:08
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A też waży 1.85 tony?

    1,5.

    > Im większa masa, tym lepszy docisk do asfaltu.

    W teorii to nawet nie. Znaczy we wzorku na siłę tarcia tak, ale jak to
    podstawisz do przyspieszenia to się skraca. IMHO za przyspieszenie
    elektryków odpowiada niesamowicie szybka w stosunku do spalinek kontrola
    trakcji. Tranzystor jest o wiele szybszy niż mechaniczne szpeje w stylu
    przytrzymywania koła hamulcem. Na dodatek moment od zera jest
    przereklamowany - po ułamku sekundy już masz te 3k obrotów, więc jest
    ok. Moment od zera jest może odczuwalny przez kierowcę i (jeszcze
    bardziej paxów) jako uczucie niesamowitego przyspieszenia, bo zaczyna
    ciągnąć "skokowo", ale w osiągach to moze z max 1 sekunda na korzyść
    elektryków.

    Tak jak piszę - kontrola trakcji załącza się jakieś pół sekundy po bucie
    w podłogę. No chyba że rzeczywiście pokazuje zadziałanie dołączanego
    tyłu, to wtedy przepraszam.

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2020-08-03 16:20:01
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 15:34, PiteR pisze:

    > Będą stacje wymiany koni. Będzie się najeżdzało na akku.

    Też tak uważam. Nawet można na ty oprzeć system emerytalny. Pracujesz
    przez całe życie na akkusy, a potem fundusz emerytalny je wynajmuje;)

    Co więcej jak masz stację wymiany, to łatwo jedną grubą linię pod nią
    poprowadzić, żeby się po nickach ładowały. Albo nawet zwozć je w nocy na
    RPZ (w uproszczeniu stacja 110kV) i podłączać pod ładowanie prawie pod
    sam transformator.

    --
    Shrek

  • 103. Data: 2020-08-03 16:25:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 3, 2020 at 3:17:30 PM UTC+2, Mateusz Viste wrote:

    > A też waży 1.85 tony? Im większa masa, tym lepszy docisk do asfaltu.

    Teoretycznie to nie ma to znaczenia, ani przy hamowaniu ani przy ruszaniu, da sie
    uzyskac opoznienie/przyspieszenie 1g... Wieksza masa oznacza, ze sila moe byc
    wieksza, ale rownoczesnie potrzeba wiekszej sily aby uzyskac przyspieszenie ciezszego
    pojazdu, masa "kompensuje" sie
    Co innego np. docisk aerodynamiczny, jak w F1, to juz poprawia przyspieszenie...daje
    wieksza sile docisku przy malej masie pojazdu

  • 104. Data: 2020-08-03 16:34:58
    Od: kakmar <k...@g...com>

    On 2020-08-02, cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Zobacz co robią największe koncerny - te, które mają największe
    > światowe procenty sprzedaży czyli Toyota i VW.
    > No i Toyota postawiła na hybrydy - bo tanie i dostępne dla wielu -
    > a VW hybrydę zrobi w każdej chwili a na konkretny krok
    > nikt się jeszcze nie zdecydował, więc nie pisz, że ktoś już coś zdecydował.
    > Na razie jest światowy spadek sprzedaży samochodów
    > i trzeba się trochę pogłowić czy poziom sprzedaży da się utrzymać
    > proponując auta hybrydowe, z autonomicznym sterowaniem
    > czy z jakimiś innymi nowinkami i na pewno nie będzie to pełny elektryk.

    Niemcy nie potrafią zrobić elektryka ani hubrydy, ani czystego diesla,
    potrawią tylko ściemniać i sprzedawć kit, ustawiać testy i fałszować je.
    Jedyne co im wychodzi to propaganda w której wychwalają swoje i
    oczerniają innych.

    Nie znam ani jednego produktu z zaprojektowanego i produkowanego w DE
    który pasowałby do zapewnień sprzedawcy.

    > Jak ustali się trend to właśnie Niemcy go pokażą.

    To zdanie przeczy samemu sobie...

    Jak się ustali to Niemcy kupią/skopiują i wydadzą kupę kasy na
    propagande że ich wersja jest najlepsza, a po pewnym czasie że ich
    była pierwsza.
    Potem się okaże jak zwykle, że najlepsza tylko w niemieckim teście.

    --
    .

  • 105. Data: 2020-08-03 16:44:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f281d10$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > Też tak uważam. Nawet można na ty oprzeć system emerytalny.
    > Pracujesz przez całe życie na akkusy, a potem fundusz emerytalny
    > je wynajmuje;)

    Ropa się kiedyś skończy.
    Kiedyś ludzie dziwowali się na parowóz.
    Trzeba będzie się pogodzić z inną ideą
    samochodu prywatnego.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od IGBT
    https://ibb.co/zVqRvz0

  • 106. Data: 2020-08-03 16:46:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 16:34, kakmar pisze:

> [...]
    > była pierwsza.
    > Potem się okaże jak zwykle, że najlepsza tylko w niemieckim teście.

    To też, ale jak tylko jakaś gałąź powiązana z tym rynkiem
    okaże się źródłem dochodu (rynek być może nawet urzędowo ustalony)
    to ten dochód będą mieli Niemcy.

  • 107. Data: 2020-08-03 16:53:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Aug 2020 14:16:49 -0700 (PDT), WS

    > Drewno jest tam uwazane za paliwo odnawialne (w sumie calkowicie
    > slusznie), z tego co widzialem osiedla kilkunastu/dziesieciu domkow pod
    > wynajem w gorach maja ogrzewanie z kotlowni na drewno zlokalizowanej tuz
    > obok... oczywiscie w srodku nie bylem, ale wyglada to na jakies
    > zaawansoane kotly (retortowe?), bo dymu za duzo nie ma, ale czuc zapach
    > palonego drewna...

    To że czuć zapach, nie znaczy że jest to jakaś przeważająca ilość (zresztą
    w większości to nie jest palone pod strzechami). To nadal jest mniejszość
    na zachodzie, ale faktycznie kotły mają lepsze -- sprawdzić czy nie
    północne Włochy, gdzie powietrze mają prawe tak syfiaste jak w PL. Poza tym
    ja nie mam nic przeciwko spalaniu biomasy a nawet i węgla, pod warunkiem że
    jest to robione poprawnie (jak w Niemczech czy w Austrii) przez
    wyspecjalizowane zakłady, a nie jak u nas czy we Włoszech, gdzie się
    zadymia na poęgę niską, niefiltrowaną emisją. Zresztą ten sam zarzut mam do
    samochodów spalinowych, wolę jak "kopci" elektro(ciepło)wnia, z filtrowanym
    i nadzorowanym kominem, niż samochód który chlapie dodatkowo olejem, bo
    kontrola nad utrzymaniem silnika w stanie założeń produkcyjno-normowego
    (tak jak kotła domowego) jest praktycznie ZEROWA. EV jest pozbawiony tego
    problemu, bo raz że OZE zwiększa udział, a dwa że parę elektrowni w kraju
    łatwiej kontrolować niż miliony samochodów na drogach.

    > hm.. to, ze systemy emerytalne sie zalamuja to fakt, powodow jest raczej
    > kilka, chocby starzenie sie spoleczenstw w UE, systemy sa skonstruowane
    > tak, ze mlodzi musza je zasilac, zeby bylo na wyplaty, czyli brak
    > mlodych oznacza katastrofe... kokosy... :(

    No a dlaczego brakuje młodych? Bo chorują i nie są w stanie pracować, bo
    przedwcześnie umierają.

    > Tak samo jak wiele innych czynnikow, glownie pozywienie skazone cala
    > tablica Mendelejewa :( Mamy nadprodukcje zywnosci, UE placi za
    > wylaczanie sporych obszarow spod produkcji rolnej, zamiast postawic na
    > jakosc... Producenci zywnosci maja konsumenow w ... glebokim powazaniu,
    > pakuja w co sie da chemie, antybiotyki... chcby powszechnie znana
    > praktyka pryskania zboz glifosatem jakis czas przed zbiorem, co powoduje
    > usychanie i ziarno spelnia normy wilgotnosci bez extra suszenia... a, ze
    > juz od dawna wiadomo, ze to rakotworcze? Kogo to obchodzi... ?

    Coraz bardziej zajeżdżasz spiskowcem. Nad żywnością jest sprawowana piecza,
    jak wartości są przekraczane poza normy, a te normy są znacznie bardziej
    ścisłe niż normy emisji samochodów przykładowo, to się przycina. Wprost
    przeciwnie niż przy emisji i truciu ludzi zepsutym powietrzem. Poza tym
    wyróżnione jest w statystykach wpływ żywności od wływu powietrza. I badania
    wskazują to drugie stanowi coraz większy odsetek chorób i śmierci, jako że
    dopiero od niedawna temat dokładnie poznajemy i diagnozujemy.

    > Mi tez nie, ale sporo ludzi jest sklonnych kupic toto, byle dojechac 500m
    > dalej ;) np. w Krk zezwolili na wjazd elektrykow na Rynek Glowny, sporo
    > "przedsiebiorcow" pokupowalo hybrydy tylko po to, zeby tam wjechac, a
    > parkingi sa ~200-300m dalej ;) , ale w koncu uznali, ze to nie jest
    > pelnoprawny elektryk ;)

    No i co się dziwisz, jak pracują i muszą tam dojeżdżać by zaraz jechać
    znowu, to takich 5 spacerów po 500m to niezła gimnastyka, czasowa.

    > Kwestia przepisow, a zazwyczaj proponuja je/przygotowuja "fachowcy",
    > czyli ludzie mocno zwiazani z producentami ;) wiec trudno sie dziwic, ze
    > ich glownym celem jest ochrona interesow producentow...

    Czyli znowu, to są ci sami którzy tych producentów udupili. Dlatego twoje
    teorie się kupy nie trzymają, wprost, są spiskowe.

    > Raczej, ze trzycyfrowe podatki to juz jest delikatnie mowiac
    > najzwyklejsze zlodziejstwo...

    Tak działa akcyza, ma ograniczać konsumpcję danego towaru, które np.
    szkodzi zdrowiu. Patrz papierosy, alkohol, etc.

    > My tutaj na pl.misc.samochody troche sie tym jaramy, ale wiekszosc ludzi
    > potrzebuje samochod do zwyklego przemieszczania sie (raczej bliskiego,
    > kilkanascie/dziesiat km) i interesuje ich glownie koszt nabycia + koszty
    > eksploatacji.

    No ale po raz kolejyn powtarzam, popatrz po grupie i ogólnych opiniach (na
    dowolnym forum gdzie się porusza temat EV vs ICE). Wszędzie przekonanie
    jest takie samo, elektryki mają ZA MAŁY ZASIĘG, ZA WOLNO się ładują.

    Tymczasem zacharek się przypomniał z Mazdą (gdzieś pisałem, że Mazda jako
    jedyna nie ma EV, zapomniałem o ich MX-30 który szczególnie się nie
    przebija) i dokładnie przekazuje to o czym piszę:
    https://www.youtube.com/watch?v=Bw-Ms9KMN_w

    > Panstwowe, czyli "mi sie nalezy" jest w praktyce najdrozsza forma... Jak
    > zauwazyl Milton Friedman (noblista w dziedzinie ekonomii z czasow, kiedy
    > ta nagroda miala jeszcze jakas wartosc...) jest to najgorszy moliwy
    > sposob wydawania pieniedzy, czyli podejmujacy decyzje wydaje nieswoje
    > pieniadze na nieswoje potrzeby...

    Tak się łatwo gada, dopóki się poważniej nie zachoruje. W US są
    ubezpieczenia, ale i te absurdalnie wysokie czasem nie zapewniają spokojnej
    głowy w razie poważnej choroby -- a i wygląda na to, że jak ktoś nie
    ubezpieczony to i tak go państwo leczy bo przecież przysięga hipokryty
    jest. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 108. Data: 2020-08-03 16:54:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 16:44, PiteR pisze:

    > Ropa się kiedyś skończy.

    Akurat trochę już żyję, pare razy się miala skończyć a cały czas
    dostępne zasoby ropy rosną. Także ten tego...

    > Kiedyś ludzie dziwowali się na parowóz.
    > Trzeba będzie się pogodzić z inną ideą
    > samochodu prywatnego.

    A to inna sprawa. Ogólnie na dłuższą metę samochody prywatne w dużych
    miastach to ślepa uliczka - wożą głównie powietrze i to przez niewielką
    część doby zajmując ogromne ilości miejsca. Prędzej czy później się to
    skonczy tak jak dorożki konne i kryzys gówniano paszowy:P Akurat w
    dużych miastach carsharing wydaje się naturalnym kierunkiem w jeśli
    samochody staną się autonomiczne i kierowca nie będzie odpowiadał za
    ewentualne stłuczki i przycierki. Ponadto teraz musisz szamochodu z car
    sharingu szukać w okolicy i często okazuje się, że trzeba pól kilosa z
    buta iść, to równie dobrze można KM. A jak będzie autonomiczny to
    podjedzie pod chatę o określonej godzinie.

    --
    Shrek

  • 109. Data: 2020-08-03 16:55:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 16:25, WS pisze:

    > Co innego np. docisk aerodynamiczny, jak w F1, to juz poprawia
    przyspieszenie...daje wieksza sile docisku przy malej masie pojazdu

    Ale ślizga się jak pałujesz spod świateł do mniej więcej 40-50 km/h.
    Wtedy docisk aero jest pomijalny. Pomijając, że nie mam skrzydła z tyłu;)

    --
    Shrek

  • 110. Data: 2020-08-03 17:01:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f282529$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > Akurat trochę już żyję, pare razy się miala skończyć a cały czas
    > dostępne zasoby ropy rosną. Także ten tego...

    master Yoda? ;)

    Ile ja bym dał żeby dowiedzieć się czy ludzkość nie zgładzi się w ciągu
    najbliższych 1000 lat. Bo ja nie to będzie musiała wymyślić sobie nowe
    obyczaje np auto 6000cm3 to na torze i na godzinki.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od IGBT