  • 231. Data: 2020-08-16 16:30:33
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-16 o 15:33, Janusz pisze:

    > Może się i skończy ale z zupełnie innego powodu, koncernom przestaje sie
    > opłacać 'otwierać' nowe złoża. Ropa jest za tania a i wirus pokrzyżował
    > im plany.
    >
    > "Ropa naftowa i gaz ziemny przestają się opłacać. Warte miliardy dolarów
    > złoża na zawsze mogą pozostać pod ziemią"

    Brednie idiotki.
    To że pandemia zatrzęsła rynkiem spekulacyjnym ropy i gazu jeszcze
    nie oznacza że koncerny i firmy wycofają się z bardzo dochodowego
    interesu.
    Jakbyś sprawdził aktualne ceny na tym rynku nie robił byś z siebie
    idioty, nie cytował i nie linkował tych bredni.

    Pozdrawiam

  • 232. Data: 2020-08-16 16:55:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-16 o 16:30, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Jakbyś sprawdził aktualne ceny na tym rynku nie robił byś z siebie
    > idioty, nie cytował i nie linkował tych bredni.
    Sam jesteś idiota.

    --
    Janusz

  • 233. Data: 2020-08-16 19:22:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-16 o 16:55, Janusz pisze:
> [...]

    Ale ja w odróżnieniu od ciebie podałem argumenty.

    Pozdrawiam

  • 234. Data: 2020-08-17 06:46:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >Jakbyś sprawdził aktualne ceny na tym rynku nie robił byś z siebie
    >idioty, nie cytował i nie linkował tych bredni.

    Spoko spoko.

    Jak ropy zacznie brakowac, to oczywiste ze cena wzrosnie i znow sie
    zacznie oplacac wydobycie.

    Chyba ze ... przestawimy sie na samochody elektryczne i zrodla
    odnawialne, i te ropa przestanie byc potrzebna.

    Albo zrobi sie tak droga, ze przestawimy sie na rowery i konie ...

    J.

  • 235. Data: 2020-08-17 07:22:33
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Chyba ze ... przestawimy sie na samochody elektryczne i zrodla odnawialne, i te
    ropa przestanie byc potrzebna.

    jakos tak dziwnie popadacie w skrajnosci ... bedzie dywersyfikacja, np 30% pojdzie z
    odnawialnej i to w wysoce rozwinietych regionach np Europa a reszta po staremu z ropy
    ew. z mniejszym procentem odnawialnej

    zejscie do defensywy producentow ropy jest nieuniknione, szejkowie saudyjscy wykonuja
    nerwowe ruchy (wywalili miliardy USD w Ubera) wiec cos jest na rzeczy

  • 236. Data: 2020-08-17 08:44:23
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-17 o 06:46 +0200, J.F. napisał:
    > Chyba ze ... przestawimy sie na samochody elektryczne i zrodla
    > odnawialne, i te ropa przestanie byc potrzebna.

    Zapominasz, że samochody nie są głównym konsumentem ropy. Pytanie, kiedy
    pojawi się kontenerowiec na prąd? Albo samolot transportowy, czy
    też czołg?

    Mateusz

  • 237. Data: 2020-08-17 09:10:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >np 30% pojdzie z odnawialnej i to w wysoce rozwinietych regionach np
    >Europa a reszta po staremu z ropy ew. z mniejszym procentem

    A tu akurat roznie moze byc - albo tej ropy bedzie za duzo i
    potanienie, albo za malo i podrozeje.

    >zejscie do defensywy producentow ropy jest nieuniknione, szejkowie
    >saudyjscy wykonuja nerwowe ruchy (wywalili miliardy USD w Ubera) wiec
    >cos jest na rzeczy

    Akurat oni chyba od dawna mocno inwestuja w rozne branze.
    Zreszta u nich chyba koniec ropy blizszy ...

    Na szejkow nowych dochodow starczy, ale czy na reszte Saudyjczykow ?

    J.

  • 238. Data: 2020-08-17 09:18:24
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Pytanie, kiedy pojawi się kontenerowiec na prąd?

    kontenerowiec raczej niepredko ale masowiec byc moze

    http://www.climateaction.org/news/major-shipping-com
    pany-tests-solar-for-cargo-ships

    --Albo samolot transportowy

    Airbus wstrzymal wlasnie prace nad prototypem, branza w zapasci nie ma kasy na R&D

    https://www.statista.com/statistics/307194/top-oil-c
    onsuming-sectors-worldwide/

  • 239. Data: 2020-08-17 10:16:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-16 o 19:22, RadoslawF pisze:

    > Ale ja w odróżnieniu od ciebie podałem argumenty.
    Ale dlaczego tak ostro? To nie jest moja opinia więc celuj w autora.
    A co do meritum to nie zrozumiałeś, nikt nie pisze o wycofaniu, tylko
    nie będzie nowych inwestycji, będą eksploatować już istniejące, a to de
    fakto oznacza regres.

    --
    Janusz

  • 240. Data: 2020-08-17 13:27:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

    >Zapominasz, że samochody nie są głównym konsumentem ropy. Pytanie,
    >kiedy
    >pojawi się kontenerowiec na prąd?

    Na zagle :-)

    >Albo samolot transportowy, czy