  • 11. Data: 2022-11-28 23:47:13
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.11.2022 o 17:35, Yerine Ictimai pisze:

    > Tak przykladowo

    Wyślij UPS na jaki cie stać. Ma w sobie wszystko co potrzeba...w
    zależności od ceny :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2022-11-28 23:55:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    [...]

    > Tak można, ale laptopy sa zwykle na 19v

    Przetwornica z 12 na 19V na UC3843 i dławiku na rdzeniu ze starego
    zasilacza komputerowego - najdroższym elementem jest obudowa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2022-11-28 23:58:26
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>:

    > Wyślij UPS na jaki cie stać. Ma w sobie wszystko co potrzeba...w
    > zależności od ceny :)

    Ale to jednak dziala na 220V, czyli ile energii zostaje? A tam
    jednak kroluja odbiorniki niskonapieciowe, 5V USB i jakies 20V
    dla laptopow.

    Wyjatek stanowi czajnik elektryczny, ale tu chyba lepiej zawiezc
    im jakies paliwo turystyczne zeby podgrzewali posilki na
    balkonie?
    --
    How...

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 14. Data: 2022-11-29 00:08:03
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/11/2022 22:40, Yerine Ictimai wrote:

    > A skad sie wzielo 3,6? Tyle ma powerbank?

    Ogniwa litowe mają takie napięcie znamionowe. Jest ono podnoszone do 5V
    (lub do jeszcze wyższych napięć jeżeli powerbank obsługuje QC lub PD)

    Raczej nie spotyka powerbanków łączonych w 2S bo: 1) trzeba je
    balansować 2) Trzeba sie nagimnastykować żeby step-down działał dobrze
    przy Vout=Vin-1V

    Producenci powerbanków podają pojemność baterii w nich zamontowanych.
    Oczywiście po podniesieniu napięcia pojemność w mAh spada o 3.6/5 * 0.85
    bo podniesienie napięcia ma też straty. W wyniku dostajesz jakies 12Ah
    (zakładając że bateria miała rzeczywiście 20Ah)

    c.

  • 15. Data: 2022-11-29 00:11:20
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> :
    > Przetwornica z 12 na 19V na UC3843 i dławiku na rdzeniu ze starego
    > zasilacza komputerowego - najdroższym elementem jest obudowa.

    Jest cos gotowego moze? Albo takie zestawy jakie w sklepach dla
    elektronikow amatorow czasem sprzedaja do samodzielnego
    zlutowania?

    Tu trzeba szybko dzialac bo wkrotce jest transport, i ciac po kosztach

    --
    How...

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 16. Data: 2022-11-29 00:19:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 listopada 2022 o 23:47:24 UTC+1 Yerine Ictimai napisał(a):
> [...]
    s-volt-polska-6akli02412-aku62?gclid=Cj0KCQiA1ZGcBhC
    oARIsAGQ0kkqgXhrdVQV-BHGOfxWGueMSymI_D0n4F9u8XYI-wsu
    Rm6DSAtYL0oYaAqkkEALw_wcB
    > Ile wazy taki akumulator litowo zelazowy?
    > --
    > How...
    >

    > ----Android NewsGroup Reader----
    > http://usenet.sinaapp.com/
    45 Ah jak przyszły zwazyłem i ok 4,5 kilograma za 45Ah to 20Ah będzie proporcjonalnie
    mniej.

  • 17. Data: 2022-11-29 00:25:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 listopada 2022 o 23:59:28 UTC+1 Yerine Ictimai napisał(a):

> [...]
    >
    > Wyjatek stanowi czajnik elektryczny, ale tu chyba lepiej zawiezc
    > im jakies paliwo turystyczne zeby podgrzewali posilki na

    Jeśli czajnik to typu wulkan zasilany patykami itp. mam 2,5 kWh w akumulatorach i
    dokupiłem czajnik 840W żeby ich nie zakatować od razu.

  • 18. Data: 2022-11-29 01:04:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Yerine,

    Tuesday, November 29, 2022, 12:11:20 AM, you wrote:

> [...]
    > zlutowania?
    > Tu trzeba szybko dzialac bo wkrotce jest transport, i ciac po kosztach

    Gotowce są na Allegro po kilkadziesiąt PLN za sztukę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2022-11-29 01:09:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tm3f6p$22lkt$1@dont-email.me>
    user Yerine Ictimai pisze tak:

> [...]
    > zlutowania?
    >
    > Tu trzeba szybko dzialac bo wkrotce jest transport, i ciac po

    Kup im kilka zasilaczy samochodowych.
    Uzywałem z małym laptopem 19v 2A dawały rade
    ale wyjąłem pcb do większej obudowy i dołożyłem
    chłodzenie wentylator 80mm z peceta.

    Duże laptopy lepiej ładować wyłączone. Zasilacz dłużej pożyje.
    Chociaż teraz jest zima i upały nie grożą.

    https://www.ceneo.pl/oferty/zasilacz-samochodowy-do-
    laptopa

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 20. Data: 2022-11-29 08:37:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.11.2022 o 23:58, Yerine Ictimai pisze:

    > Ale to jednak dziala na 220V, czyli ile energii zostaje? A tam
    > jednak kroluja odbiorniki niskonapieciowe, 5V USB i jakies 20V
    > dla laptopow.

    Czyli łatwiej to naładować jak jest prąd w sieci a podłączysz wszystko
    bez kombinacji. Co daje sam akumulator czy powerbank? Czym to naładujesz?

    > Wyjatek stanowi czajnik elektryczny, ale tu chyba lepiej zawiezc
    > im jakies paliwo turystyczne zeby podgrzewali posilki na
    > balkonie?

    Oczywiście. W Polsce chrust zbierają :)

    --
    LordBluzg(R)??