  • 101. Data: 2022-12-02 14:58:04
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 04:22:53 -0800 (PST), alojzy nieborak wrote:

    > Do przetargów np. na elektronikę czy jakie komputery dla niektórych służb z tego co
    wiem nie może startować
    > każdy, trza jakich certyfikatów licencji.
    > Pomysł zapożyczyli sobie od usańców:
    > https://www.siltec.pl/tempest/oferta/tempest/kompute
    ry i cenka leci x2-x3 względem
    > zwykłego PC z rynku:)
    > Może i na buty/mundury też co wymyślili.

    Mogli wymyslec, choc potrzeba jakby mniejsza, ale mozna zrobic testy,
    lub wpisac gwarancje w umowie.

    U juz chcialem napisac, ze na pewno dopracowali procedury, ale

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26825615,t
    ysiace-par-butow-dostarczonych-wojsku-moga-trafic-do
    -kosza.html
    https://wiadomosci.wp.pl/tysiace-zolnierskich-butow-
    trafi-do-kosza-prokuratura-odpowiada-661831769232448
    0a

    ale ktos dopracowal
    https://www.money.pl/gospodarka/nato-kupilo-100-tys-
    par-polskich-butow-wojas-skasowal-sojusz-na-24-mln-z
    l-6657006192966176a.html

    i producent tez chyba dopracował, bo bywalo tak
    https://www.parkiet.com/gospodarka/art24159941-wysok
    iej-jakosci-obuwie-wojskowe-wojasa-tez-czasem-moze-s
    ie-popsuc

    choc tu nie bardzo wiadomo - niska jakosc czy wysoka.

    P.S. Pare razy widziałem chyba poliuretan, ktory po paru latach zrobil
    sie kruchy i latwo lamliwy. Buty nie mogą lezec zbyt długo na
    magazynie?

    J.

  • 102. Data: 2022-12-02 15:49:28
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > https://www.parkiet.com/gospodarka/art24159941-wysok
    iej-jakosci-obuwie-wojskowe-wojasa-tez-czasem-moze-s
    ie-popsuc

    Widocznie PL ryneczek/państwówka dalej jest 30 lat za murzynami.
    Wystarczy popatrzeć jak komercha rozwiązuje takie problemy, np. dają górką 1-3%
    towaru
    na gwarancję i sprzedawca w razie czego ma na wymianę.

    Może brak smarowidła pod stołem? Nie wiem:) Nie mi tym sadzić.
    Witamy w realnym świecie.

    Pamiętasz karabinek Grot jak pismaki z niemieckiej budy dla polaków zmieniły
    szczekanie?
    Kiedy nasze u żłoba: ach jak cmokamy, zachwalamy i peany ślemy,
    ogólnie zachwyty bez końca, karabinek Grot nawet z nagrodami od samych ministrów!
    Kiedy ich u żłoba: aj, zacinajo się, piachu naleciało nie szczelajo, coś takie
    krzywe i w ogóle nie takie jak być powinny,
    fukamy i krzywimy się.

  • 103. Data: 2022-12-02 16:25:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 06:49:28 -0800 (PST), alojzy nieborak wrote:
> [...]
    towaru
    > na gwarancję i sprzedawca w razie czego ma na wymianę.

    A jak bedzie 10% reklamacji?

    > Może brak smarowidła pod stołem? Nie wiem:) Nie mi tym sadzić.
    > Witamy w realnym świecie.

    Chodzi mi tylko o to, czy 99% dobrych butow to dobry wynik, czy zly ?
    :-)

> [...]
    > Kiedy ich u żłoba: aj, zacinajo się, piachu naleciało nie szczelajo, coś takie
    krzywe i w ogóle nie takie jak być powinny,

    No ale moze po prostu wady zaczeły wychodzic jak u zloba byl kto inny.
    Albo wady naglasniala jeszcze inna osoba, juz bo cos dla siebie
    zalatwic, a "niemiecka" tuba podchwycila.

    Nawiasem mowiac - Niemcy odkryli problem ze swoim karabinkiem.
    Tez sie przegrzewa, jak go intensywnie uzywac.

    J.

  • 104. Data: 2022-12-02 19:59:07
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 30.11.2022 o 16:41, J.F pisze:

    > sprobuj. Mam wrazenie, ze na 5V nie ruszy.
    > Tzn wylaczony nie bedzie ladowal baterii,
    > wlaczony nie bedzie jej podladowywal,
    > bo zeby pracowal na 5V ... nawet glupie 20W to 4A,
    > a podejrzewam, ze lubi wiecej.

    > podejrzewam, ze dopuszczalne napiecia przy zwyklym zasilaczu
    > sa dosc szerokie - w koncu w srodku i tak przetwornica, a moze kilka,
    > to czemu mialyby byc takie czułe.
    >
    > Co do USB-C to juz nie jestem taki pewien ...

    Mam HP EliteBook 840 z ładowaniem między innymi z USB C.
    Po podpięciu pod ładowarkę 10W 5V od smartfona powoduje
    ładowanie go przy wyłączonym oraz włączonym systemie.
    Przy wpięciu zasilacza 60W USB C ładuje pełną mocą...
    --
    pzdr, j.r.

  • 105. Data: 2022-12-03 06:47:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja sie nie bawilem, ale
    > https://youtu.be/7ZK5TZWJ_88?t=693
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=JN8A2nIMUWA
    >
    > Inna sprawa, ze kosztuje to wiecej niz aku olowiowy,
    > wiec nie bardzo widzę sens kupowania do prywatnego uzytku
    > ... chyba, ze ktos potrzebuje duzego powerbanka, albo ma flote
    > samochodow.
    >
    > Chociaz ... $75 to juz nie wiecej.

    Eee, widzę na Alim sporo poniżej tej kwoty. Dla niemarkowych od ca
    150pln w górę. Przy dużych mrozach nowy rozwiąże problem?

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2022-12-03 06:49:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-01, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Suchoładowane akumulatory samochodowe były swego czasu sprzedawane w
    > sklepach, były bez elektrolitu. Mogły tak stać latami.
    > Kupowało się taki akumulator, zalewało elektrolitem, czekało na nasączenie
    > elektrod i można było rozpocząć ładowanie. Czasami pomagało kilka lekkich
    > kopniaków albo innych delikatnych wstrząsów, jeśli ktoś zbyt szybko zalewał
    > płyty i w woreczkach zostawało powietrze.

    Miałem kilka takich motocyklowych i przyznam nigdy nie bawiłem się ani w
    odczekiwanie ani ładowanie. Pracowały tyle co już zalane.

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2022-12-03 14:01:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > Rozcieńczony kwas siarkowy nie podlega restrykcjom. Trzeba by sprawdzić,
    > AFAIR restrykcje dotyczą kwasu o stężeniu powyżej 10%, a to wystarczy do
    > regeneracji kationitu.

    W handlu był bardziej stężony - nie pytaj jaki, bo ostatnio kupowałem
    w 1977 roku :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 108. Data: 2022-12-03 14:01:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > Tak nieco obok tematu: pod Wrocławiem jest OGROMNY zakład produkujący
    > akumulatory litowe. Da się to kupić bez miliona pośredników?

    Zapewne da się, jeśli zamówisz kilka kontenerów...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 109. Data: 2022-12-03 16:41:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Dec 2022 14:01:55 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Zapewne da się, jeśli zamówisz kilka kontenerów...

    Się mi przypomniało:

    Jak Dresher zaczął wchodzić do Polski (około 1992-1993?), to zapowiedział
    się szumnie u mnie przedstawiciel tejże firmy.
    Przyjechał dumnie, pokazuje, co to ma za papiery.
    Pyta się ile miesięcznie i jakich papierów będę potrzebował.
    No to ja zacząłem delikatnie, żeby nie przestrzelić: 240x3 - 50 pudełek,
    360x2 ze 20 pudełek itd. jeszcze kilka rozmiarów.
    Facet poczerwieniał.
    Okazało się, że cały ten przedstawiciel handlowy w gajerku z krawacikiem ma
    do dyspozycji cinquecento i jest w stanie na raz przywieźć tylko
    kilkanaście pudełek :(
    A do firmy miał kilkaset kilometrów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 110. Data: 2022-12-03 17:03:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Saturday, December 3, 2022, 4:41:30 PM, you wrote:

> [...]
    > Okazało się, że cały ten przedstawiciel handlowy w gajerku z krawacikiem ma
    > do dyspozycji cinquecento i jest w stanie na raz przywieźć tylko

    Ja mam przeciwny problem - MoQ, to u nas 50 sztuk. I pisze studencik
    czy inny doktorancik, że chce 1 sztukę... Facet nie rozumie, że 1
    sztuka musiałaby kosztować 500+, żeby się zwróciły koszty.

    --
    Best regards,
    RoMan