  • 11. Data: 2021-05-22 17:00:34
    Temat: Re: Prąd przemienny, niskie napięcie stabilizacja napięcia.
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    .

    >Masz udar?

    Kto kogutek? Permanentny.

  • 12. Data: 2021-05-22 18:46:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 15:07:00 UTC+2 heby napisał(a):
    > A ja sadziłem że wystarczy zorientować się że lata 80 już się skończyły
    > i teraz robi się to inaczej:
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/4000253895910.html
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005001382379241.html
    > https://pl.aliexpress.com/item/4000284392803.html
    >
    > i bilion innych.
    > Wszyscy widzieli i słyszeli. Wystarczyło obserować ostatnie 20 lat
    > rozwoju rynku.
    Tylko widziałeś w necie czy używasz. Dasz słowo że działa? Nie że wszyscy tylko że
    Ty.

  • 13. Data: 2021-05-22 18:51:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja nie. A Ty?

    skoro to nie udar to znaczy, że masz problem do zdiagnozowania.
    chłopak wyraził chęć pomocy a ty - jak to zwykle ty - zachowałeś się jak
    buc.

  • 14. Data: 2021-05-22 19:21:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 18:52:24 UTC+2 sirapacz napisał(a):

    > skoro to nie udar to znaczy, że masz problem do zdiagnozowania.
    > chłopak wyraził chęć pomocy a ty - jak to zwykle ty - zachowałeś się jak
    > buc.
    To on jest twoim chłopakiem? Pewno dlatego nie czytałeś co napisał.

  • 15. Data: 2021-05-22 19:27:15
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    4...@g...com napisał(a):
    > Sądziłem że w XXI wieku można kupić scalaka który załatwi
    stabilizację napięcia przemiennego. Ale jak nikt nie widział ani słyszał
    o takim to zostanę przy diodach.

    Stare rozwiązanie do stabilizacji napięcia:
    https://zapodaj.net/ca7b02dbd00e5.jpg.html

    Wilgotnościomierz?
    Pojemnościowo przy kilkuset kHz albo rezystancyjnie. Różne som koncepcje.

    Mierniki różnistych sypkich produktów oparte są na pomiarze pojemności,
    natomiast jakie wilgotnościomierze drewna na pomiarze rezystancji, pewnie też AC.

  • 16. Data: 2021-05-22 19:40:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 18:46, Zenek Kapelinder wrote:
    > Tylko widziałeś w necie czy używasz. Dasz słowo że działa? Nie że wszyscy tylko że
    Ty.

    Tak. Wersja pojemnosciowa działa. Używałem przez 2 lata w ogródku,
    wygladała nieco inaczej, obecnie mojej nie widzę na ali, może chińczycy
    mają nowszy model.

  • 17. Data: 2021-05-22 19:46:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 19:40:55 UTC+2 heby napisał(a):
    > Tak. Wersja pojemnosciowa działa. Używałem przez 2 lata w ogródku,
    > wygladała nieco inaczej, obecnie mojej nie widzę na ali, może chińczycy
    > mają nowszy model.
    Bardzo dziękuję zaraz klikam i kupuje na allegro bo tam też jest. Cały czas był w
    ziemi czy wtykales jak chciałeś zmierzyć. Napisałeś że używałeś, czyli już nie
    używasz. Popsuł się czy jakieś inne powody że nie używasz.

  • 18. Data: 2021-05-22 19:57:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 19:46, Zenek Kapelinder wrote:
    > Cały czas był w ziemi czy wtykales jak chciałeś zmierzyć.

    Zostało zalane przez mnie, w częsci elektronicznej, masą uszczelniającą.
    Już nie pamietam co to było, jakieś elastyczne, jak spieniona guma, do
    elektroniki. Pierwszy szybko skorodował, po kilku deszczach, w miejscach
    gdzie są elementy.

    Drugi, po zalaniu, wytrzymał 2 lata, choć miał też zbudowany daszek.

    > Napisałeś że używałeś, czyli już nie używasz. Popsuł się czy jakieś inne powody że
    nie używasz.

    Został rozjachany kosiarką przez nadgorliwego kierowcę. Po tych 2 latach
    dalej działał i reagował na wilgotność. Nie mam urządzenie pomiarowego
    pozwalajacego jednak sprawdzić na ile rozjachały mu się parametry i to,
    że działa, nic nie znaczy.

    Po tym incydencie swierdziłem że psu na budę mi to potrzebne. Są gotowe
    systemy automatyki podlewające ogródki, rękodzieło to strata czasu. W
    efekcie nie używam tych systemów, bo za drogie. W drodze obserwacji
    stwierdzam, że podlewanie jak jest sucho wystarcza w zupełności. W
    przyszłości może zamontuje elektrozawór sterowany z automatyki domowej
    reagującej na brak opadów. Ale wątpie.

  • 19. Data: 2021-05-22 23:11:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To on jest twoim chłopakiem? Pewno dlatego nie czytałeś co napisał.

    przeczytałem: pytał po co ci to, aby doradzić ci sensowne rozwiązanie.
    poza tym nie sil się - byle kto mnie nie obrazi

  • 20. Data: 2021-05-22 23:35:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 23:11:50 UTC+2 sirapacz napisał(a):

    > przeczytałem: pytał po co ci to, aby doradzić ci sensowne rozwiązanie.
    > poza tym nie sil się - byle kto mnie nie obrazi
    Szkoda mi czasu żeby cię obrażać.