  • 211. Data: 2019-10-24 12:47:54
    Temat: Re: Przejście. KAMERY i FOTORADARY.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@x...invalid> napisał w wiadomości
    news:20191024111121.4d4524eb@mateusz...
    2019-10-24 o 08:48 +0200, BronkL napisał:

    > KAMERY i FOTORADARY natychmiast zmniejszą ilość zabitych na drogach.
    > Na Zachodzie kierowcy też są ludźmi i nie są lepsi od Polaków.

    > Nie do końca tak jest. Dużą rolę odgrywa społeczne piętnowanie
    > niebezpiecznych zachowań. W PL tego praktycznie nie ma, w FR jest
    > normalnością.

    > Mateusz

    Akurat w Francji widziałem jak zatrzymali kierowcę, bo zamiast
    130 jechał 150 na autostradzie. Zaraz na pierwszej bramce
    go skasowali.

  • 212. Data: 2019-10-24 13:01:28
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-24 o 12:47 +0200, BronkL napisał:
    > Akurat w Francji widziałem jak zatrzymali kierowcę, bo zamiast
    > 130 jechał 150 na autostradzie. Zaraz na pierwszej bramce
    > go skasowali.

    Kontrole bywają, jak wszędzie. Ale to nie żadna nieuchronność -
    szaleńców prujących 150+ autostradą też zdarza mi się sporadycznie
    widywać - natura ludzka wszędzie ta sama, żadna nacja nie jest
    pozbawiona idiotów. Część uchwyci radar, część złapie patrol na bramce,
    ale większość takich wybryków jednak przechodzi przez sito. Tacy
    kierowcy z reguły uspokajają się, bo mają dość tego że inni na nich
    mrugają, a i słowny opierdol też się zdarzy zebrać na najbliższym
    postoju lub stacji benzynowej.

    I ja o tym mówię właśnie - takiej świadomości społecznej w PL nie ma, a
    jeśli w jakimś zarodkowym stadium się gdzieś pojawi to szybko zostaje
    stłamszona wszechobecnym chamstwem drogowym.

    Mateusz

  • 213. Data: 2019-10-24 13:21:33
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: Kviat

    W dniu 24.10.2019 o 07:03, Shrek pisze:

    > Ja kumam/

    Ja też. Ale lubię ironię.

    > Po prostu lubią zapierdalać i nawet ich rozumiem. Z tym, że to
    > żadne usprawiedliwienie.

    Czyli będą płacić za to, żeby nie robić tego, co lubią, zamiast nie
    robić tego za darmo.
    :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 214. Data: 2019-10-24 13:23:17
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-10-24 o 12:40, jerzu pisze:
    > https://youtu.be/c3sLIGQiABg - jakby ktoś chciał szczegółową analizę przeprowadzić.

    Wariat lecący bm-ką był widoczny z daleka. Szkoda że przechodzący facet
    nie zachował czujności, pewnie by żył. W tym mieście niestety trzeba się
    nauczyć takiego rozglądania nawet jak się przechodzi na zielonym świetle.

  • 215. Data: 2019-10-24 14:23:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Oct 2019 23:28:38 +0200, w <5db0c604$0$556$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > No jak to na 100%, kiedy ponoć co najmniej współwinny jest en co
    > zatrzymał się go przepuścić?

    Jak tak pisałem?

  • 216. Data: 2019-10-24 16:18:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Thursday, October 24, 2019, 1:01:28 PM, you wrote:

    > Kontrole bywają, jak wszędzie. Ale to nie żadna nieuchronność -
    > szaleńców prujących 150+

    Szaleńców? 150 to ledwie 10 ponad limit.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 217. Data: 2019-10-24 17:13:43
    Od: Kviat

    > Szaleńców? 150 to ledwie 10 ponad limit.

    150+, to nie 150.
    We Francji limit jest 130.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 218. Data: 2019-10-24 17:31:08
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2019 07:15:57 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    durniejszego pomysłu to ja już dawno nie widziałem. To już naprawdę taniej wyszłoby
    postawić sygnalizatory na żądanie.

    > A wiesz ile kosztuje kamera z analityką obrazu niezłej firmy? Bo ja
    > wiem, bo w okolicach tego siedzię i pracuje.

    Pewnie w okolicach siedzisz ale pojęcie masz mierne. Sprzęt może i jest stosunkowo
    niedrogi ale system informatyczny, który miałby to obsługiwać i namierzać auta
    wyprzedzające na każdym przejściu, gdzie jest kamera, to już pewnie ładnych
    kilkanaście baniek. Sam data storage, to pewnie jakieś petabajty a już nie mówię o
    AI, która też musiałaby mieć niezła moc obliczeniową. No chyba, że chcesz przy
    monitorach posadzić Ukraińców na 3 zmiany, którzy będą obserwować każde przejście.
    CTP

  • 219. Data: 2019-10-24 19:13:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 13:23, spider pisze:

    > Wariat lecący bm-ką był widoczny z daleka.

    Żeby przejść przed nim bezpiecznie trzebabyło ćwierć kilometra. Pewny
    jesteś, że z ćwierć kilosa byś to dobrze ocenił? No i nie wiem jak na
    podstawie tego filmu oceniłeś, że go z daleka było widać.

    --
    Shrek

  • 220. Data: 2019-10-24 19:16:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 14:23, r...@k...pl pisze:

    > Jak tak pisałem?

    Twierdziłeś, że naraziłem na niebezpieczeństwo pieszego zatrzymując
    się... zamiast go rozjechać.

    --
    Shrek