  • Data: 2022-06-14 18:03:01
    Temat: Re: 2.5" NASy domowe z WiFi 5 GHz
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.06.2022 o 22:57, Eneuel pisze:

    > BTW -- chyba masz w swoim NAS dyski SSD, bo HDD z dysku na dysk
    > ciągną u mnie z zawrotną ;) szybkością sięgającą w porywach aż
    > 7MB/s, czyli znacznie poniżej możliwości nawet mojej Tendy -- Ty
    > (jak kiedyś pisałeś) masz WiFi6, czy jak kto woli
    > ax...

    Tak bez żadnych uszczypliwości... coś jest nie tak. Albo naprawdę stary
    sprzęt, albo antywirus tak zamula (miałem takie przypadki, proponuję go
    odinstalować, zrobić test wtedy i ewentualnie nowa instalacja lub zmiana
    na coś innego o ile to nie systemowy z Win10), albo dysk umiera. Mi się
    dysk WD Blue 500GB 2,5" w laptopie kończył właśnie takimi objawami,
    transfer ledwo dobijał do 10MB/s, z reguły mniej, Windows 7 uruchamiał
    się "wieki". Niby nic ciekawego nie było w SMART, ale zgrałem dane na
    nowy i problem znikł.
    Więc w razie czego jak masz coś ważnego, zrób kopię.

    > Wprawdzie tyle ciągną te dyski na końcu swej powierzchni, ale to
    > jedne z najszybszych talerzowych dysków 2.5" w ogóle...

    Do NAS'a swojego staruszka TS-253A wsadziłem dla testu wyciągnięty ze
    starego laptopa Seagate BarraCuda Pro 1TB 2,5", i bez problemu ciągły
    zapis (filmy około 20GB na plik) po 1GBit ethernet ponad 100MB/s.

    > : Nie napisałeś czy chcesz tylko trzymać pliki,
    >
    > Mam luźne dyski 2.5" -- chciałem do nich kupić obudowy USB, więc
    > pomyślałem o NAS... Pytałem o coś taniego -- więc chyba o coś
    > najprostszego, ale z WiFi, najlepiej WiFi 5 GHz, bo mam taki
    > APek, kupiony za aż ;) 75 PLN na ,,rozdrożu", czyli w
    > Carrefourze...

    Jak już wspomniałem, tanio to tylko składanie coś na R-pi albo obudowa
    Mini-ITX NAS i płyta Mini-ITX na Intel/AMD. Nie jest to niestety
    "gotowiec" tylko samemu składasz soft.
    Do 2 dysków gotowca tanio można jeszcze Zyxel kupić. Mam, używam
    wyłącznie jako dysk sieciowy. Ale jak chcesz więcej dysków to przestaje
    być tanio.

    > -&-
    >
    > Przepraszam Irokez, jeśli Cię ranię, ale wygląda mi na to, że
    > bajerujesz.. >
    > Kopiuję pliki wielkości ~40 GB z dysku talerzowego na inny
    > talerzowy dysk w laptopie... Rzekomo oba dyski na początku swej
    > powierzchni dają się czytać z szybkością sięgającą 150MB/s, ale
    > rzeczywiste kopiowanie daje w porywach 7 MB/s...

    Jak wyżej napisałem, coś nie tak.

    > Coś też kiedyś wspominałeś o sensowności APka WiFi AC bez
    > gigabitowopersekundowego łączą przewodowego...
    >
    > Coś plączesz... :)

    tak, pisałem, w kwestii sprzedaży punktów dostępności AC 750Mbit z
    portem 100Mbit.
    Podsumowanie było takie, że firmy wyprzedają złom elektroniczny z
    piwnic, bo 97% gospodyń domowych nie wie widzi różnicy.
    Finalnie kupiłem punkt dostępowy z portem gigabitowym. Dla mnie jest
    różnica czy kopiuję z laptopa po WiFi 10MB/s czy 50MB/s.

    > Do uczciwszych --

    a serdecznie dziękuję za ocenę.

    --
    Irokez