    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: AB=21
    Supersedes: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Fri, 16 Oct 2020 20:59:09 +0200

    nadir napisał:

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, że w Warszawie i okolicy wykorzystano
    > niespełna milion numerów stacjonarnych. Nie znam i nie mam skąd wziąć
    > aktualnych danych, ale parę lat temu POTS-ów w całej Polsce było jakieś
    > 8 milionów.

    Były jednak prognozy, że warszawska pula numerów 22 (plus siedem cyfr)
    się skończy. Tak samo dobre jak te wcześniejsze, że funkcjonowanie
    miasta Paryż stanie się niemożliwe (gdzieś w połowie XX wieku miało to
    nastąpić), gdyż ze względu na rozwój transportu ulice pokryje warstwa
    za przeproszeniem końskiego gówna, a służby miejskie nie nadążą z
    wywozem.

    Do tego cyklu prognoz pasuje proroctwo, że jeśli operatorowi komórkowemu
    A przydzieli się numerację 601-xxx-xxx, a operatorowi B 602-xxx-xxx, to
    starczy po wsze czasy, bo więcej telefonów komórkowych nigdy nie będzie.
    Jeśli ponadto pojawi się kolejny operator C (501-xxx-xxx), to klienci
    się rozdystrybuują równomiernie i rezerwa numerów będzie jeszcze większa.

    Plan Numeracji Krajowej w obecnej formie zawdzięczamy jednemu Dobremu
    Urzędnikowi Państwowej Administracji (znam gościa), który przez kilka
    lat barł pieniądze w Ministerstwie Łączności tylko za to, że układał te
    cyferki. Jak już ułożył, w oparciu o gierkowskie województwa, to mu te
    województwa zaraz zlikwidowali. Potem było tylko gorzej. Obecny plan
    nadaje się wyłącznie do zaorania i stworzenia od nowa -- nie ma co się
    rozczulać nad szczegółami w rodzaju "AB=21".

    Jarek

    --
    640K ought to be enough for anybody.