  • 21. Data: 2010-01-21 13:50:05
    Temat: Re: Akumulator ile ładować?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Agent pisze:

    > Co nie zmienia faktu że jak już auto odpali (sprawne czyli jak założyłem
    > kręci z 3 s.) to alternator bardzo szybko uzupełni ubytek energii.

    Ja się tylko odnoszę do Twojej tezy precyzyjnie zacytowanej powyżej.

  • 22. Data: 2010-01-21 13:51:24
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...proad pobrany na rozruch zimnego silnika bedzie duzo
    > duzo wiekszy niz ten jaki doladuje alternator w ciagu
    > kilkunastu minut na biegu jalowym...

    Chyba trochę kłamiesz jednak ;-))). Poza tym tu chodzi o
    bilans energetyczny, a nie stricte o prąd...

    > kiedys czytalem ze w "starych" autach srednio po 20km
    > jazdy w trasie rekompensuje sie prad pobrany na rozruch...
    > ale jest tyle czynnikow na okolo jak np temperatura itp ze
    > nie da sie tego od tak stwierdzic...

    To aku w moim aucie powiniem umrzeć po jakichś 2-3
    miesiącach, bo odpalam 15-20 razy dziennie, a przejeżdżam
    średnio ok. 100 km ;-)). A popatrz, przeżył bez ładowania
    prostownikiem ponad 4 lata ;-). Właśnie go wymieniłem, ale
    bardziej dla świętego spokoju niż z konieczności...

  • 23. Data: 2010-01-21 13:51:26
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał

    > Tym niemniej pojemnosc elektrochemiczna jest wlasnie taka.
    > Efekt przy duzym pradzie byl tu opisywany - nie zajdzie przy rzadkim
    > uruchamianiu.

    Rzadkim, tzn. tylko raz - przez 30 minut bez przerwy? :)

  • 24. Data: 2010-01-21 13:52:44
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Nie naładujesz aku na postoju,

    Czyżby?

  • 25. Data: 2010-01-21 13:58:22
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hj9if6$234n$1@news2.ipartners.pl...

    > Ja się tylko odnoszę do Twojej tezy precyzyjnie zacytowanej powyżej.

    Tak, masz rację. Im aku aku bedzie bardziej rozładowany tym będzie można go
    obciążac coraz mniejszym prądem.

  • 26. Data: 2010-01-21 14:46:18
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    drill wrote:
    > kiedys czytalem ze w "starych" autach srednio po 20km jazdy w trasie
    > rekompensuje sie prad pobrany na rozruch

    co oznaczałoby, że stare auta jeżdzące po mieście
    nie są w stanie przeżyć tygodnia w mrozy.

    --
    Bydlę

  • 27. Data: 2010-01-21 15:35:16
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "drill" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > kiedys czytalem ze w "starych" autach srednio po 20km jazdy w trasie
    > rekompensuje sie prad pobrany na rozruch... ale jest tyle czynnikow na okolo
    > jak np temperatura itp ze nie da sie tego od tak stwierdzic...
    Krążyła też kiedyś opinia, że jeden rozruch zimą to 15 minut jazdy.
    W starych samochodach to mniej więcej się zgadzało. Z mechanicznym zapłonem,
    ręcznym ssaniem było trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem. Dodatkowo oleje
    mineralne znacznie zwiększały opory zimnego silnika. Współczesne sprawne auto
    znacznie mniej i krócej obciąża akumulator przy rozruchu.

    Tak się złożyło, że jedno z moich firmowych aut przez ostatnie dwa miesiące
    jeździło na trasach nie dłuższych niż 2 min. Nie widzę żadnych objawów
    rozładowania akumulatora.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 28. Data: 2010-01-21 18:00:04
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

> [...]

    > wiekszy niz ten jaki doladuje alternator w ciagu kilkunastu minut na biegu
    > jalowym... bardziej zaszkodzisz niz pomozesz...

    nieprawda, przynajmniej w samochodach które mialem (ze sprawnym
    alternatorem). Alternator ładuje od niskich obrotów, to nie jest pradnica,
    ze potrzebuje 2000rpm.

  • 29. Data: 2010-01-21 18:03:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W związku z tą wstrząsającą historią moje pytanie jest: ile czasu średnio
    > minimum powinien samochód pochodzić na postoju aby naładować akumulator na
    > tyle żeby rano odpalił? Mam na myśli uzupełnienie prądu na wieczorny
    > rozruch i aby miał mon na rano.

    jesli samochod jest sprawny a a akumulator ma dobrą pojemnosc to nei musisz
    nic doładowywać. A jesli akumulator sie konczy i chcesz zwiekszyc szanse
    rozruchu rano, to potrzymaj go okolo 15 min na jałowym. Dobrze by tez
    ustawic w bezwietrznym miejscu, moze przy scianie to moze silnik dłuzej
    temperature utrzyma i az tak nie zastygnie. Ale to chbya musialbys odpalac
    auto co kilka godzin zeby trzymal cieplo

  • 30. Data: 2010-01-21 18:04:38
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Proponuje w trosce o akumulator wyjąć go z auta zabrać do domu i
    > podładować przez noc. Na pewno dłużej posłuży i na pewno zakręci.

    no i ogolnie to fajna sprawa na -10 mrozie wyjmowac pod chmurką akumulator a
    potem go jeszcze nosić i rano podłączac