eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • X-Received: by 2002:a0c:e24a:: with SMTP id x10mr7352356qvl.61.1613348646369; Sun, 14
    Feb 2021 16:24:06 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a0c:e24a:: with SMTP id x10mr7352356qvl.61.1613348646369; Sun, 14
    Feb 2021 16:24:06 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!n
    ews-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegrou
    ps.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 14 Feb 2021 16:24:06 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <602907b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
    References: <0...@g...com>
    <s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s09k89$1i5v$1@gioia.aioe.org>
    <60285caf$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <602907b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <f...@g...com>
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    From: - <s...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 15 Feb 2021 00:24:06 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761822
    [ ukryj nagłówki ]

    niedziela, 14 lutego 2021 o 05:22:06 UTC-6 LordBluzg(R) napisał(a):
    > W dniu 14.02.2021 o 07:28, - pisze:
    > [...]
    > >> Moim miernikiem jest rozrusznik :] Nie muszę nawet otwierać maski a
    > >> zwyczajnie mam pamięć słuchową i usłyszę czy zdycha czy ładnie kręci.
    > >
    > > Zapraszam tutaj :)
    > >
    > > Zareczam ci ze moj nowy aku ci podpadnie jako podejrzany przy tych -27 ktore dzis
    byly.
    > No przecież -27C to nie jest normalna temperatura. Może nowy samochód da

    No niemozliwe :)
    Dlatego tez pytam o sytuacje w niskich temperaturach :)

    > sobie radę ale starszy może mieć problem, szczególnie diesel. Związane
    > jest to z wyeksploatowanym silnikiem i stanem rozrusznika i nawet ze
    > starym olejem (przed zimą wymieniam olej) a akumulator w tej
    > temperaturze (nawet nowy) może mieć 50% sprawności. To zbiór obciążeń
    > dla akumulatora, którego wynikiem może być to, że nie odpali.

    Tak, racja. Tyle ze to to ja juz wiem. Brakuej mi tego nieszczesnego info o napieciu.

    A napiecie jest mi potrzebne aby w relatywnie latwy sposob stwierdzic ze dany aku juz
    jest do wymiany albo ze jeszzce pojezdzi ale starczy sie jakis czas z nim pocertolic
    i do nastepnej jesieni sie nada.
    Tyle i az tyle.

    > Zmiana jednego z tych parametrów może pomóc. Najlepiej na noc zabierać
    > akumulator do domu, żeby miał pełną sprawność i odpowiednią temperaturę
    > przy rozruchu.

    Tak, to tez jest jakis sposob.

    > > Bo nowka aku, podladowana w nocy w trakcie dnia (godzina 15) przy ugrzanym
    silniku krecil rozrusznikiem jakby mial zaraz wyzionac ducha. Chcesz? Nagram ci
    filmik.
    > Istnieje szansa, że masz zużyty rozrusznik po prostu, lub połączenie
    > jego z akumulatorem bo on tu jest kluczowy, żeby wytworzyć odpowiednie
    > ciśnienie w cylindrze kręcąc się z prędkością dającą odpowiednie
    > parametry do rozruchu :] Sam olej (stary/gęsty) powoduje tutaj
    > obciążenie i zużyty rozrusznik nie osiąga odpowiednich obrotów.
    > Chyba to oczywiste? O takie rzeczy należy zadbać przed zimą.
    >

    Tyle ze jak silnik cieply to ten stary krecil dobrze. I to czy grzany grzalka czy tez
    grzany z jazdy (wtedy aku troche sie ugrzeje i podladowuje).
    Miarka sie mu przebrala jak byl podladowany 2 dni wczesniej, postal chwile i rano z
    nagrzanym blokiem nie pokrecil zbytnio.
    Tyle ze powtarzamy to samo w kolko.
    Tam juz bylem i widzialem.

    Pytam o co innego :)


    > Kiedyś, kiedy panowały u mnie takie mrozy stawiałem na cegle kuchenkę
    > elektryczną 1kW pod miską olejową na 20min. Przy -30 diesel kręcił jak w
    > lato :)
    >

    No to mam blisko. Bo grzalka w bloku ma ponoc 400W (mierzylem watomierzem i bylo
    blisko tej wartosci). Wpieta na 4+ godzin.
    I wtedy ten aku podladowywany dwa dni wczeniej padl.

    Tak wiec widzisz, blisko nam pod wzgledem wiedzy czy doswiadczenia.

    BTW. Ten stary aku jak obmierzylem mu gestosc jeszcze w lato to wiekszosc cel miala
    znosna gestosc na poziomie 1,260
    Ale byly dwie co mialy okolice 1,210. Mierzone po nadaldowaniu i odstaniu paru
    godzin.
    I tylko fakt ze mial te 11.7V w lato po naldaowaniu i odstaniu byl dla niego dziwny.
    No i do -20 jeszcze jako tako sie sprawowal.

    Pewnie w naszych warunkach to wogole by nie bylo z nim problemow. Jeszcze by 2-3-4
    lata podzialal. Ale przy -30 juz nie bardzo byl w stanie. I w sumie nadal nie wiem
    czy juz byl na wykonczeniu czy po prostu -30 to masakra dla kazdego i tyle...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: