eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!bolzen.all.de!npeer.as286.
    net!npeer-ng0.as286.net!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.a
    ms4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
    POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <0...@g...com>
    <60283150$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <602bd593$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be05a$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be492$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <s0iop1$3lm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <gbzrh9q38b13$.1ul9219nnq7lb$.dlg@40tude.net>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Wed, 17 Feb 2021 11:52:13 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1 Hamster/2.1.0.11
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <gbzrh9q38b13$.1ul9219nnq7lb$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210216-2, 16.02.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 30
    Message-ID: <602cf576$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.37.120.103
    X-Trace: 1613559158 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 178.37.120.103:50678
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2937
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761933
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.02.2021 o 11:36, collie pisze:

    >> Będąc młodym kierowcą zauważyszy, że połowa elektrolitu się wygotowała,
    >> aby zapobiec dalszemu wygotowywaniu wpadłem na genialny pomysł aby po
    >> odpaleniu odłączyć akumulator.
    >> Efektem było przepalenie wszystkich żarówek, które zdarzyło mi się po
    >> drodze włączyć.
    >
    > Bajdurzysz, powtarzając znaną urban legend o odłączonym akumulatorze
    > i przepalonych żarówkach.
    >
    >
    Chyba nie. Opisywał Malucha a ZTCW to tam była prądnica a nie alternator
    i sam regulator napięcia zbudowany był na 2 przekaźnikach i opornikach.

    Prądnica nie miała dużej mocy ale w przypadku uszkodzenia regulatora i
    odłączenia akumulatora, potrafiła podjechać nawet do 30V skutecznie
    paląc żarówki, łącznie z włączonym radiem Safari :)
    Żarówki nie miały dużej mocy jak obecnie H7 czy H4 więc pojawienie się
    tam nagle 30V potrafiło poczynić spustoszenie przy mocy tej prądnicy
    (ok90W chyba/nie pamiętam). Późniejsze wersje 126P miały alternator i
    osobno regulator ale w przypadku alternatora raczej nie zachodziło tutaj
    samowzbudzenie lecz jeśli wcześniej wygotowało mu wodę z akumulatora,
    można uznać, że regulator dawał maxa na wzbudzenie alternatora i efekt
    gotowy :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: