eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Data: 2021-02-17 14:03:58
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W środę, 17.02.2021 o 13:27, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > W nowszym aucie to już nie jest takie oczywiste.
    >
    > Od jakiegoś miesiąca mam w gnieździe zapalniczki ładowarkę USB z
    > miernikiem napięcia. Ten miernik sprawdzałem ze starym ale przyzwoitym
    > Metexem i wskazuje poprawnie.
    > Obserwacje są ciekawe. Napięcie w instalacji (a więc i na klemach) zależy
    > od wielu czynników.
    > Jak jest temp. zewnętrzna w okolicach 0 i poniżej to mam 14.7-14.9V.

    Pomiar napięcia w gnieździe zapalniczki nie jest miarodajny - potrafi
    tam być spadek napięcia nawet o 0,5 V. Woltomierz w aucie jest rzeczą
    nieocenioną, ale podłączony bezpośrednio do klem akumulatora. Można
    od biedy posługiwać się miernikiem w gnieździe zapalniczki, ale po
    uprzednim skalibrowaniu go dobrym miernikiem podłączonym jednocześnie do
    klem, żeby wiedzieć, jaką brać poprawkę na odczyt z gniazda zapalniczki.
    Poza tym masz zepsuty, albo źle wyregulowany regulator napięcia.
    Napięcie ładowania nie powinno w żadnym przypadku przekraczać 14,4 V -
    i to mierzone na klemach, a nie w gnieździe zapalniczki. Tak jest zdrowo
    i dla akumulatora, i dla elektroniki samochodowej.

    --
    Jak nic ci się nie chce, pij wodę. Będzie ci się chciało siku
    (Albert Einstein)