eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Data: 2021-02-17 14:02:52
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .02.2021 o 13:52 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > nie tyle w spadku napięcia całości, lecz wynikłe jest to z prawa Kiroffa
    > (choćby) i stalowych połączeń (oporność) na samym gnieździe bo pamiętać
    > należy, że woltomierz zasila się z tego samego źródła, które mierzy.
    > Wystarczy lekki brak kontaktu i wskazania będą błędne. Miernik powinien
    > być podłączony bezpośrednio pod akumulator z pominięciem nawet
    > bezpiecznika, lub do bezpiecznika o dużej mocy. Wtedy spadki napięć będą
    > mniejsze w tym obwodzie i bardziej dokładne z uwagi na punkt podłączenia
    > na samym akumulatorze z pominięciem wszelakich styków.

    Tak jak napisałem weryfikowałem jego wskazania drugim miernikiem na
    klemach. Sprawdzałem też dwoma miernikami (na klemach i w zapalniczce) te
    zastanawiające fluktuacje i się pokrywają.

    > Inna sprawa to obroty silnika jak i jego moc. Przy silnikach o małejmocy,

    To dwulitrowy diesel, ma 185KM. Raczej nie ten przypadek. Nagrzewnica w
    klimie na 2kW, świece to też 20A szt. - do tego wtryskiwacze, różne
    sterowniki i zwyczajnie "nie stykło" na wolnych obrotach.
    Sterownik ładowania (czy jak go tam zwał) w tym wypadku chroni aku przed
    całkowitym wydojeniem.

    TG