  • Data: 2020-09-30 13:19:23
    Temat: Re: Antena CB w samochodzie a podłączenie masy
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/09/2020 12:52, Marek wrote:
    > Czyli konkretnie jakie ma tematy?

    Narzekanie. Zgadnienia z okolic przeciekającego dachu w garażu. Że
    słychać go na słabą 4-kę. Że sprawozdanie i wybrano tych zamiast tamtych
    a powinni tamtych a nie tych. Że propagacja się pogorszyła. Że nadajnik
    się przegrzewa. Że lampa się spaliła i nie ma gdzie kupić. Że mikrofon
    za blisko. Że górna wstęga nie wchodzi. I co tam u Romka, miał płot
    naprawiać? A Heniek to już zmienił kabel, bo od 7 lat zmienia?

    Żucie szmat się to nazywało kiedyś. Chyba nadal się to tak nazywa.
    Słuchałem przemienników wieczorami przez kilka miesięcy i skutecznie
    mnie to wyleczyło z tego hobby. Ludzie ciekawi trafiaja się, tacy co
    interesują się transmisjami, sterowaniem, nadajnikami, antenami,
    naprawiają hobbystycznie i potrzebują porady i to jest bardzo ciekawe.
    Ale giną gdzies w szumie dziur w dachu i kłopotów z osetoporozą. Ja to
    kompletnie rozumiem i akceptuje, KF to jednak obecnie hobby emerytów,
    taki analogowy facebook, szczególnie na przemiennikach gdzie duże
    nadajniki zamieniono na małe radyjka i całośc tej "elektroniki"
    zredukowała się do kupna gotowca.

    Co innego daleki zasięg, ale do tego bez grubszej kasy cieżko podejść i
    coraz to gorzej widziane, z uwagi na rozmiar anten.

    Chciałem dzieciom pokazać. Ale chyba nie warto...

    PS. Są i ciekawe rzeczy jak przeloty ISS i telemetria. Ale tego na
    ręcznym radiu nie da się łatwo ogarniać.