  • 51. Data: 2021-04-05 11:56:10
    Temat: Re: Automatyka domowa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-04 o 22:55, heby pisze:

    > Świetnie, teraz to zaprezentuj in-vitro z sensowną metodyką badawczą i
    > wynikami podziel się z resztą świata.
    >
    > Ja bym bardzo chciał, aby tak było. Ale tak nie jest. Mimo masy ludzi
    > zajmujących się security i chcących dokopać google, nijak nie wychodzi.
    >
    > Masz więc szanse na dokopanie google. Wal śmiało, biore popcorn i pacze.

    Co byś chciał, aby tak było? Co dowalać Google?

    Przecież instalując dodatki czy aplikacje Googla wyrażasz zgodę na
    podsłuch. Masz też wgląd we wszystkie dane i ustawienia.

    Jak więc chcesz dokopać, skoro sam wyraziłeś na to zgodę? Ludzie
    instalując różne rzeczy w telefonach nawet nie czytają na co się godzą
    lub też nie rozumieją czego dotyczą te zgody. Nie wiedzą gdzie zarządzać
    tymi zgodami i jak je zmieniać.

    Najpierw poczytaj co pisze Google:

    "Informacje o ustawieniu nagrań dźwiękowych

    Gdy wydajesz polecenia głosowe w usługach Google, używamy technologii
    rozpoznawania dźwięku, by przetworzyć te dane i odpowiednio zareagować.
    Na przykład gdy klikniesz ikonę mikrofonu, by wyszukiwać głosowo,
    technologie rozpoznawania dźwięku opracowane przez Google przekładają
    to, co mówisz, na słowa i wyrażenia, które wyszukiwarka usiłuje znaleźć
    w indeksie. Dzięki temu otrzymujesz trafne wyniki.

    Aktywność w internecie i aplikacjach zapisuje na Twoim koncie Google
    dane o tym, co robisz w witrynach, aplikacjach i usługach Google. Mogą
    być również zapisywane dodatkowe informacje, np. o lokalizacji.
    Opcjonalne ustawienie nagrań dźwiękowych umożliwia zapisywanie
    w Aktywności w internecie i aplikacjach nagrań dźwiękowych generowanych
    podczas Twoich interakcji z wyszukiwarką Google, Asystentem i Mapami.
    Ustawienie nagrań dźwiękowych jest wyłączone, dopóki nie postanowisz go
    włączyć.

    Ustawienie będzie działać zawsze, gdy zalogujesz się w wyszukiwarce,
    Asystencie i Mapach, np. w przypadku Asystenta w aplikacji Google Home
    oraz na inteligentnym głośniku Google Home.

    Ustawienie nie ma wpływu na dane dźwiękowe zapisane na Twoim urządzeniu
    i w innych usługach Google. Zarządzanie dźwiękiem zapisywanym przez inne
    usługi Google, np. Google Voice czy YouTube, odbywa się w tych usługach.
    Dźwięk może być również zapisywany na urządzeniu np. do rozpoznawania
    głosu w Voice Match. Dane audio na urządzeniu mogą być wykorzystywane do
    usprawniania technologii rozpoznawania dźwięku na urządzeniu. Takie
    usprawnienia mogą trafiać do Google (bez nagrań dźwiękowych), gdzie
    zostaną użyte podczas prac nad technologiami rozpoznawania dźwięku oraz
    usługami Google, które z nich korzystają. Gdy na przykład włączysz
    ulepszanie Gboard, Gboard może poprawić rozpoznawanie u wszystkich
    użytkowników bez wysyłania tego, co mówisz, na serwer.

    Informacje o tym ustawieniu, a także innych ustawieniach konta Google,
    znajdziesz na stronie account.google.com
    <https://account.google.com?utm_source=my-activity&u
    tm_medium=logo&hl=pl>.
    Informacje o tym, jakie dane Google nadal zbiera i dlaczego, znajdziesz
    na stronie policies.google.com <https://policies.google.com?hl=pl>.

    Jak używane są nagrania dźwiękowe

    Google używa danych audio zapisanych przez to ustawienie, by rozwijać
    i ulepszać technologie rozpoznawania dźwięku oraz swoje usługi (np.
    Asystenta). Między innymi udało się nam usprawnić automatyczne
    rozpoznawanie mowy w językach z niewielkimi zasobami danych. Do uczenia
    pojedynczego modelu wykorzystaliśmy dźwięk z języków z bogatymi
    zasobami, co pozwoliło opracować mechanizm wielojęzycznego rozpoznawania
    mowy w czasie rzeczywistym.

    Dzięki sprawdzaniu nagrań dźwiękowych usługi sprawniej interpretują
    polecenia wypowiadane przez użytkowników. Wyszkoleni weryfikatorzy
    analizują próbki dźwięku, słuchając nagrań, a następnie transkrybując je
    i opatrując adnotacjami. Pozwala im to lepiej zinterpretować dane audio,
    np. gdy ktoś mówi w hałaśliwym otoczeniu lub w danym języku. W ramach
    tego procesu podejmujemy odpowiednie działania, by chronić prywatność
    Twoich danych, np. oddzielając dźwięk od konta na czas analizy przez
    weryfikatora.

    Nagrania dźwiękowe z czasem mogą również przyczynić się do lepszego
    rozpoznawania Twojego własnego głosu. Urządzenie z włączoną funkcją
    Voice Match może np. lepiej rozpoznawać wypowiadanie polecenia ,,OK Google".

    Gdy ustawienie nagrań dźwiękowych jest włączone

    Gdy ustawienie nagrań dźwiękowych jest włączone w Aktywności
    w internecie i aplikacjach, Google zapisuje nagrania dźwiękowe
    generowane podczas interakcji z wyszukiwarką Google, Asystentem i Mapami
    na Twoim koncie Google w Aktywności w internecie i aplikacjach.

    Dźwięk jest zapisywany wtedy, gdy urządzenie wykryje aktywację.
    Urządzenia mogą obsługiwać różne rodzaje aktywacji, np. wypowiedzenie
    ,,OK Google", ściśnięcie urządzenia, naciśnięcie przycisku rozmowy na
    słuchawkach lub kliknięcie ikony mikrofonu. Niektóre urządzenia
    uwzględniają w nagraniu kilka sekund przed aktywacją, by zarejestrować
    całą prośbę.

    Czasem dźwięk może zostać zapisany, gdy urządzenie nieprawidłowo wykryje
    aktywację (np. odgłos, który zinterpretuje jako ,,OK Google").
    Nieustannie pracujemy nad ulepszaniem naszych systemów pod kątem
    ograniczania niezamierzonych aktywacji.

    Jeśli używasz urządzenia bez połączenia internetowego, dźwięk może
    zostać zapisany na koncie, gdy znów będziesz online.

    Gdy ustawienie nagrań dźwiękowych jest wyłączone

    Gdy ustawienie nagrań dźwiękowych jest wyłączone w Aktywności
    w internecie i aplikacjach, Google nie zapisuje nagrań dźwiękowych
    generowanych podczas interakcji z wyszukiwarką Google, Asystentem
    i Mapami na Twoim koncie Google w Aktywności w internecie i aplikacjach.

    Gdy wyłączysz to ustawienie, wcześniej zapisany dźwięk nie zostanie
    usunięty. Możesz go usunąć w Aktywności w internecie i aplikacjach na
    stronie activity.google.com
    <https://myactivity.google.com/activitycontrols/weba
    ndapp?hl=pl>.

    Opracowane przez Google technologie rozpoznawania dźwięku będą nadal
    stosowane do przetwarzania danych dźwiękowych i reagowania na polecenia
    wypowiadane w usługach Google.

    Jak zarządzać nagraniami dźwiękowymi

    Masz do dyspozycji różne opcje zarządzania nagraniami dźwiękowymi
    zapisywanymi w Aktywności w internecie i aplikacjach.

    Zapisy możesz odsłuchać na stronie activity.google.com
    <https://myactivity.google.com/activitycontrols/weba
    ndapp?hl=pl>. Możesz
    też zdecydować się na automatyczne usuwanie lub usuwać dane ręcznie
    w Aktywności w internecie i aplikacjach. Google może usunąć dźwięk
    wcześniej, gdy nie będzie już potrzebny do ulepszania i rozwijania
    technologii. Na przykład niektóre języki mogą wymagać z czasem mniejszej
    ilości danych dźwiękowych.

    Swoje nagrania dźwiękowe możesz pobrać na stronie takeout.google.com
    <https://takeout.google.com?hl=pl>.

    Zapisywanie nagrań dźwiękowych możesz w każdej chwili wyłączyć
    w Aktywności w internecie i aplikacjach na stronie account.google.com
    <https://account.google.com?utm_source=my-activity&u
    tm_medium=logo&hl=pl>.

    Informacje o tym, jakie inne dane Google zapisuje i dlaczego, a także
    o sposobach wykorzystywania tych danych do ulepszania naszych usług
    (w tym o zabezpieczaniu informacji i możliwościach zarządzania
    prywatnością w różnych usługach), znajdziesz na stronie
    policies.google.com <https://policies.google.com?hl=pl>."

    Teraz wejdź sobie na takeout.google.com, zaloguj się na swoim koncie i
    tam możesz sobie ściągnąć wszystko co Google przechowuje, także i
    nagrania. Będziesz zdziwiony ile i jakie dane są przechwytywane i
    przechowywane przez Google. Ty śpisz, a wielki brat czuwa :) (Polecam:
    George Orwell "Rok 1984")

    Oddaj paczkem z popcornem, abyś się nie zakrztusił i nie udusił. Tera ja
    posiedzem i popaczem, a ty se poczytaj i pooglondaj.

  • 52. Data: 2021-04-05 12:15:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2021 11:56, Uzytkownik wrote:
    > Co byś chciał, aby tak było? Co dowalać Google?

    Aby sprawdzić czy system wykrywania takich rzeczy ma się dobrze.

    > Przecież instalując dodatki czy aplikacje Googla wyrażasz zgodę na
    > podsłuch.

    Nie. Wyrażam zgodę na to jak działa gogole assistant. Jak działa, masz
    opisane w linku jaki podałem. Z linka nie wynika że to "podsłuch". Z
    linka wynika że to świadome działanie usera.

    Podłuch to rozmowa ze szwagrem o dildo, jak jesteś posłem pratii
    konserwatywnej. To jest *podsłuch* bo tego sobie nie życzysz.

> [...]
    > instalując różne rzeczy w telefonach nawet nie czytają na co się godzą
    > lub też nie rozumieją czego dotyczą te zgody. Nie wiedzą gdzie zarządzać

    Dziękuję Panie Oczywisty.

    Tylko że tym razem ktoś oskarża googole o podsłuchiwanie nieuprawnionych
    rozmów, czyli nie zaczynajacych się frazą ok google. Jeśli masz jakieś
    dowody to je przedstaw. Ja przedstawiłem stanowisko firmy google oraz
    nie widzę badań które by wskazywały na to że jesteś podsłuchiwany *poza*
    aktywacją gogole assistanta.

    > Najpierw poczytaj co pisze Google:

    Wysłałem link do stosowanego opisu, możesz zaryzykować że go czytałem.
    Jest tam informacja kiedy gogole assistant wysyła done dzwiękowe i jest
    jasno okreslone w jakich okolicznościach ma to miejsce.

    > Gdy wydajesz polecenia głosowe w usługach Google, używamy technologii
    > rozpoznawania dźwięku, by przetworzyć te dane i odpowiednio zareagować.

    Ani śladu o wysyłaniu dzięku gdziekolwiek, może odbywać się lokalnie.

    > Na przykład gdy klikniesz ikonę mikrofonu

    A to *ZUPEŁNIE* coś innego niż foliarze w tym wątku mają na myśli pod
    hasłem "podsłuch".

    Po kliknięciu w mikrofon zgadzasz się na nagrywanie dzwięku. To jest
    jasno pisane. Nie ma tu żadnego spisku ani podsłuchu.

    > Dźwięk jest zapisywany wtedy, gdy urządzenie wykryje aktywację.

    No widzisz?

    > Oddaj paczkem z popcornem, abyś się nie zakrztusił i nie udusił.

    Obawiam się że dokonałeś samozaorania.

    Google zapisuje dane dzwiękowe wyłacznie wtedy kiedy o to poprosisz, w
    cytowanym tekście i moim i Twoim przyznaje się tylko do tego i niczego
    więcej. Jesli wysłali by choćby bit bez zezwolenia usera, zobaczyłbyś
    jak płoną media.

    > Tera ja
    > posiedzem i popaczem, a ty se poczytaj i pooglondaj.
    Ja już czytałem, aczkolwiek ze zrozumieniem, więc może dlatego mamy
    róznicę w poglądach.

  • 53. Data: 2021-04-05 12:38:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-05 o 12:15, heby pisze:

    Jak widać argumenty ci się skończyły to zaczynasz pisać kłamstwa i
    przypisywać ludziom wypowiedzi, których nie było.

    Nigdzie nie napisałem, że jesteśmy podsłuchiwani bez autoryzacji. To już
    sobie sam wyssałeś z brudnego palucha i dopisałeś.

    Opisałem tylko sytuację z którą się spotkałem. To sprawiło, że zacząłem
    analizować przyczyny. Usunąłem usługi Asystenta Google, poblokowałem
    ustawienia i od tamtego czasu się uspokoiło.

    Z czym tu jeszcze chcesz polemizować?

  • 54. Data: 2021-04-05 12:59:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2021 12:38, Uzytkownik wrote:
    > Nigdzie nie napisałem, że jesteśmy podsłuchiwani bez autoryzacji.

    Ty nie napisałeś. Ale inni napisali. A ty wpierniczyłeś się do dyskusji
    w sam środek.

    > Opisałem tylko sytuację z którą się spotkałem.

    Nikt nie ma pretencji o to co Cie spotkało. Natomiast można mieć
    pretensje do wniosków ogólnych wysciągniętych z dupy i własnej ignorancji.

    > To sprawiło, że zacząłem
    > analizować przyczyny.

    I tak analizowałeś, że nie doczytałeś że google nagrywa *po* frazie
    wywołującej a nie cały czas? Kiepska analiza.

    > Usunąłem usługi Asystenta Google, poblokowałem
    > ustawienia i od tamtego czasu się uspokoiło.

    Super. Kolejna foliowa czapka zadziałała.

    > Z czym tu jeszcze chcesz polemizować?

    Z następnym pierdoła z internetów który nie ma pojęcia jak coś działa
    ale ma pełen kapelusz gówno wartych wniosków którymi się dzieli z resztą
    schizofreników. Jak się tego nie rozgniecie w zarodku to gotowe urosnąc
    tak samo jak antyszczepionkowcy i anty5g.

    Przedstaw DOWODY bo w tej chwili tylko Ty bredzisz o jakimś tajemnioczym
    podsłuchiwaniu przez googla. Cieżar dowodowy spoczywa na osobie
    powołującej się na magiczne zjawiska. Dowodem nie jest przypadkowa
    korelacja z anegdoty.

    Google nie "podsłuchuje" inaczej niż na żądanie. Taki jest obecny stan
    wiedzy, oświdczenie google i pogląd badaczy bezpieczeństwa. Za wyjątkiem
    kilku foliarzy z internetu, ale wiadomo, krzywa gaussa.

    Opisz to, przedstaw metodę badawcza, odkryj się przed światem z
    wnioskami. Uratujesz miliony istnień gdających o dildo z siedzibie
    partii konserwatywnych, dokopiesz google, sława, bounty, kobiety i
    wieczny szacunek usenetowców na wyciągnięcie ręki. Działaj.

  • 55. Data: 2021-04-05 13:22:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Apr 2021 21:55:27 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Sam zauważyłem, że mając zainstalowanego Asystenta Google
    > wystarczyło o
    > czymś rozmawiać z kimś w pobliżu telefonu, a później usiąść do
    > komputera

    A powyższe?

    --
    Marek

  • 56. Data: 2021-04-05 13:34:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-05 o 12:59, heby pisze:
    > I tak analizowałeś, że nie doczytałeś że google nagrywa *po* frazie
    > wywołującej a nie cały czas? Kiepska analiza.

    Nie mój problem, że jesteś analfabetą i nie umiesz przeczytać co
    skopiowałem z Googla. Przeczytaj kilka razy dokładnie co tam jest napisane.

> [...]
    > partii konserwatywnych, dokopiesz google, sława, bounty, kobiety i
    > wieczny szacunek usenetowców na wyciągnięcie ręki. Działaj.

    Sam jesteś pierdoła i nie obrażaj ludzi.

    W tej dyskusji jest mowa o uruchomienie usługi sterowania głosowego, co
    wymaga zgody dla Googla na użycie mikrofonu i o tym dyskutujemy, a nie o
    twoich wyssanych z brudnego palucha bzdetach.

    Tak więc daruj sobie te chamskie pyskówki na poziomie elity debili z forów.

  • 57. Data: 2021-04-05 13:37:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-05 o 13:22, Marek pisze:

    > A powyższe?

    Co powyższe? Z czym masz znowu problem?

  • 58. Data: 2021-04-05 13:43:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2021 13:34, Uzytkownik wrote:
    > W tej dyskusji jest mowa o uruchomienie usługi sterowania głosowego,

    Bzdura. Czyli jak zwykle, nie pojmujesz o czym polemizuje z INNYMI. Oni
    twierdzą że google ich podłuchuje bez wywołania głosowego, pierdoło.

    > co
    > wymaga zgody dla Googla na użycie mikrofonu i o tym dyskutujemy, a nie o
    > twoich wyssanych z brudnego palucha bzdetach.

    O tym tylko Ty, pierdoło, dyskutujesz, reszta ma urojenia jakoby google
    podłuchiwało ich bez tego.

    Masz typowy styl piedoły z usenetu, nie pierwszy raz. Wpaść w środek
    dyskusji, rzucić jakąs oczywistością i wrzeszczeć że nikt nie ma racji
    bo teraz Ty ustalasz o czym jest dyskusja. Przeczytaj o czym była mowa,
    jeśli nie dasz rady, zajmij się plewieniem ogródka a nie pouczaniem
    ludzi o czym rozmawiają.

    > Tak więc daruj sobie te chamskie pyskówki na poziomie elity debili z forów.

    Następnym razem, jak wparujesz z ubłoconymi gnojem butami do czyjegoś
    domu, sprawdź czy w ogóle pojmujesz i ogarniasz o czym mowa. Na razie
    wychodzi na pierdołe który nie potrafi zrozumieć o czym rozmawia kilka osób.

    Nikt tutaj nie twierdzi że google nie słyszy o czym mowa po wywołaniu
    asystenta. Słyszy.

    Ale tutaj jest kilka foliarzy którzy twierdzą że analizuje, przesyła i
    rozpoznaje co się mówi bez wywołania. Teraz pojmujesz, piedoło, o czym
    była mowa w wątku, czy dalej masz kłopoty? Usenet jest coraz starszy,
    więc mogę zakładać że nie każdy juz ogarnia słowo pisane, dlatego
    wyjaśniem jak krowi na granicy czego dotyczyły moje wypowiedzi.
    Dotyczyły kilku schizofrenikó którzy ponoć są podsłuchiwania przez
    google cały czas.

  • 59. Data: 2021-04-05 14:00:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-05 o 13:43, heby pisze:

    > Bzdura. Czyli jak zwykle, nie pojmujesz o czym polemizuje z INNYMI.
    > Oni twierdzą że google ich podłuchuje bez wywołania głosowego, pierdoło.
    Kto tak twierdził kłamczuchu?

    Radzę Ci jeszcze raz przeczytać co pisze w tym temacie Google i nie rób
    z siebie idioty.

    > Nikt tutaj nie twierdzi że google nie słyszy o czym mowa po wywołaniu
    > asystenta.

    Nie wiem czy jesteś aż tak tępy i głupi.

    Przytaj jeszcze raz to co wkleiłem z Googla, ze szczególnym
    uwzględnieniem tego fragmentu:

  • 60. Data: 2021-04-05 14:18:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Apr 2021 13:37:30 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Co powyższe? Z czym masz znowu problem?

    Na razie tylko _ty_ masz problem. Dyskusja była z asystentem czy bez?

    --
    Marek