    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: BCD i UEFI
    Date: Thu, 11 Nov 2021 09:13:38 +0100

    W dniu 10.11.2021 o 23:31, Eneuel pisze:
> [...]
    > - Toshibę z GPT razem z Samsungiem MBR
    > - Toshibę z GPT razem z Samsungiem MBR i Seagatem MBR
    >
    > To żaden problem. Problemem (małym) jest założenie BCD na GPT za
    > pomocą EasyBCD. Nadal możesz założyć BCD na dysku z MBR
    > (czymkolwiek, także edytorem EasyBCD) i nadal możesz założyć BCD
    > na dysku z GPT czymś innym niż EasyBCD, by później modyfikować
    > wipsy BCD za pomocą EasyBCD i możesz obejść polityczny problem
    > (niezakładania BCD na GPT za pomocą EasyBCD) różnorako, łamiąc ;)
    > prawo...
    >
    > Największym tu problemem jest celowość tego czynu... ;) Dokładniej

    Celowość jest, gdyby to wszystko tylko zachciało  zadziałać bez
    potencjalnych szkód..

> [...]
    > ;) BCD można mieć nawet na logicznym -- tylko założyć raczej tam
    > trudno...
    >
    > Ty raczej celujesz w jedną partycje z BCD...
    >
    > W razie czego mam możliwość startowania BCD z innych partycji, gdy
    > mam wiele partycji z BCD...
    >
    > EasyBCD radzi sobie z edycją już istniejących BCD na GPT, lecz
    > (tak bóg, czyli M$ chcę) nie zakłada BCD na partycjach dysków z
    > GPT... Tak przynajmniej było, gdy ostatnim razem chciałem założyć
    > BCD na partycji dysku GPT...
    >
    > Ty masz już BCD, więc nie masz tego problemy, póki nie

     XP w BCD na  nowym kompie jest w ogóle nieaktywny.  Dlaczego jest w
    komunikacie programu - to za sprawą UEFI.

      Jak to wygląda w praktyce UEFI jest ściśle związany/a z GPT czy taki
    menadżer może także egzystować z MBR?